600 Millas (2015)

Mexico / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Gabriel Ripstein
met Tim Roth, Kristyan Ferrer en Noé Hernández

Arnulfo Rubio, een jonge Mexicaan, smokkelt samen met een gringo die nauwelijks ouder is dan hem wapens vanuit Arizona naar Mexico voor een drugskartel. Arnulfo weet echter niet dat hij al een tijdje in de gaten wordt gehouden door agent Hank Harris van de ATF, een agentschap dat berucht is om hun dubieuze methodes als het gaat om de bestrijding van de Mexicaanse drugskartels. Op een dag maakt Harris echter een noodlottige vergissing waardoor Arnulfo in paniek raakt en Harris in gijzeling neemt.

Vanaf 3 december in de bioscoop (Amstelfilm)

avatar van Verhoeven
Als je het werk van Michel Franco, Gerardo Naranjo en Amat Escalante hoog heb zetten moet je dit zeker gaan zien. Helaas niets nieuws onder de horizon. Het laatste beeld + de aftiteling is misschien wel het meest afgezaagde einde dat ik in tijden zag.

avatar van Moviestar1979
De hoge rating op IMDB verbaasde mij een beetje.

De film is alles behalve een standaard thriller. Het verhaal is niet groots opgezet, en beschikt over weinig teksten. Het gaat grotendeels om de relatie tussen Tim Roth en Kristyan Ferrer. Dit zal voor de liefhebbers zeker zijn weggelegd.

De film won 7 prijzen, en werd ruim 22 maal genomineerd.

2,0 *

avatar van mixmaster
Aparte film met over het algemeen weinig woorden, toch vindt ik dit geen slechte film want er wordt aardig geacteerd en het verhaal is ook best goed.
Deze film laat goed zien hoe wapensmokkel in en uit Mexico naar de VS in zijn werk gaat en de risico's daarvan.

avatar van Pazmaster
Op zich niet eens zo'n slechte film. Dit misdaaddrama heeft een traag en gortdroog verhaal maar het oogt wel realistisch. Zo richting het einde komt er zowaar een beetje actie in en ik moet zeggen dat dat er prima uitzag. Helaas loopt het af met een sisser, een zeer onbevredigend einde. Jammer want er werd wel goed gespeeld.

avatar van Alathir
Trage film desalniettemin blijft de film min of meer boeien tot het einde. Vrij weinig dialogen inderdaad en het is lang wachten op de actie die je bij dit soort films toch wel verwacht. De actie is wel proper gefilmd en er wordt vrij degelijk geacteerd. Het einde is wel erg ondermaats vind ik, alsof de makers geen geld meer hadden om een deftiger einde aan deze film vast te knopen.

avatar van mcdaktari
Inderdaad ja, de film blijft boeien tot het einde. En ik vind het ook zeker geen slechte film. En het einde? Ach ik vind het wel wat hebben. Het past perfect bij deze film zo'n einde.

Redelijke film. Ik heb me geen moment verveeld. Het einde is wel een beetje vreemd en abrupt, maar het geheel heeft een apart sfeertje en kon me wel boeien. 3 sterren!

avatar van leatherhead
Mijn gevoel over deze film valt het best kort samen te vatten met het woordje 'tja'. Krappe 2,5*, omdat het wel wist te boeien. Maar of het enige impact achterliet is een ander verhaal.

Traag,slap verhaal en waardeloos einde.Pfff heb me er doorheen gesleept.