I Smile Back (2015)

geregisseerd door Adam Salky
met Sarah Silverman, Josh Charles en Thomas Sadoski

Laney Brooks doet slechte dingen. Ze is getrouwd en heeft kinderen, maar dit stopt haar niet in haar doen en laten. Ze gaat vreemd wanneer ze zin heeft, gebruikt drugs en verdwijnt af en toe spoorloos. Met zichzelf en haar gezin op de rand van de afgrond komt ze tot de conclusie dat ze moet veranderen. Maar kan ze dit?

avatar van MH040
Heel benieuwd. Trailer ziet er goed uit.

Sarah Silverman speelde geweldig in de rol van de zichzelf vernietigende huisvrouw, verslaafd aan drugs, seks en andere slechte gewoontes. Maar de film, over haar goede en slechte dagen en haar leven vol verlammende depressies, was onevenwichtig en het onderliggende verhaal bekend of voorspelbaar en eigenlijk goedkoop.

avatar van madmax1
Na 20 min gaan door spoelen , waardeloze film.

avatar van jeuletaxi
Sarah Silverman speelde hier een uitstekende rol over een vrouw die een beetje de richting kwijt was en op een manier die geloofwaardig over kwam.
Gezien de meningen hier heb ik me wel prima vermaakt met deze film.
Droevig verhaal en prima acteerwerk.

avatar van Collins
Film over een geesteszieke vrouw die de weg kwijt blijft raken.
Film die opvalt door het geweldige acteerwerk van Silverman. Haar personage is heel overtuigend.
De in de gehele film aanwezige dreiging dat de gezonde balans in het personage op het punt staat om in negatieve zin te barsten, wordt door Silverman in hele fijne details overgebracht. De interne strijd, de wanhoop, de spijt, het controleverlies en de zelfverachting zijn goed in haar fysiek en in haar karakter terug te zien. Het maakt van haar gevecht om binnen de normale levenslijntjes te blijven een hartverscheurend schouwspel. Fantastisch acteerwerk.
Zo jammer dat de film er om heen niet veel voorstelt. Matige acteurs in een behoorlijk saaie film met een tv-film achtige uitstraling. Zonde dat zo'n goede acteerprestatie niet in een waardiger en passender decor mocht plaatsvinden.

avatar van MH040
madmax1 schreef:
Na 20 min gaan door spoelen , waardeloze film.
waardeloze reactie.

En op moviemeter geldt de (ongeschreven) regel: niet stemmen als je de film niet geheel hebt gezien.

avatar van joshua1988
Het verhaal is al net zo warrig als het gemaakte spel van Mrs Silverman, wie wil niet zo'n jeukende del als moeder van twee schatten van kids. Deze TV Movie komt maar niet goed op gang door het bonkige script en de collega's van Silverman kunnen welke nominatie dan ook wel vergeten... Wat een straf was het om deze film uit te zitten, wellicht voer voor filmfanaten met een minder geheugen, of voor fans die wel van shaky handicam-shots houden. De regisseur moet gedacht hebben dat dit er ook nog wel bij kon, met een cast waarvan bijna niemand z'n hoofd of ogen stil kon houden. Wie wil er nog een partner of een moeder die zelfs nep is op haar goeie momenten. Of had ze de hele film opgeborgen moeten zijn, want ze was tenslotte goed ziek in d'r hoofd...
Sterkte voor wie nog beginnen moet aan deze film, en wie het leuk vindt om een grote pot pindakaas leeggesmeerd te zien worden op schoolboterhammen - zonder korsten want je moet je kids toch verwennen - moet alleen de laatste minuut gaan zien...

avatar van Aapje81
Aardig drama met een verrassende rol van Sarah Silverman. Qua scenario en dialogen begint het allemaal heel behoorlijk maar langzaam aan dut het allemaal een beetje in om uiteindelijk als en nachtkaars te doven.

Niet onaardig maar er had veel meer ingezeten.

Goeie film over een vrouw die de grip op haar gezin kwijt raakt vanwege haar psychische problemen. Een klein en redelijk ingetogen drama waarbij het verhaal zelf niet al te veel om het lijf heeft, maar het blijft wel boeien. Dit is vooral te danken aan de sterke rol van Sarah Silverman die de film gemakkelijk in haar eentje weet te dragen hier.

avatar van IH88
“Rise and shine beautiful!”

Sarah Silverman is fenomenaal in I Smile Back. Ze straalt aan alle kanten een persoon uit die wel wil veranderen, maar door meerdere factoren steeds weer terugvalt in haar oude en zelfdestructieve gewoonten. Dat ze kinderen heeft en een man maakt het alleen maar nog erger. Het probleem van I Smile Back is dat er buiten Sliverman weinig echt sterke kanten aan de film zitten. Het script is degelijk maar ook voorspelbaar, de andere acteurs zijn vooral saai en audiovisueel is het allemaal wel heel grauw en grijs. Het past bij de sfeer van de film, maar blij word je er niet van. Het open einde is gedurfd, maar voelt ook wat gemakkelijk aan.