Skammerens Datter (2015)

Denemarken
Avontuur

geregisseerd door Kenneth Kainz
met Peter Plaugborg, Jakob Oftebro en Søren Malling

Dina heeft ongewild het bovennatuurlijke vermogen van haar moeder geërfd. Ze kunnen recht in de ziel van anderen kijken, waardoor ze zich schamen voor zichzelf. Als de enige erfgenaam van de troon ten onrechte wordt beschuldigd van de gruwelijke moord op zijn familie, wordt Dina's moeder onder valse voorwendselen naar Dunark gelokt om hem te laten bekennen. Wanneer ze weigert haar gaven te gebruiken voor de verkeerde doeleinden wordt ze gevangen genomen. Het is nu aan Dina om de waarheid achter de moorden te achterhalen.

avatar van joolstein
Degelijk Y/A boek verfilming! De Medieval- style ziet er goed uit. Vond hierbij wel de banieren erg kinderlijk (net iets te!) Peter Plaugborg speelde Drakan erg goed! Alleen zie je natuurlijk al heel gauw aankomen dat hij de slechterik is! Ook in de verdere film zitten nog wat gaten/ mindere dingen.B.v. de wachtmeester( wat prachtige kop heeft die Søren Malling) die een beetje de rol van jager uit roodkapje op zich neem?? Over algemeen genomen is de film evenwichtig.Geen verkeerde kinderfilm,waar volwassene ook goed naar kunnen kijken, is dit!

Redelijke film, al vind ik de film niet echt geschikt voor de al te jeugdige kijkers.
Hier ligt de film in de jeugdafdeling van de bib, en daar vind ik hem niet echt op zijn plaats liggen.
Ik ben een liefhebber ook van de Scandinavische reeksen en films, maar ik heb liever dat ze het bij de hedendaagse verhalen houden, die komen nog het beste uit de verf.

avatar van Phantasm
Leuk in elkaar gezette avonturenfilm, al weet je gelijk al wie de dader is die de moorden heeft gepleegd, dus wel erg voorspelbaar.

avatar van umbra
Saai...vergeten die handel...3/10