• 8.294.841 stemmen

Geregisseerd door: Zach Lipovsky

Met onder meer: Jesse Metcalfe, Meghan Ory en Virginia Madsen

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Dead Rising

Er vindt een grootschalige zombie-uitbraak plaats en de regering lukt het niet om middels een vaccin de infectie te stoppen. Vier personen moeten de infectie zien te ontlopen en tegelijkertijd de oorzaak van de epidemie zien te vinden. Alle tekenen wijzen echter op een samenzwering van de overheid.

imageimage

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Op een of andere manier is mijn nieuwsgierigheid toch gewekt.

avatar van tattoobob

tattoobob

Van de bekende game....dat kan wel iets leuks worden

• 2014 stemmen

Chille trailer, kom maar op

avatar van Antonev

Antonev

Volgens mij werkt de link tussen Moviemeter en IMDB niet helemaal goed. Het gemiddelde is daar namelijk al flink terug gezakt naar een 6.1.

Maar goed, de trailer ziet er veelbelovend en ik denk dat dit (net als Wyrmwood) wel wat kan worden. Hij is overigens sinds gisteren al te zien via online aanbieder Crackle. De rips schieten in ieder geval al als paddenstoelen uit de grond.

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Hmmm.... ben wel benieuwd naar deze!

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Met zo'n Lipovsky weet je van tevoren ook wel dat je een incompetente regisseur (weer) aan het werk zet. Ditmaal om de -niet eens zo geweldige- Dead Rising games te verfilmen. Want hoe-kan-dat-nou-toch?! Een zombie-game zónder film? Snel! Schrijf een pauper-plot en verwerk er een aantal simpele, overduidelijke verwijzingen in. Fuck it, laat het spel zelf ook even zien. Zullen de fans vast een tent in hun broek vormen. Vul het aan met wat clichématige apocalyptische muziekjes terwijl je cast zonder uitstraling hersenloos rond rent over een doodse set met goedkope, ongeïnspireerde gore. En dan kan een ieder tot dezelfde conclusie komen: weer één uur en 3 kwartier down the shitter.

dutchtuga

Ben een fan van de games en vind het best jammer dat dit niet wat groter is aangepakt. Met zo'n regisseur kan dit volgens mij nooit goed zijn.

dutchtuga

Speelt het zich wel af in een winkelcentrum?

avatar van Tonypulp

Tonypulp

dutchtuga schreef:

Speelt het zich wel af in een winkelcentrum?

Neuh, zelfs dat is ons niet gegund. Hoofdpersoon is ook niet Frank West, die komt alleen af en toe met z'n kop langs in een TV-programma. Behoorlijk cringy stukjes zijn dat ook; gespeeld door Rob Riggle (normaal best grappig) die zich duidelijk afvraagt waar hij in godsnaam is beland.

dutchtuga

Ok waardeloos dat ze de troef van de games zomaar voorbijgaan. Ik zal hetzelfde doen met deze film.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Dan wordt een toffe gamereeks als Dead Rising eens verfilmd, is deze ellende het resultaat. Op de naam na en het feit dat er zombies aanwezig zijn heeft het geen bal met de games te maken. Ik had eigenlijk op een actie-komedie gehoopt waarin de zombies op de meest idiote manieren afgemaakt zouden worden, net zoals in de games. En dan bij voorkeur in een winkelcentrum, net zoals in de.....nou ja, het is wel duidelijk denk ik

De actie is saai, de personages van totaal niet boeiend en dit alles duurt dan ook nog eens bijna 2 uur (!). Pfff. Jammer trouwens dat 24 held Dennis Haysbert zich leent voor dit soort troep.

Snap het niet, verzorgde film, kwaliteit top geacteerd best wel redelijk, maar er zitten heel veel domme momenten in wat mij irriteerde, vooral die gast in de studio en ook emotioneel kon mij de cast niet boeien..

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Ben het eens met MarkenAndrea2007; snap deze lage score ook niet persé. Ik heb vele en vele malen slechtere films gezien als dit. Ik vond deze film nog niet eens zo slecht. Ik ken de games niet moet ik eerlijk toegeven, dus vergelijken kan ik het niet. Ik vond het dus allemaal nog niet zo onaardig. Er wordt aardig in geacteerd, de effecten zijn hier en daar slordig (b.v. zaagt ie een zombie door, zit er geen bloed aan die zaag...), de muziek is aardig en vooral het verhaaltje is best aardig. Flinterdun, maar best aardig. Die stukken in de studio hadden ze van mij eruit mogen laten, die zijn nagenoeg gewoonweg irritant te noemen. Van mij krijgt deze zombiefilm 3 *.

Dead Rising: Watchtower

Ik ben erg fan van zombie films maar toch wist Dead Rising: Watchtower er geen knoop aan te maken. Dead Rising ken ik zoals, te lezen boven mij, net zoals vele anderen door de games. Toen ik de film zag staan had ik er direct zin in. Leuk! Een nieuwe zombie film, eindelijk! Maar dat is helaas een mis stap geweest. Ondanks dat de zombies er niet verkeerd uitzagen deed de film het net niet waardoor je, je al snel ging vervelen en de film een elle lange zit werd.

Het verhaal van Dead Rising: Watchtower sloeg niet aan. Een slap en dun verhaaltje met een matige setting moet je 1 uur en 50 minuten vast houden wat na 30 minuten al misgrijpen was. Het concept vond ik nog redelijk maar ook hier baal ik er weer van dat zombies alles kunnen pakken en gebruiken. Ik zie zombies liever als hersenloze wezens die graag bloed willen hebben en daar alleen op afkomen. Voor de rest NIKS! Dat is mijn ultieme zombie feeling!

avatar van steffv1

steffv1

als je de game niet kent is dit gewoon een prima film, acteer werk was niet geweldig, maar ook niet slecht, op voorhand zou je denken (bij deze score) aan een soort asylum productie maar dat viel goed mee, oké de zombies waren niet geweldig, alles behalve zelfs en een paar scenes waar je denkt, oké hier klopt iets niet aan. Voor mij toch een 2.5/5 met de gedachte dat er meer met het gamegehalte kon gedaan worden.

avatar van Nixon17

Nixon17

Het had een goede film kunnen zijn:

Redelijke acteurs

Goed uitziende zombies

Idee van het verhaal prima

Het gedrag van de mensen was gewoon niet goed genoeg. Als je op een auto gaat staan waar allemaal zombies omheen staan en je kunt ook wegrennen waar slaat dat dan op is dat dan dom of humor of wat moet dat voorstellen dan. En zo ging het eigenlijk met alles de hele film door. Ik heb hem dus na dik 1,5 uur uitgezet omdat ik me gewoon alleen nog maar aan het irriteren was. Als het als humor was gebracht was er misschien nog wat aangeweest maar nu sloeg het echt kant nog wal.

avatar van Sir_John

Sir_John

Ik heb hem bij de eerste half uur maar weer uit gezet... ik weet niet of deze film nou met de game series te maken heeft maar het lijkt dus echt helemaal nergens op.

heb niets eens zin om een score te geven zo slecht is het...

Waarom schrijf ik eigenlijk een review?

--Deadline---

avatar van joolstein

joolstein

Pulp film met veel onzinnigheden! I.p.v. door te lopen, in een schoolbus klimmen. Het leger dat zeg we zijn hier om de situatie in de hand te houden. Desnoods met geweld maar ze gooien er gewoon een bom op. Nog weer later zitten ze achter de uitbraak? En een man en vrouw die opeens uit het niets te voorschijn komen. Man word vermoord door de bikers, die daarna de vrouw achterna zitten met de bedoeling haar mee te nemen. Maar dan rijden ze door? Zo kan ik nog wel even doorgaan met dit soort rare scene`s En toch..... aan de andere kant kijkt het nog wel lekker weg !

Theunissen

Ik heb deze film afgelopen nacht bekeken en ik moet zeggen dat ik me er best goed vermaakt mee heb (mede ook door een pot halve liter bier ). Dat deze film gebaseerd is op een computerspel, dat wist ik niet omdat ik zelf geen computerspellen meer speel. Dat is misschien ook wel mijn voordeel geweest, want zo heb ik tenminste de film "open" bekeken, zonder dat ik er iets vanaf wist. Het enige wat ik wist over deze film, toen ik hem gisteren had gepindakaasd, was dat het om zombies draaide. En omdat Horror tot één van mijn favoriete filmgenres behoort, heb ik hem gewoon bekeken.

Het verhaal (draait om een vaccin om niet te veranderen in een zombie als je geïnfecteerd bent met het zombie virus) opzicht stelt misschien niet zoveel voor en heeft ook wel wat weg van "Resident Evil II". Het verhaal wist me wel enigszins te boeien, zat ook leuk in elkaar en vooral de uitvoering ervan was leuk gedaan. Zo begint de zombie apocalyps vrijwel meteen en hetzelfde geldt voor de introductie van de drie hoofdrol spelers te weten verslaggever Chase (best leuk gespeeld door Jesse Metcalfe), cameravrouw Jordan (verdienstelijk gespeeld door Keegan Connor Tracy, die er ook wel leuk uitzag) en de door het zombievirus besmette Meghan Ory (ook verdienstelijk gespeeld door Meghan Ory en ook zij zag er wel leuk uit). Het tempo in het verhaal is ook best hoog en er gebeuren meer dan genoeg leuke dingen en er zitten ook een paar wendingen in. Ook het einde was goed en leuk en biedt mogelijkheden voor een vervolg.

Ondanks dat er geen goor inzit, zagen de zombies er wel fraai uit en vooral de zombie clown met de bijl was lekker creepy en hetzelfde geldt in iets mindere maten voor de zombie politieman die ook nog begon te schieten. Hoe men tegen de zombies vecht (soms met zelfgemaakte wapens), was ook wel leuk gedaan en had wat mij betreft rijkelijker aanwezig mogen zijn. Visueel zag het er overigens allemaal wel aardig uit en zeker de locatie East Mission, Oregon waar het verhaal zich afspeelt. Zoals al eerder gezegd doen de drie onbekende hoofdrolspelers het verdienstelijk maar ook Aleks Paunovic in de rol van slechterik (tevens de leider van een rovende motorbende) "Logan" deed het verdienstelijk. Verder was het leuk om Virginia Madsen weer eens terug te zien, hoewel haar rol niet al te best was.

De film duurt met bijna twee uren wel lang en is hier en daar wat saai en langdradig. Hoewel het televisiestudio gebeuren tussen verslaggeefster Susan (gespeeld door Carrie Genzel) en zombie overlevende Frank West (leuk gespeeld door Rob Riggle), die tevens schrijver is van een zombie overlevingsboek, wel leuk was, haalde het wel het tempo wat uit het verhaal en voegde het eerlijk gezegd ook weinig toe. Het zorgde wel voor wat humor en het was ook leuk om te zien hoe beiden met elkaar omgingen (met name Susan kon Frank niet uitstaan en vond hem maar een aanfluiting). Het zou misschien beter zijn geweest als men dat gedoe uit de film had gelaten, want dan had de film circa 20 minuten korter geduurd en misschien ook lekkerder weggekeken.

Maar al met al heb ik me gewoon goed vermaakt met deze leuke Horror / Komedie film, die gelijk sterk opent (dat gedeelte was zelfs wat spannend) en daardoor ook mijn aandacht wist te houden tot de laatste minuut. Schijnbaar ben ik wel één van weinigen die er zo over denkt

avatar van joey1973

joey1973

Nope, Theunissen, helemaal met je eens... dus je bent niet de enige

avatar van MeteoraXV

MeteoraXV

begon saai en traag maar pakte toch redelijk leuk uit

avatar van schumacher

schumacher

Nixon17 schreef:

Het had een goede film kunnen zijn:

Redelijke acteurs

Goed uitziende zombies

Idee van het verhaal prima

Ik vrees een beetje dat dat net het probleem is geweest bij u; deze film is gebaseerd op de games dead rising en wie die game heeft gespeeld die weet hoe het in elkaar steekt.

In de game bv neem ik een kegel haha of een autoband en steek ik die over een zombie of over zijn kop en doe hem dood en hak zijn lijf eraf enz... . Leuke game ze haha.

Ook moet je zoals je in de film ziet in de game ook zelf wapens maken.

Je hebt wel gelijk over die meid op de wagen: zo een fout vd maker van die film, inplaats van heel de wagen te doen omsingelen zo zou het moeten geweest zijn maar nee, er was een opening waarbij ze idd kon weglopen.

Ik begrijp uw reactie zeker wel maar mocht je de game kennen dan zou je alles beter begrijpen .

No hard feelings.

avatar van schumacher

schumacher

Fan vd game maar de film maakt het helaas niet volledig waar.

Foute regisseur.

Neem nu die simpele scene met de dame op de wagen; kon gewoon zo weglopen, alleeja, beetje serieus blijven, zo'n grote fout voor zoiets easy, onbegrijpelijk.

Film is eens leuk om zien maar meer niet.

avatar van Noodless

Noodless

Ik ken geen game spellen, dus misschien een voordeel dat ik de film niet met het spel kan vergelijken. Vond de film toch best aardig, al zeker heel wat slechtere gezien in dit subgenre. De cast is redelijk, irritatie was er niet. Er zitten voldoende leuke scènes in de film ondanks ook missers van de regisseur. Bv de man en de vrouw die opeens verschijnen waarbij die vrouw eerst achtervolgd wordt en dan zie je er niks meer van, de scène met de dame op de wagen,... . Maar er valt toch genoeg te beleven en blijkbaar proberen ze de game te volgen waar ze ook zelf wapens moeten maken en de gekste dingen verzinnen om zombies te doden. Dit levert toch een aantal leuke scènes op. Ook hier en daar een beetje humor zoals de scènes in de studio. Och , zeker niet verveeld. 6/10

Noodless schreef:

Hier wat simpele info over de games: Dead Rising (series) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Wederom voorbeeld van een concept wat je op een presenteerblaadje krijgt, maar vervolgens falen ze compleet met de uitwerking.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Er zijn meer dan genoeg raakvlakken met de games.

Het is gewoon een prima zombie film geworden,met genoeg actie en gore.

De film heeft ook een geheel eigen smoel en ik ben blij dat ze niet 1 op 1 de game hebben nagemaakt.Als ik dat zou willen speel ik liever de games nog eens door

avatar van N23

N23

Als zombiefilm is het nog best wel oke... ik heb slechter gezien. Verhaal technisch, tjah niet veel meer over te zeggen dan cliché. In het subgerne van zombiefilms is het een middenmoot. Nu hou ik daar persoonlijk veel van, en dan kom je vanzelf bij dit soort films uit. Geen aanrader

avatar van Shaky

Shaky

Het viel me allemaal nog echt wel mee. Op de recensies afgaande ging ik uit van een echte ramp van een film. De redenen dat ik net geen voldoende voor de film geef, zijn de onnodige lange speelduur en het vreselijke acteerwerk van hoofdrolspeler Metcalfe. Verder best aardig voor een "verstand op 0 en kijken maar" film.

avatar van Daan258

Daan258

Troep.

De games zijn vooral bekend door de horde zombies en de raarste manieren hoe je de zombies kunt omleggen. Als daar dan een film van gemaakt wordt hoop je toch echt ook op veel zombies, bloed en leuke kills. Maar helaas, niks van alle is aanwezig bij de film. Het is een vreselijke lange zit van 2 uur waarbij het verhaal al niet veel voor stelt en de zombies en kills matig en weinig te zien zijn.

Het enige wat leuk was om te zien was Rob Riggle als Frank West.

Ik zal deel 2 ook zeker niet snel aanraken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima zombiefilm die lekker wegkijkt.