Rosita (2015)

Denemarken
Drama / Familie

geregisseerd door Frederikke Aspöck
met Mikkel Boe Følsgaard, Jens Albinus en Mercedes Cabral

Johannes leidt een rustig leven samen met zijn vader Ulrik in een vissersdorpje. Ulrik voelt zich eenzaam en hij laat de jonge en knappe Filipijnse Rosita naar het dorp komen, zoals vele mannen uit het stadje al eerder hebben gedaan. Met tegenzin wordt Johannes in de relatie getrokken door op te treden als vertaler. Naarmate de tijd verstrijkt beginnen Johannes en Rosita meer tijd met elkaar door te brengen waardoor Johannes gedwongen wordt om de verantwoordelijkheid voor zijn leven en zijn dromen te nemen.