All Over Me (1997)

geregisseerd door Alex Sichel
met Alison Folland, Tara Subkoff en Cole Hauser

Claude en Ellen zijn goede vriendinnen en wonen in een achterbuurt van New York. Zij maken deel uit van de subcultuur in de jaren negentig inclusief de daarbij horende drugs, live muziek en homofobie. Gedurende een aantal dagen leiden gebeurtenissen naar de vraag of de vriendschap moet worden voortgezet.

sydney
Gemaakt vóór Fucking Åmål. Bevat wel een aantal van dezelfde elementen. Een aardige film en voor zover ik begrepen heb een debuutfilm van deze regisseur.

Ik vond het helemaal niks. Sorry... Maar toch een 3. Vond het wel leuk Leisha Hailey met roze haar te zien;)

avatar van Zelva
kiss_hester schreef:
Vond het wel leuk Leisha Hailey met roze haar te zien;)

En dat is drie hele sterren waard?

Ik heb mij rot gelachen om het haar van leisha hailey, mar verder stelt de film niet zo veel voor.

een 2 voor het haar ( ja, punten voor haar )

avatar van niethie
Klein, sympathiek filmpje met een mooi uitgewerkt verhaal over vriendschap, liefde en de zoektoch naar indentiteit. Geweldig spel van Folland (wat is daar ooit mee gebeurd trouwens?) en een prima bijpassende soundtrack met een lekker hoog female- rockband gehalte. Ook het einde was verrasend goed. Vrij onbekend (hier en op imdb) ook zo te zien. Jammer want dit zal de genrefans vast wel bevallen.

3,5 sterren

avatar van rep_robert
Sluit me aan bij niethie, overigens moet ik wel zeggen dat ondanks de prima passende soundtrack de muziek echt totaal niet mijn stijl is. Echter kan ik de film hier niet om afkraken natuurlijk. Ook Folland is heerlijk sympathiek en het rustige verhaaltje kibbelt lekker door richting het einde.

Film met een herzieningswaarde!

avatar van danuz
Deed me wat aan Kids denken. Zelfde setting (downtown NYC), ook van die alto-kids, met veel rocknroll en seks en de nodige misdaad. Eigenlijk ook bijna van eenzelfde kwaliteit, want dit straalt best goed teenage-angst uit! Jammer alleen dat de regie bijna niet interessant is..

avatar van mjk87
Best een aardig portret van een wereld die de mijne niet is, de wat meer witte onderkant van de maatschappij in New York. Het is vooral de sfeer die interessant en goed is, de plot zelf boeit eigenlijk nooit, net als de relatie tussen de beide meisjes. Wel zitten er enkele scènes tussen die er ver bovenuit schieten, vooral met die chicrock op de achtergrond. Daarnaast ook best fraai geschoten met tracking shots en leuke camerabewegingen en mooi kleurgebruik. 3,0*.