Fuglene over Sundet (2016)

Alternatieve titel: Across the Waters

Denemarken

geregisseerd door Nicolo Donato
met David Dencik, Danica Curcic en Jakob Cedergren

Het is 1943 en de geruchten gaan dat de Duitsers op het punt staan om alle Deense Joden te deporteren. De Joodse jazzmuzikant Arne Itkin, zijn vrouw en hun 5-jarige zoontje beseffen dat ze snel naar Zweden moeten vluchten om de verschrikkingen van de concentratiekampen te vermijden. Maar wie kunnen ze vertrouwen als de Gestapo en Deense collaborateurs hen op de hielen zitten en iedereen die het land wil ontvluchten proberen tegen te houden?