Pan (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Australië
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Joe Wright
met Levi Miller, Hugh Jackman en Garrett Hedlund

Een wees wordt naar de magische wereld van Neverland gebracht. Daar aangekomen wordt hij de redder van de inboorlingen en leidt hij een opstand tegen de gemene piraten van Neverland. Uiteindelijk ontdekt hij hier zijn lot, veranderen in de legendarische held Peter Pan.

avatar van weberanja
Pan..een visueel spectakel, prachtige special effect, dat Nirvanaliedje stoorde me niet zo maar het verhaal..o o o wat slecht. Voor mij toch ruim voldoende voor de film want er is echt werk van gemaakt.

Asw
Geweldige film goed in elkaar gezet zeker de moeite waard.

Asw

avatar van Rico120
ik vind deze film best goed wand we kennen al de pan VS hook verhaal maar niet dit verhaal
het heeft goed uitgepakt met een best goed uitziende effecten en de muziek keuzen is ook niet verkeerd al met al een goede film

avatar van Brother Grimm
Top entertainment, goed acteerwerk gewoon heerlijk!

avatar van Rodger
Prima film, mooie scenes.. en een leuk verhaal.
3.5***

avatar van knusse stoel
Aardige film die toegankelijk is voor jong en oud en alles wat daar tussen zit!
Heeft ons wel een leuke anderhalf uur (en nog enkele minuten) bezorgd, met dank aan Joe Wright.

avatar van Arneaux
Prima nonsens film. Niet te lang nadenken, niet te veel storen aan een rammelend verhaal en het afkijken bij andere films, en dan is dit prima weg te happen.
Het was Oliver Twist, Avatar voor kinderen, Pirates of the Carribean and George of the Jungle (daar deed Garrett Hedlund me de hele tijd aan denken, raar..) door elkaar. Maar dan in een fraai kleurenpallet.
Wel een aparte casting trouwens van Rooney Mara, niet echt de All-American girl die je normaal in zo'n film zou verwachten. Prima keuze wat mij betreft!

avatar van blurp194
Overdaad.

De cgi ziet er misschien best prima uit, maar neemt zo de overhand dat de film erdoor overweldigd wordt. Cinematografie, spel, verhaal - alles verdwijnt onder een loodzware deken cgi zonder rustpunt of pauze. En dat wordt na een halfuurtje of zo toch echt onbedaarlijk saai. Zelfs het opduiken van Rooney Mara, toch normaal genoeg om m'n aandacht goed vast te houden, kan het zaakje niet meer redden. Ook met de muziek zit het mis, op zich vond ik de Nirvana-truc nog wel grappig maar in de rest van de film zit het echt mis - teveel bombastisch nageaap van de Pirates of the Caribbean, tenminste dat riedeltje meende ik net te vaak bijna te horen.

En ja, er zitten best leuke dingen in, het gedoe op de trampoline vond ik best mooi. Maar dat maakt de film niet.

avatar van Sergio Leone
Matig.

Best luchtig bij momenten, maar als geheel toch te veel bombarie. Heel veel lawaai overal. Verder zit er nogal weinig vlees aan het verhaal - Blackbeard is bordkarton, niet dat hij zoveel potentieel had maar toch.

Levi Miller is oké als Peter Pan. Naast hem zijn Hugh Jackman in een schurkenrol en Rooney Mara op papier ook wel leuk, helaas enkel op papier. Garrett Hedlund als een soort Indiana Jones vind ik honderd keer niks.

Audiovisueel maakt Joe Wright een iets kleurrijker broertje van de Pirates-films. Af en toe zorgt dat wel voor leuke fantasietjes, maar het maakt de film na verloop van tijd wel zwaar. Ik had het allemaal iets frivoler verwacht.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Beter dan verwacht. Sterk zijn de Peter Pan verfilmingen helaas nooit. Hier gaan we naar de aanloop van het bekende verhaal. We krijgen dan ook de usual suspects te zien en de film is duidelijk gemikt op een jong publiek. Niet onlogisch, gezien het verhaal. Maar de film is zeker niet slecht en kan genoeg boeien. De special effects ontsporen tegen het einde aan wat, maar verder is het wel goed gedaan. En met Blackbeard ipv Captain Hook (die wel meespeelt, maar nog geen bad guy is) is deze film ook niet helemaal het herkauwen van de vorige Peter Pan films.

Leuk om te zien, beter dan Neverland en Hook, maar ik ben denkelijk toch wat te oud voor dit soort films.

avatar van Actarus
Lang opzij laten liggen wegens 'geen interesse'...en in het begin was ik niet zo te spreken over die inbreng van het Nirvana-lied. Teenkrommend en niet op zijn plaats zoals het begin van A Knigts Tale...
...maar achteraf moet ik zeggen, wauw, wat een spektakel. Knap camerawerk, mooie decors en super special effects dat een Oscar-nominatie absoluut niet zou stelen.
Goed in elkaar gezet filmpje voor jong en oud 3,5*

avatar van arno74
Aardige meevaller. Door de relatief lage score had ik 'm veel slechter verwacht. Het is een leuke avontuurlijke film geworden met prachtige beelden, vooral daar ligt de kracht van deze film. Peter Pan als sprookje heeft me nooit aangesproken, ik begrijp dat de professionele critici de film afkraakten omdat het teveel afwijkt van het originele verhaal. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje flauw, het is juist een originele variant op dat verhaal (zogenaamd een prequel) en dat is toch veel beter dan de zoveelste identieke verfilming. Pan is een prima avontuurlijke en vermakelijke jeugdfilm. Richting de 3,5*.

Piraten en mijnwerkers die Nivanna smells like teen spirit zingen . Ik dacht echt dat ik aan de drugs zat een grootte waardeloze trip

avatar van Decec
Een goede avontuur/familie/fantasie film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Denk 3D nog mooier is (niet gezien), ondanks door jeugd film...
Prima camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van Shadowed
Vlot.

Fantasy filmpjes, ook al zijn ze voor kinderen, houden me altijd wel even bezig. Vooral als er goede CGI aan bod is kan ik er van genieten. Hier viel het bij vlagen tegen want je zag duidelijk de greenscreens. Miller is een leuk acteurtje voor de 109 minuten.

Mara viel heel erg tegen, ze past niet echt in deze rol. Ook vond ik haar wat te oud eruitzien. Niet echt een goede casting. De vogels zagen er ook niet uit. Maar de rest zag er wel goed uit, vooral het schip. Ook vallen de andere CGI effecten best mee.

Het verhaal is niet sterk, maar het is prima vermaak.

avatar van aburex
Mooie film voor kinderen met prachtige speciale effects. Leuk om naar te kijken

Flauw.

Hier en daar is het net iets duisterder, maar verder is dit gewoon weer een doodnormale kinderfilm. Geen idee waarom ze Joe Wright daarvoor van stal gehaald hebben. Hoor wel vaker dat regisseur "dit soort" films toch graag één keertje willen gedaan hebben, dit zal dan wel zo'n gevalletje geweest zijn.

Film die niet zoveel goed doet verder. Van de vaak knullige CG (die vreselijke vogels, het gebrek aan fysica, de massascenes) tot het slechte acteerwerk (Hedlund wtf) en de wansmakelijke muziek (zowel de Disney rip-offs als de koorzangen), het wil gewoon niet echt lukken met deze film.

Het is dat het verhaal toch net wat anders loopt, zo heb je toch nog een reden om verder te kijken. Niet dat het veel beter, leuker of origineler is dan de Disneyvariant, maar het is in ieder geval wat anders. Verder een erg dure miskleun, behalve dan misschien anderhalve scene halverwege, met de hout-animaties. Zo mogen ze een gehele film maken.

avatar van Morvenna
Een zeer leuke film om samen met je kinderen er van te genieten. Waar de film ook eigenlijk meer voor bedoeld is vind ik.

Mooi gemaakte film naar het bekende sprookje van Peter Pan.
Zeer kleurrijke beelden en mooie speciale effecten maken dat deze film erg mooi is om naar te kijken.
Maar de film is meer bedoeld voor kinderen, al zullen vele volwassenen er ook wel van kunnen genieten.
Let op de bijna onherkenbare Hugh Jackman als 'Blackbeard'.