The Crew (2000)

geregisseerd door Michael Dinner
met Richard Dreyfuss, Burt Reynolds en Carrie-Anne Moss

Vier oude vrienden zijn met pensioen en vervelen zich dood. Joey 'Bats' slijt zijn dagen bij Burger King, Bobby is op zoek naar zijn verloren dochter, Tony is een vrouwenverslinder en Mike 'The Brick' herleeft de gloriedagen door kerstkaarten naar de oude vriendengroep te sturen. De oude dagen herleven wanneer de vier vrienden hun hotel proberen te beschermen tegen een yuppie invasie. Helaas krijgen ze te maken met een grote jongen uit het drugscircuit...

avatar van Bandit
Een film met zo'n dun verhaaltje kom je toch zelden tegen, dit is dan ook de oorzaak waarom deze film is mislukt. Ook de regie van Michael Dinner laat te wensen over. Hoewel Burt Reynolds in The Crew, de leukste rol neerzet, is 't hem in het verleden wél gelukt om van een zeer magere film toch nog iets vermakelijks te maken. In The Crew komt zijn perfecte manier van timing en komisch talent niet goed uit de verf. Het einde van de film en de kleine rolletjes van jennifer Tilly en Carrie-Anne Moss maken het aanschouwen van The Crew nog enigszins verteerbaar, maar het blijft geen aanrader.

redelijke komedie, die vooral door de goede cast, leuk is.
met name Burt Reynolds is erg grappig.
2.5 sterren.

Zeker dat Burt Reynolds zijn best heeft gedaan, maar Richard Dreyfuss... hmmm... Is hier echt slecht. Ik kreeg hoofdpijn van hem als verteller (narrator) en zijn irritante gedrag.

2,5* Voor Burt en de scene met de rat vond het heel origineel. Hoop dat Dierenbescherming de producers niet hebben aangeklaagt

avatar van Gehenna
Niks bijzonders! Erg flauw zelfs, een beetje Spacecowboys principe maar daar haalt deze film het niet bij!2*

avatar van erik1677
Kan aan mij liggen, maar ik heb echt krom gelegen.

avatar van MovieHolic
Goh wat word hij laag gewaardeerd
Hij is morgen op tv en ben toch eigenlijk wel benieuwd.

kramersietse
Kromgelegen ook weer niet maar wel prima vermaakt met deze film vanavond. Had wel wat weg van Get Shorty al vond ik John Travolta daarin uitmuntend en in The Crew speelde niemand (helaas) op dat niveau. Maar we moeten ook niet te kritisch zijn, de oude baasjes deden hun best.

Meneer Bungel
Justice4All schreef:
Hoop dat Dierenbescherming de producers niet hebben aangeklaagt
Het leek er heel erg op dat er special effects gebruikt zijn.

Verder een tamelijk vervelende film, met maar een paar geslaagde grappen. De cast probeert er wel wat van te maken, maar het mag weinig baten.