Als Wir Träumten (2015)

Duitsland / Frankrijk

geregisseerd door Andreas Dresen
met Joel Basman, Ruby O. Fee en Pit Bukowski

In een voorstad van Leipzig, kort na de ineenstorting van Oost-Duitsland, groeien Rico, Daniel, Paul en Mark op in een onlangs herenigd land. De regels van gisteren gelden niet meer voor vandaag. De jongens veranderen de dag in de nacht en de straten in een speeltuin. Ze vullen de dagen met het stelen van auto's, experimenteren met drugs en ontdekken een nieuwe club. Alles is in een staat van verandering en verval en iedereen is vol met dromen.

avatar van Darbie
Ter ere van de Duitse 'hereniging' , morgen op de kop af 25 jaar geleden.