ad

Genre: Familie / Avontuur

Alternatieve titels: Operation Arctic / Operatie Noordpool

Oorsprong: Noorwegen

Geregisseerd door: Grethe Bøe-Waal

Met onder meer: Kaisa Gurine Antonsen, Lars Arentz-Hansen en Nicolai Cleve Broch

IMDb beoordeling: 6,1 (900)

Oorspronkelijke taal: Noors

Releasedatum: 10 februari 2016

Over Operasjon Arktis

Winterstormen worden heviger en de zon staat op het punt te verdwijnen. De 13-jarige Julia en haar 8-jarige tweeling broertje en zusje Sindre en Ida worden door een grove vergissing alleen achtergelaten op het verlaten eiland Spitsbergen in de Arctische Oceaan. Niemand weet waar de kinderen zijn. Ze moeten hun angsten en gevaarlijke situaties overwinnen: wilde dieren, extreme weersomstandigheden, gebrek aan voedsel en hoe te communiceren met het vaste land. Er ontstaat een spannend gevecht om te overleven.

image

• 20956 berichten

Uitstekende Noorse familie film met prima acteer prestaties en prachtige beelden van de natuur.

avatar van blurp194

blurp194

Flauw verhaal met wat twijfelachtig acterende kinders die zoals gebruikelijk in het genre uitblinken door domheid. Wel erg mooie plaatjes van de natuur, een lief hondje, en wat slordige beelden van de verplichte ijsbeer. Toch best een aardig filmpje, en dat komt vooral door de beelden van de besneeuwde landschapjes.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke avonturenfilm die lekker wegkijkt.

avatar van Lee92

Lee92

Het enige wat er goed uit ziet zijn de beelden van de natuur. Voor de rest is het rotzooi voor de open haard. Het verhaal is absurd, onmogelijk en idioot en krankzinnig. Gewoon TROEP !!!

Zonde van mijn tijd.

Wat 'blurp194' en 'stinissen' er nog in zien, is mij werkelijk een raadsel!

avatar van wicomave

wicomave

Niets bijzonders maar wel leuk vermaak voor een lange zondagmiddag waarop je je zit te vervelen.

Vanaf 10 februari 2016 in de bioscoop (Twin Film)

avatar van Glenn Newland

Glenn Newland

Lee92 schreef:

Zonde van mijn tijd.

Wat 'blurp194' en 'stinissen' er nog in zien, is mij werkelijk een raadsel!

Had je inmiddels wel door dat het een kinderfilm is ?

Daarin gebeuren wel vaker dingen die niet kunnen

avatar van jodamac

jodamac

Zo spannend dat ik ff moest controleren vanaf welke leeftijd, want ik wil deze film met mijn kleinkinderen genieten. Spannende, mooie kinderfilm waarin kinderen zich zeker zullen kunnen inleven in de 3 kind-acteurs. De natuurbeelden vind ik prachtig; zij doen mij denken aan de film van Stijn Coninckx, 'En toen kwam het licht".

Prachtige, indrukwekkende film, heel goed gemaakt. Jammer, dat het bij ons is nagesynchroniseerd, het echte Noors is zo'n prachtige taal, dat spreken wij. Want het Noorden hebben we al lang geleden in ons hart gesloten. En dan gewoon de Ned. ondertiteling erbij, maakt het net iets echter. Ik zou zeggen: kijken onder begeleiding van een volwassene, voor de leeftijd vanaf tien jaar voor jonge kijkertjes. Er zitten een paar enge scènes in namelijk. Heel mooi en vooral ook heel leerzaam voor kinderen, omdat de hoofdpersonen al hun krachten nodig hebben om te overleven op Svalbard en er weg te komen: volharding, vernuft, intelligentie en aanpassingsvermogen o.a. Goed voor het inlevingsvermogen en het besef dat ieder mens, groot en klein, deze eigenschappen heeft/kan ontwikkelen. Een groots avontuur, deze film!

avatar van Rotterdam@1

[email protected]

Alleen die agressieve Ida...de kleinste met de scherpste tong, wat een draak van een kind, die wellicht door de ontberingen een toontje lager gaat zingen... Julia, de oudste heeft typisch gedrag van de oudste: zoeken naar oplossingen en af en toe zwijgen....Vijf sterren, deze film, heel mooi en overtuigend!

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Mooie film. Een leuk en boeiend verhaal. Ik heb me er niet mee verveeld. Goed gespeeld ook. De ijsbeer zag er in mijn ogen wel gemaakt uit, maar dat maakt de film voor mij niet veel minder goed. Prima vermaak en bovendien best spannend. Een 7. 3,5*