Pepe (1960)

Mexico / Verenigde Staten
Komedie / Muziek

geregisseerd door George Sidney
met Cantinflas, Dan Dailey en Shirley Jones

Pepe is werkzaam op een ranch. De zuipende Hollywood-regisseur Ted Holt koopt er een witte hengst die eigendom is van Pepe's baas. Pepe, die het paard ziet als een lid van zijn eigen familie, is vastbesloten om het dier terug te krijgen. Daarom reist hij af naar Hollywood, waar hij verschillende grote filmsterren ontmoet zoals Frank Sinatra en Jack Lemmon. Maar als hij de koper van het paard terugvindt, laat deze hem weten dat hij de hengst niet meer terugkrijgt.

Dick2008
Ja die stond er nog niet op net als honderd anderen. Bedankt. .
Binnenkort bekijken.

Dick2008
Best vreemd dat deze er nog niet op stond. Around the world in 80 days (1956) is hier ook niet meer de klassieker die het is geweest/nog steeds is, dus laten we daar maar op houden.

Overdreven lange film wat bij Around the world nog begrijpelijk is maar bij deze film totaal onnodig, ook al komen in deze film een heleboel gastoptredens voor. Zoiets had ook in anderhalf uur kunnen worden verfilmd. Er is een langere en verkorte versie, zie IMDb, als ook voor de lijst van allerlei bekende spelers die in de film voorbij komen.
Aan het begin hebben dierenactivisten misschien al afgehaakt, daarna is vaak een moeizame film, af en toe leuk vanwege dus de bekende acteurs en het paard op de biljarttafel/in het zwembad is ook grappig.
Bij IMDb zijn de meningen verdeeld.
In de speelfilmencyclopedie begint men met "deze ongelooflijk lange, waardeloze film..". Dat is een tikkeltje overdreven, maar een geweldig leuke film is het ook niet. 2.0