Zombie Nightmare (1986)

Canada
Horror / Misdaad

geregisseerd door Jack Bravman
met Adam West, Jon Mikl Thor en Tia Carrere

Tony Washington wordt zonder reden vermoord door een bende tieners. De voodoo-lady Mokembe komt dit te weten en laat Tony uit de dood terugkeren zodat hij wraak kan nemen op zijn moordenaars en voortaan in vrede kan rusten.

avatar van otherfool
Treurigmakend slechte film dat het toch best wel aardige (zij het standaard) verhaaltje op de saaist mogelijke manier uitwerkt. Werkelijk geen spannend moment te vinden in dit hopeloze werkje dat cool probeert te doen met een stoere soundtrack en weirde kapsels, maar dit is echt troep van het ergste soort. Waar het voodoo vrouwtje mee bezig is weet ik niet, maar acteren kun je het niet noemen. Wat een ellende.

0,5*.

avatar van Vinokourov
Troep uit de jaren '80 inclusief jaren '80-kapsels en jaren '80-muziek. De soundtrack vond ik stiekum wel weer leuk, zo af en toe dan. Die voodoomevrouw was inderdaad weird, maar waarschijnlijk is zij ook de oorzaak van het karig aantal zombie-scenes, laat staan dat die scenes iets van spannend waren . Het einde vond ik trouwens vaag.

avatar van Nephilim
Dit is R-rated in amerika.... WAAROM!?!
Nauwelijks geweld, geen nudity en vrijwel geen language..

Grappig omdat het zo slecht is hoor maar buiten dat bijna een film voor de hele familie

avatar van Richard_Voorhees
Ik vond Rock 'N Roll Nightmare nog best vermakelijk en verwachtte een soortgelijke film te kijken, maar Zombie Nightmare is iets heel anders.
Tony Washington (gespeeld door Thor) word weer tot leven gewekt door een voodoo vrouw om wraak te nemen op degenen die hem vermoordden. De zombie ziet er nog best oké uit, maar de manier waarop hij wraak neemt is onorigineel en erg saai.
Daarnaast zijn de overige personages dusdanig plat dat er verder ook niet veel te beleven valt. De tiener die er alles voor doet om "gevaarlijk" over te komen is in sommige scenes nog best grappig, maar verder houd het daarmee ook op.
Rock 'N' Roll Nightmare was ook geen geweldige film natuurlijk, maar nog altijd een stuk beter dan deze saaie meuk.