• 8.227.360 stemmen

Geregisseerd door: Joe Wright

Met onder meer: Levi Miller, Hugh Jackman en Garrett Hedlund

Releasedatum: 7 oktober 2015

Over Pan

"Every legend has a beginning."

Een wees wordt naar de magische wereld van Neverland gebracht. Daar aangekomen wordt hij de redder van de inboorlingen en leidt hij een opstand tegen de gemene piraten van Neverland. Uiteindelijk ontdekt hij hier zijn lot, veranderen in de legendarische held Peter Pan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van weberanja

weberanja

Pan..een visueel spectakel, prachtige special effect, dat Nirvanaliedje stoorde me niet zo maar het verhaal..o o o wat slecht. Voor mij toch ruim voldoende voor de film want er is echt werk van gemaakt.

avatar van Asw

Asw

Geweldige film goed in elkaar gezet zeker de moeite waard.

Asw

avatar van Rico120

Rico120

ik vind deze film best goed wand we kennen al de pan VS hook verhaal maar niet dit verhaal

het heeft goed uitgepakt met een best goed uitziende effecten en de muziek keuzen is ook niet verkeerd al met al een goede film

avatar van Brother Grimm

Brother Grimm

Top entertainment, goed acteerwerk gewoon heerlijk!

avatar van Rodger

Rodger

Prima film, mooie scenes.. en een leuk verhaal.

3.5***

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardige film die toegankelijk is voor jong en oud en alles wat daar tussen zit!

Heeft ons wel een leuke anderhalf uur (en nog enkele minuten) bezorgd, met dank aan Joe Wright.

avatar van Arneaux

Arneaux

Prima nonsens film. Niet te lang nadenken, niet te veel storen aan een rammelend verhaal en het afkijken bij andere films, en dan is dit prima weg te happen.

Het was Oliver Twist, Avatar voor kinderen, Pirates of the Carribean and George of the Jungle (daar deed Garrett Hedlund me de hele tijd aan denken, raar..) door elkaar. Maar dan in een fraai kleurenpallet.

Wel een aparte casting trouwens van Rooney Mara, niet echt de All-American girl die je normaal in zo'n film zou verwachten. Prima keuze wat mij betreft!

avatar van blurp194

blurp194

Overdaad.

De cgi ziet er misschien best prima uit, maar neemt zo de overhand dat de film erdoor overweldigd wordt. Cinematografie, spel, verhaal - alles verdwijnt onder een loodzware deken cgi zonder rustpunt of pauze. En dat wordt na een halfuurtje of zo toch echt onbedaarlijk saai. Zelfs het opduiken van Rooney Mara, toch normaal genoeg om m'n aandacht goed vast te houden, kan het zaakje niet meer redden. Ook met de muziek zit het mis, op zich vond ik de Nirvana-truc nog wel grappig maar in de rest van de film zit het echt mis - teveel bombastisch nageaap van de Pirates of the Caribbean, tenminste dat riedeltje meende ik net te vaak bijna te horen.

En ja, er zitten best leuke dingen in, het gedoe op de trampoline vond ik best mooi. Maar dat maakt de film niet.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Matig.

Best luchtig bij momenten, maar als geheel toch te veel bombarie. Heel veel lawaai overal. Verder zit er nogal weinig vlees aan het verhaal - Blackbeard is bordkarton, niet dat hij zoveel potentieel had maar toch.

Levi Miller is oké als Peter Pan. Naast hem zijn Hugh Jackman in een schurkenrol en Rooney Mara op papier ook wel leuk, helaas enkel op papier. Garrett Hedlund als een soort Indiana Jones vind ik honderd keer niks.

Audiovisueel maakt Joe Wright een iets kleurrijker broertje van de Pirates-films. Af en toe zorgt dat wel voor leuke fantasietjes, maar het maakt de film na verloop van tijd wel zwaar. Ik had het allemaal iets frivoler verwacht.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Beter dan verwacht. Sterk zijn de Peter Pan verfilmingen helaas nooit. Hier gaan we naar de aanloop van het bekende verhaal. We krijgen dan ook de usual suspects te zien en de film is duidelijk gemikt op een jong publiek. Niet onlogisch, gezien het verhaal. Maar de film is zeker niet slecht en kan genoeg boeien. De special effects ontsporen tegen het einde aan wat, maar verder is het wel goed gedaan. En met Blackbeard ipv Captain Hook (die wel meespeelt, maar nog geen bad guy is) is deze film ook niet helemaal het herkauwen van de vorige Peter Pan films.

Leuk om te zien, beter dan Neverland en Hook, maar ik ben denkelijk toch wat te oud voor dit soort films.

avatar van Actarus

Actarus

• 1940 stemmen

Lang opzij laten liggen wegens 'geen interesse'...en in het begin was ik niet zo te spreken over die inbreng van het Nirvana-lied. Teenkrommend en niet op zijn plaats zoals het begin van A Knigts Tale...

...maar achteraf moet ik zeggen, wauw, wat een spektakel. Knap camerawerk, mooie decors en super special effects dat een Oscar-nominatie absoluut niet zou stelen.

Goed in elkaar gezet filmpje voor jong en oud 3,5*

avatar van arno74

arno74

Aardige meevaller. Door de relatief lage score had ik 'm veel slechter verwacht. Het is een leuke avontuurlijke film geworden met prachtige beelden, vooral daar ligt de kracht van deze film. Peter Pan als sprookje heeft me nooit aangesproken, ik begrijp dat de professionele critici de film afkraakten omdat het teveel afwijkt van het originele verhaal. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje flauw, het is juist een originele variant op dat verhaal (zogenaamd een prequel) en dat is toch veel beter dan de zoveelste identieke verfilming. Pan is een prima avontuurlijke en vermakelijke jeugdfilm. Richting de 3,5*.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Piraten en mijnwerkers die Nivanna smells like teen spirit zingen . Ik dacht echt dat ik aan de drugs zat een grootte waardeloze trip

avatar van Decec

Decec

Een goede avontuur/familie/fantasie film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Denk 3D nog mooier is (niet gezien), ondanks door jeugd film...

Prima camerabeweging...

Heerlijk genoten...

avatar van Shadowed

Shadowed

Vlot.

Fantasy filmpjes, ook al zijn ze voor kinderen, houden me altijd wel even bezig. Vooral als er goede CGI aan bod is kan ik er van genieten. Hier viel het bij vlagen tegen want je zag duidelijk de greenscreens. Miller is een leuk acteurtje voor de 109 minuten.

Mara viel heel erg tegen, ze past niet echt in deze rol. Ook vond ik haar wat te oud eruitzien. Niet echt een goede casting. De vogels zagen er ook niet uit. Maar de rest zag er wel goed uit, vooral het schip. Ook vallen de andere CGI effecten best mee.

Het verhaal is niet sterk, maar het is prima vermaak.

avatar van aburex

aburex

Mooie film voor kinderen met prachtige speciale effects. Leuk om naar te kijken

Onderhond

Flauw.

Hier en daar is het net iets duisterder, maar verder is dit gewoon weer een doodnormale kinderfilm. Geen idee waarom ze Joe Wright daarvoor van stal gehaald hebben. Hoor wel vaker dat regisseur "dit soort" films toch graag één keertje willen gedaan hebben, dit zal dan wel zo'n gevalletje geweest zijn.

Film die niet zoveel goed doet verder. Van de vaak knullige CG (die vreselijke vogels, het gebrek aan fysica, de massascenes) tot het slechte acteerwerk (Hedlund wtf) en de wansmakelijke muziek (zowel de Disney rip-offs als de koorzangen), het wil gewoon niet echt lukken met deze film.

Het is dat het verhaal toch net wat anders loopt, zo heb je toch nog een reden om verder te kijken. Niet dat het veel beter, leuker of origineler is dan de Disneyvariant, maar het is in ieder geval wat anders. Verder een erg dure miskleun, behalve dan misschien anderhalve scene halverwege, met de hout-animaties. Zo mogen ze een gehele film maken.

avatar van Morvenna

Morvenna

Een zeer leuke film om samen met je kinderen er van te genieten. Waar de film ook eigenlijk meer voor bedoeld is vind ik.

Tarkus

Mooi gemaakte film naar het bekende sprookje van Peter Pan.

Zeer kleurrijke beelden en mooie speciale effecten maken dat deze film erg mooi is om naar te kijken.

Maar de film is meer bedoeld voor kinderen, al zullen vele volwassenen er ook wel van kunnen genieten.

Let op de bijna onherkenbare Hugh Jackman als 'Blackbeard'.

avatar van ILDIB

ILDIB

Lastig aandacht vast te houden. Mooie scènes met daarna saaie. Jammer dat de kwaliteit niet in de hehe film zit. Zeker t laatste stuk is gewoon matig.

avatar van rep_robert

rep_robert

Voor de tweede keer gezien en eigenlijk houd ik wel van dit type avonturenfilm. Maar toch zit me iets dwars in deze film. Ik kon het aan het begin allemaal nog waarderen, maar het middenstuk en de worldbuilding staat me toch iets teveel tegen. Pan kon mij niet meenemen in het fantasierijke verhaal en de CGI is zo wisselvallig dat het mij letterlijk uit de film heeft gehaald. Het enige moment ziet het er indrukwekkend uit, het andere moment zie slecht geanimeerde vogelwezens in een bos rondfladderen. De personages zijn ook wisselvallig, het accent van Hook kon ik maar niet aan wennen. Blackbeard vond ik wel weer goed gespeeld oor Jackman.

Over de gehele linie wel vermakelijk, maar het heeft te weinig vlees op de botten om een daadwerkelijke indruk achter te laten.

avatar van Fluvver

Fluvver

Zeer matig vond ik de film. De fantasiewereld vond ik zeer ongeloofwaardig en ik vond veel scènes op set lijken. Film springt van de hak op de tak en lijkt nergens rust te pakken.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Vanaf 9 jaar, duidelijk een avontuurlijke jeugdfilm, beetje Pirates of the Caribbean, beetje Indiana Jones, beetje Journey to...

Met een beetje moraal, lekker veel spektakel en avontuur, best eng redelijk verhaal en nog een twist ook, wat rommelig van opbouw, maar alles bij elkaar zeker niet slecht.

Erg veel CGI, maar ook leuke grappen en grollen. De dialogen variëren van redelijk tot goed, net als het acteerwerk. Lekkere film voor een familie avondje, aanrader!

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Als kind was ik een vrij groot Peter Pan fan. Misschien wel mijn meest favoriete Disney-personage destijds. Ik had zelfs een (carnavals)kostuum van hem, want ik deed er alles aan om op hem te lijken. Die liefde is nooit helemaal verdwenen. Ik heb een aantal jaren geleden nog het originele boek van J.M. Barrie gekocht in Engeland en ook de ‘volwassen’ films – Hook en de film uit 2003 – zijn mij vrij goed bevallen. Deze Pan had aanvankelijk wat minder mijn interesse, omdat een prequel mij onnodig leek. Uiteindelijk won de nieuwsgierigheid het, mede door de staat van dienst van regisseur Joe Wright.

Ik moet uiteindelijk vooral concluderen dat dit een vreemde film is. Dat wordt met name bevestigd wanneer Pan in een bijzonder lelijke variant van Neverland aankomt: mijnen, Nirvana en een schmierende Hugh Jackman… Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, maar het Peter Pan gevoel is ver te zoeken. Dat gevoel wil ook nooit helemaal komen. Waarom Captain Hook hier vervangen moet worden door Blackbeard is me een raadsel, want ze zijn bijna exact hetzelfde personage. Het heeft waarschijnlijk te maken met een nogal geforceerde vriendschap die er moet ontstaan tussen een jonge Hook en Peter Pan. Nergens in de film wordt er ook maar een hint gegeven dat deze twee uiteindelijk aartsrivalen zullen worden (en dan laat ik die sarcastische oneliner op het einde buiten beschouwing), waardoor de link met het originele verhaal opnieuw beperkt blijft. Over de zogenaamde romance tussen Hook en Tiger Lilly zullen we maar zwijgen…

Op papier klinkt het allemaal zo slecht nog niet. Zelfs de vriendschap tussen Hook en Pan niet, maar het is jammer dat de uitwerking zo enorm oppervlakkig blijft. Natuurlijk hebben we te maken met een jeugdfilm, maar als je een prequel op zo'n geliefd verhaal maakt, dan weet je van tevoren wel dat het moet stroken met het origineel. En dat miste ik hier heel erg. Wat overblijft zijn enkele fraaie shots (met name tijdens de bombastische climax) en een cast die zichtbaar zijn best doet met het materiaal voorhanden. Levi Miller vond ik nog wel oké in de hoofdrol. Jackman heeft er plezier in, maar heeft gewoon een duf personage. Garrett Hedlund en Rooney Mara doen het aardig, zolang je niet te veel nadenkt bij de personages die ze moeten voorstellen. Neverland zelf vond ik persoonlijk ook echt een domper. Het eiland voelt relatief klein en had een stuk fantasierijker gemogen.

Uiteindelijk voelt de film nogal overbodig. Puur als jeugdfilm kan het er wellicht nog mee door, maar daar zijn wat mij betreft véél betere alternatieven voor te vinden, ook binnen hetzelfde Peter Pan-universum. Ik ben nog wel benieuwd wat Disney gaat doen met de live-action remake van hun film, maar verder denk ik dat de koek ook wel op is. Deze Pan mogen we wat mij betreft in ieder geval snel vergeten.

avatar van umbra

umbra

Naah, tegenvaller dit. Enorme fan van Peter Pan de tekenfilm, vroeger als kind, is pure nostalgie en wou altijd Peter Pan zijn, forever young enzo Maar deze film over het ontstaan van, is nergens echt leuk, te flauw, te slecht geacteerd en vond Peter hier echt irritant...Onvoldoende dus.