Operasjon Arktis (2014)

Noorwegen
Familie / Avontuur

geregisseerd door Grethe Bøe-Waal
met Kaisa Gurine Antonsen, Lars Arentz-Hansen en Nicolai Cleve Broch

Winterstormen worden heviger en de zon staat op het punt te verdwijnen. De 13-jarige Julia en haar 8-jarige tweeling broertje en zusje Sindre en Ida worden door een grove vergissing alleen achtergelaten op het verlaten eiland Spitsbergen in de Arctische Oceaan. Niemand weet waar de kinderen zijn. Ze moeten hun angsten en gevaarlijke situaties overwinnen: wilde dieren, extreme weersomstandigheden, gebrek aan voedsel en hoe te communiceren met het vaste land. Er ontstaat een spannend gevecht om te overleven.

Uitstekende Noorse familie film met prima acteer prestaties en prachtige beelden van de natuur.

avatar van blurp194
Flauw verhaal met wat twijfelachtig acterende kinders die zoals gebruikelijk in het genre uitblinken door domheid. Wel erg mooie plaatjes van de natuur, een lief hondje, en wat slordige beelden van de verplichte ijsbeer. Toch best een aardig filmpje, en dat komt vooral door de beelden van de besneeuwde landschapjes.

avatar van Phantasm
Leuke avonturenfilm die lekker wegkijkt.

Lee92
Het enige wat er goed uit ziet zijn de beelden van de natuur. Voor de rest is het rotzooi voor de open haard. Het verhaal is absurd, onmogelijk en idioot en krankzinnig. Gewoon TROEP !!!
Zonde van mijn tijd.
Wat 'blurp194' en 'stinissen' er nog in zien, is mij werkelijk een raadsel!

Niets bijzonders maar wel leuk vermaak voor een lange zondagmiddag waarop je je zit te vervelen.

kappeuter (moderator)
Vanaf 10 februari 2016 in de bioscoop (Twin Film)

Lee92 schreef:
Zonde van mijn tijd.
Wat 'blurp194' en 'stinissen' er nog in zien, is mij werkelijk een raadsel!

Had je inmiddels wel door dat het een kinderfilm is ?
Daarin gebeuren wel vaker dingen die niet kunnen