The Snare (2017)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door C.A. Cooper
met Eaoifa Forward, Dan Paton en Rachel Warren

Drie studenten vertrekken naar de kust om een wild weekend te beleven. Maar een paranormale verschijning neemt hen gevangen op de bovenste verdieping van hun appartement. Deze verschijning martelt ze en hongert ze uit.

17 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van tattoobob

Ben benieuwd!!

Same here

avatar van Corcicus

Vanavond dit regiedebuut eens bekijken.

avatar van Corcicus

Helaas niet verder dan de helft geraakt. Niet de moeite waard.

Film afgezien in de hoop op een spannende ontknoping die niet komt. Vooral veel vaagheid. Wel paar leuke schrik effecten.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze mysterieuze Horror / Thriller film heb ik afgelopen nacht bekeken en eerlijk gezegd heb ik me er toch nog best aardig mee vermaakt (duurt ook niet lang met circa 90 minuten). Qua Horror valt deze film misschien wat tegen, want buiten wat schrikmomenten, wat goor (bedorven kip met maden die toch iemand uit noodzaak gaat eten en dan met alle gevolgen van dien en iemand die uit noodzaak een spin opeet) en wat grofheid (verkrachten, wurgen met een SCART kabel (die zijn tegenwoordig toch een zeldzaamheid) en iemand doodslaan met de hak van een vrouwenschoen), valt er niet veel te genieten. Wel zat het met sfeer (mede ook door de muziek en bepaalde beelden, die me soms wat deed denken aan de film "The Shining (1980)") wel goed en bovendien was ik ook wel benieuwd naar de afloop.

In dit verhaal draait het om de de ietwat aparte Alice Clarke (gespeeld door Eaoifa Forward) die woont bij haar vader David Clarke (gespeeld door Stuart Nurse) en die samen met haar vriendin Lizzy Abel (gespeeld door de mooie Rachel Warren) en diens vriend Carl Weston (gespeeld door David Clarke) een weekend weggaan, naar het leegstaande (vanwege einde seizoen) appartementencomplex van de vader van Lizzy, die de sleutels daarvan heeft gestolen van haar vader, die zelf met vakantie is. Eenmaal aangekomen bij dit leegstaande appartementencomplex, verblijven ze op de bovenste verdieping en beleven ze ook een leuk weekend (in ieder geval Lizzy en haar vriend Carl). Maar als het weekend is afgelopen en ze willen vertrekken, blijkt de lift te zijn uitgeschakeld en deur naar het trappenportaal zit op slot. Ook is er geen telefonisch bereik, waardoor ze gevangen zitten op de bovenste verdieping van hun appartement. Omdat er nauwelijks eten en drinken is, beginnen ze langzaam te verhongeren en te verdorsten en bovendien gedraagt Alice zich raar en ziet ze verschijnselen.

Ik vond het mysterieuze verhaal opzicht wel aardig in elkaar steken en het verhaal wist me eigenlijk ook wel te vermaken en zelfs te boeien van de eerste tot de laatste minuut. Ondanks dat het verhaal zich grotendeels afspeelt in een appartement op de bovenste verdieping en het daarbij ook maar draait om drie personen die beginnen te verhongeren en te verdorsten, gebeurt er eigenlijk genoeg en zitten er ook aardige wendingen in het verhaal, die soms best bizar, smerig en grof zijn. Het bizarre heeft vooral betrekking op Alice en die dingen die ze ziet en die ogenschijnlijk te maken hebben met haar verleden (haar vader misbruikte haar), het smerige heeft vooral betrekking op het eten te kort waardoor Carl op een gegeven moment toch maar de bedorven kip met maden gaat eten (hierdoor moet hij al vrij snel kotsen en schijten) en Alice een gevangen spin gaat eten en het grove heeft vooral betrekking op Carl die op een gegeven moment de uitgeputte en op de grond liggende Lizzy gaat verkrachten (werd ook best smerig in beeld gebracht). Alice grijpt dan in waardoor ze ook bijna wordt verkracht, waarna Lizzy dan uiteindelijk Carl wurgt met een SCART kabel. Geweldig daarbij is ook dat ze daarna in Carl beginnen te snijden (o.a. met een mes en elektrische vleessnijder) voor voedsel

Ook het einde van het verhaal was best grof waarbij Alice Lizzy vermoord, door haar regelmatig op het hoofd te slaan met de hak van één van de schoenen van Lizzy. Alice doet dit overigens vooral om Lizzy uit haar lijden te lossen m.b.t. het verhongeren en verdorsten, maar ook omdat ze een opdracht heeft gekregen van iemand ! De ontknoping op het einde vond ik sowieso best aardig en is zelfs ook wat creepy (na de dood van Carl en Lizzy, is er opeens weer stromend water, doet de lift het weer en is er telefonisch bereik). Overigens zit er ook een beetje humor in het verhaal en dat heeft betrekking op Carl en namelijk op het moment als ze met de auto rijden naar het appartementencomplex en Carl dan aan Lizzy en Alice een bizarre vraag stelt:

Vraag aan Lizzy: Heb je liever zeven vieze sletten die in je mond schijten, en die de hele dag bosuien, gekookte ham en rauwe eieren hebben gegeten, of pijp je liever je ouwe heer ?

Vraag aan Alice: Drink je liever een beker met menstruatiebloed of bef je liever de stront uit de reet van een 90 jarige ?

Hoewel de cast maar beperkt is in deze film en deze ook bestaat uit onbekende acteurs en actrices, deden ze het wel verdienstelijk en dat geldt voor alle drie de hoofdrolspelers, te weten Eaoifa Forward (in de rol van Alice Clarke), Dan Paton (in de rol van Carl Weston) en Rachel Warren (in de rol van Lizzy Abel). De eerste is daarbij ook wat bloot te bewonderen als ze tijdens de opening van het verhaal in bad (zonder schuim) ligt. Ik had dat bloot liever gezien bij Rachel Warren, want haar vond ik best een mooie verschijning.

Deze Horror / Thriller film heeft zowel hier als op IMDb een zeer laag gemiddelde, maar ik heb me er eerlijk gezegd best mee vermaakt (vooral op de smerige en grove momenten) en ik vond de film ook wel lekker wegkijken.

avatar van Daan258
Misschien ga ik hem toch maar een poging door jou bericht Theunissen.
Ik kan me vaak toch wel vinden in je meningen en berichten, dus je maakt me toch nieuwsgierig,

Daan258 schreef:
Misschien ga ik hem toch maar een poging door jou bericht Theunissen.

Ik zou zeggen "gaan met die banaan" en fruit komt ook voor in deze film, al dan niet voorzien van maden. Deze film is overigens ook een goede voorlichtingsfilm m.b.t. dat je geen bedorven voedsel moet eten en al zeker geen kip

avatar van Actarus
Uitstekende review van Theunissen ...
het is waar, het gruwelijk aspect komt goed uit de verf in deze horror...maar het is me allemaal te onsamenhangend, te warrig en het aanblik van de film oogt saai, weinig vormgeving....Ieder zijn smaak zou ik zeggen!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Oké Theunissen, ik heb de film toch een kans gegeven.

En ja.ja,ja ik heb totaal geen idee waar ik deze film moet plaatsen.
De sfeer zat er redelijk in, qua spanning was het ook nog best te doen, hier en daar een kleine schrikmoment, inderdaad ook wat smerige scene's maar daarnaast zoveel veel onduidelijkheden en het verhaal is me niet duidelijk.
Veel scene's als bijv. de kleine kinderen die alice ziet en vervolgens zichzelf ophangt aan een boom, een afgehakt hoofd in de la, het gekras op de muur achter het behang en zo zijn er nog wel een aantal dingen.
Het klopt dat en kan zijn dat dit gehallucineerd was maar het viel me gelijk al op toen de film begon dat Alice zich nogal raar gedroeg en eigenlijk gelijk al dingen begon te zien die er helemaal niet waren. (dit terwijl ze toen nog maar net waren gearriveerd in het appartement) :s

zoals je ziet zit ik nog met veel vragen ik hoop dat je een aantal dingen voor mij zou kunnen uitleggen? De vreemde scene's dus en vooral het einde. Ik vond het allemaal maar heel wazig.
Maar misschien wanneer ik jou beleving van de film/verhaal te zien krijgt dat ik er dan anders over zal denken. Vandaar dat ik dus nu ook nog geen stem wil uitbrengen en hopen op wat antwoorden van jou Theunissen

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Daan258, ik heb onderstaande ook min of meer naar je gestuurd als een Privébericht.

Zelf houd ik het erop dat Alice Clarke vroeger misbruikt is door haar vader (dat is ook te zien) en dat ze daardoor getraumatiseerd is geworden en daardoor dingen anders ziet en zich ook geregeld vreemd gedraagt.

Maar ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten Misschien bieden onderstaand links ook nog uitkomst:

The Snare (2017) Review - horrorfreaknews.com

Movie Review – The Snare (2017) - flickeringmyth.com

Film Review: The Snare (2017) - horrornews.net

avatar van Daan258
Tja, nog even over nagedacht en op internet gelezen maar toch nog steeds denk ik dat de film zoveel beter had kunnen worden uitgewerkt.
Ik vind het echt heel moeilijk om de film te beoordelen. Maar om maar even kort te zijn denk ik dat de film voor nu een 2,0* van mij krijgt.
Gewoon teveel onduidelijkheden en een beetje afgeraffeld in mijn opzicht.

avatar van knusse stoel

Theunissen schreef:

We gaan de film ook bekijken binnenkort en dan ook omdat we vaak op een lijn zitten (gelukkig dat die ons gewicht kan houden ) en ons oordeel staat er begin volgende week ook wel bij, bedankt voor het advies!

knusse stoel schreef:

Ahh knusse stoel, dan ben ik ook zeer benieuwd wat jij van de film zal gaan vinden en hoe jij het allemaal zal interpreteren.
Laat het zeker even weten oké?

Potje bier en wat kip-drumsticks erbij en kijken maar.

avatar van Elchapo
VERSCHRIKKELIJK !!!!!! Wat een butfilm.....onsamenhangend verhaal,ongelooflijk saai.meneer Theunissen zag er wat van the shining in terug??? Nou the shining is een meesterwerk,dit is prutswerk !!! Maar ok dat is mijn mening....0.5 stars.

avatar van keimpeS
Het is een film waar je even in moet komen & dan is ie best te doen. Dat kast moment deed me inderdaad ook wel denken aan The Shining, maar inderdaad niet te vergelijken met een film als deze.
Een vage suspense/horror met middelmatige cast.