Sisters (2015)

geregisseerd door Jason Moore
met Amy Poehler, Tina Fey en John Leguizamo

Twee vervreemde zussen worden gevraagd naar huis te komen zodat ze hun vroegere slaapkamers kunnen opruimen voordat hun ouders het familiehuis verkopen. In de hoop hun gloriedagen te herleven geven ze een feest in ware high-school stijl voor hun vroegere klasgenoten.

Vanaf 24 maart 2016 in de bioscoop (Universal)
EDIT: release is komen te vervallen

Trailer geplaatst. Erg flauw dit...

avatar van Kippie.
Niet best inderdaad, die trailer.

avatar van wwelover
Ik ben een liefhebber van beide dames, maar dit is bij lange na niet hun beste werk. De chemie is leuk en er zitten een paar erg grappige stukken in, maar het verhaal is gewoon heel erg slecht. Concept is okay, maar het is gewoon te Amerikaanse zoetsappig terwijl dat juist niet hoeft met deze mensen. Was misschien beter geweest als ze zelf het script hadden geschreven. Maar gelukkig heeft de film wel nog gewoon genoeg momenten en grappen waardoor het 'te happen' is. Met name Bobby Moynhian is erg geinig en John Cena.

avatar van Bubblez
Vond m leuk. Heeft wat weg van Project X, maar dan met "volwassenen". Best nog veel gelachen, al is het allemaal niet erg origineel en vooral Amerikaans. Maar toch, heb me prima vermaakt.

avatar van schumacher
Project x maar dan voor ouderen haha. (uiteraard is project x beter dan deze).
Ik dacht van oei wat gaat dit hier weer zijn maar het viel al bij al nog beter mee dan ik dacht.
Hier en daar wat leuke momentjes in de film.
Al bij al nog vrij vermakelijk en doenbaar om uit te kijken.

avatar van blurp194
Flauwe humor die misschien alleen grappig is voor de doelgroep - vrouwen van middelbare leeftijd wordt het dan. En dan nog. Hoewel als het feestje goed op gang is er heel af en toe wel wat leuks tussendoor komt. De dames Poehler en Fey zijn niet echt leuk of goed bezig, tolerabel is meer het passende woord.

avatar van Pazmaster
Ik had hier niet veel goeds van verwacht, 2 luidruchtige oude bimbo's die een feestje bouwen (niet echt mijn ding), maar het is me erg meegevallen. Het verhaal stelt niet veel voor maar er zitten heel wat droge scènes is waar ik smakelijk om heb gelachen! Misschien een beetje plat soms maar toch wel vermakelijk. Ik had eigenlijk geen goede hoop voor deze film met vrouwenhumor (ik kan er zelden om lachen) maar ik vond m eigenlijk heel goed te pruimen! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Leuk!

avatar van paramount
Een Leuk vermakelijke film voor de 40ers onder ons.

avatar van aSMoDeuS
Zoals mijn vrouw zei: slim gemaakte slechte film.

Niemendalletje met zo nu en dan een grappige scène. Zelden écht hilarisch.

avatar van Collins
Schreeuwerig verhaal waar de overspannenheid van afspat. Niet grappig.
Beide hoofdrolspeelsters zuigen met hun onleuke overdrevenheid veel goedwillende energie weg.
In het verloop van de film worden de zenuwen door al die overdreven uitspattingen excessief uitgetest en verdwijnt alle goodwill volledig. Goodwill wordt ergernis.
De leuke momenten komen van buurman Barinholtz. Zijn personage en acties zijn gevuld met meer ingetogen en bescheiden humor en zijn wel leuk.
De rest van de cast heeft er een chronisch gebrek aan.

Ondanks dat dit misschien meer een Komedie film is voor vrouwen (omdat ook twee vrouwen de hoofdrol spelen), heb ik me eigenlijk best goed vermaakt met deze leuke film, welke wel iets weg heeft van de film "Project X (2012)", maar dan met veertigjarigen. De film "Project X (2012)" vond ik persoonlijk ook beter en leuker en duurt ook veel minder lang.

Het verhaal (draait om een familiehuis waarin twee volwassen zussen een groot feest geven, wat natuurlijk uit de hand loopt, voor vroegere klasgenoten) is misschien wat aan de flauwe kant en ook langdradig (bijna 120 minuten is gewoon veel te lang voor dit soort komedies en 90 minuten was dan ook meer dan genoeg geweest), maar ondanks dat was het verhaal best leuk en heb ik ook regelmatig moeten lachen en dat ondanks dat de humor in het algemeen laagdrempelig (o.a. veel seks humor) en flauw is. Niet altijd werkt deze humor, want de scene bijvoorbeeld waarbij iemand op een muziekdoos valt en die in zijn kont terecht komt was juist niet grappig, maar juist heel erg flauw. Ook het einde is een beetje flauw en clichématig, maar was opzicht wel nog mooi. Na het einde volgen er nog een aantal "bloopers", maar die zijn eigenlijk helemaal niet leuk of grappig.

Dat deze film best leuk is, komt mede ook door de gehele cast die er zichtbaar veel plezier in had. Met Amy Poehler en Tina Fey heb ik eigenlijk weinig op, maar in deze film deden ze het leuk als de alleenstaande zussen Maura Ellis en Kate Ellis (heeft wel een dochter) met hun problemen en ze zagen er ook niet onaardig uit. Ook de overige cast deed het leuk en ik moet zeggen dat de zeer gespierde worstelaar John Cena, als drugsdealer Pazuzu er best indrukwekkend uitzag en hij was ook nog best grappig. Dat laatste is ook min of meer van toepassing op de Aziatische Greta Lee (in de rol van pedicure Hae-Won), Bobby Moynihan (in de rol van vroegere klasgenoot Alex, vooral zijn "Tony Montana" imitatie was wel leuk) en John Leguizamo (in de rol van vroegere klasgenoot Dave).

Gewoon een leuke Komedie film, die best vermakelijk is (zeker voor veertigjarigen waaronder ik ook val) en waarom ik ook regelmatig heb moeten lachen. Omdat de film wel veel te lang duurt (en dus te langdradig is), krijgt hij van mij wel maar een kleine voldoende.

avatar van doeze
Hilarische film, met name voor de 80's liefhebber.... Like me!!!

Poehler en Fey zijn eigenlijk best goede comédiennes dus ik snap niet echt waarom ze zich met dit soort onzin inlaten.
Meer werk voor de eerste de beste b-actrices

avatar van Barry83
Na een kwartier te zitten kijken naar twee domme schreeuwende wijven en tenenkrommend slechte en flauwe humor de film afgezet. Kon het echt niet meer langer aanzien

avatar van m1701
Soms grappig maar merendeel voorspelbaar en af en toe tenenkrommend

avatar van tattoobob
Best een vermakelijke film.......het leunt iets te veel naar een"vrouwenfilm"maar het is allemaal best aardig.
Tina Fey vind ik altijd wel grappig en ook hier zitten weer een aantal leuke dingen in....zeker geen topper maar voor mij toch nog drie sterren.
Er waren ook nog wat andere rolletjes weg gelegd voor de acteurs en actrices die het ook wel aardig deden.

Grappig en vermakelijk!

avatar van Macmanus
2 uur!

Wie verzint zoiets? Niet dat het veel grappiger was als het 90 minuten duurde. Maar wie dacht bij de montage dat deze film zo leuk was dat het ook nog een half uur langer moest duren? Kan die Poehler soms nog wel handelen, maar samen met Fey is het teveel. Probleem is verder dat het script ook wel erg mager is. De karakters worden in twee uur amper ontwikkeld. Het zou veel beter werken als men wat meer deed met de suffe 40+ die niet meer weten wat feesten is. Dat stukje werkte wel maar was te kort. Het wil te graag toch een soort coole film zijn. Maar dat maakt het eigenlijk wat sneu. Meestal zit er nog wel een aardige bijrol bij, maar verder dan een aanwezige Chris Farley wannabee is het niet. De crappy moeder/dochter relatie onzin nekt de film op het einde dan ook definitief.

avatar van Thomas83
Dit mag je geen film speciaal voor vrouwen of veertigers noemen. Weliswaar worden er halfslachtig een klein beetje verwezen naar de jaren tachtig etc, maar dat is niet meer dan een dun laagje vernis op wat gewoon de standaard komedie is waarin jongeren meestal de voornaamste rollen spelen, met wilde feestjes, zeer platte grappen over seks, schaamhaar en voorwerpen die per ongeluk in iemands anus belanden en een personage dat dringend bij iemand in bed moet belanden. Alles in de film komt bekend voor en wordt ook niet op een bijzondere manier uitgevoerd. Weliswaar geeft Fey nog een beetje karakter mee aan haar personage en vormt een aardig duo met Schoemer, zij en haar zus in de film zijn weinig sympathieke personages, omdat ze de bekende onvolwassen typetjes spelen alleen ditmaal niet als (meestal) jongens van pakweg onder de 25 maar vrouwen van wel twintig jaar ouder.

Verder voelt bijna alles ook zo ongeloofwaardig aan. Al die veertigers die praten alsof ze twee keer zo jong zijn. Een overdreven suf feestje wordt na een speech ineens het meest wilde en destructieve feest dat je je voor kunt stellen. De romance gaat door de acteurs nog wel, maar het verhaallijntje met de dochter van Fey is echt belachelijk. Welke moeder verliest haar kind maanden op deze manier uit het oog zonder naar de politie of iets dergelijks te stappen? De rol van Maya Rudolph had best wat kunnen worden maar wordt in zeer rap tempo erg kinderachtig, en waarom die Koreaanse vrouwen nu in de film moesten zitten is me een raadsel. 1.5*.

avatar van mnrk
We are on the way to a shelter to give people this party food.....Oh, is that why you're dressed like the homeless?

Dit was gewoon een vermakelijke komedie van Jason Moore...

Het verhaal is niet zo bijzonder maar doordat er wel lekker veel vaart in zit kijkt de film wel lekker weg, ook zitten er best een paar sterke grappen/scene's in...

Amy Poehler en Tina Fey is een prima duo en zorgen dan ook voor leuke gesprekken tussen de twee zusjes, en de overige cast vult dit allemaal lekker bij en past ook bij deze film...

Samen met mijn vriendin ontzettend genoten van deze film. Minimaal de helft van de film samen in een deuk gelegen. Echt een aanrader voor een leuke gezellige avond met de partner op de bank.

avatar van m1chel
Met de film Pitch Perfect maakte regisseur Jason Moore een succesvol debuut. Om dit succes door te trekken besloot Moore het over een soortgelijke boeg te gooien met Sisters. In de hoofdrollen zien we Amy Poehler en Tina Fey die op compleet niet-leuke wijze de rollen vertolken van de zussen Maura en Kate Ellis. Maura is een zachtaardig meisje dat vaak over zich heen laat lopen en het beste voorheeft met de armen en dakloze. Terwijl zus Kate juist precies het tegenovergestelde is. Zij heeft een kapsalon aan huis, een dochter en is op alle fronten zeer seksistisch ingesteld. Bij het horen van deze tegengestelde karakters weet je eigenlijk op voorhand al dat de kans groot is dat je een standaard komedie voor je kiezen gesmeten krijgt, al hoopte ik dat de getalenteerde hoofdrolspelers nog voor een komische verrassing konden zorgen.

Maar verrassen doet de film helaas nergens, al proberen de makers met een scheut zeer flauwe onderbroekenlol het geheel nog een reddingsboei toe te werpen. Dit is echter zo onder de maat dat de film uiteindelijk weinig meer dan een grimas op je gezicht zal zorgen. Vooral de eerste helft van de film is flauw en uitgekauwd. Zo kan je op je vingers natellen dat de tegenpolen elkaar terug weten te vinden en dat op een een komisch bedoelde wijze. Ook de bijrollen helpen de film niet. Zo is grapjas Alex, gespeeld door Bobby Moynihan, een personage dat al bij de introductie op de zenuwen werkt en vooral een hoogst irritante persoontje is. Verder zien we standaard shopscènes en natuurlijk de slaapkamergeheimen die de zussen met elkaar delen als ze hun spullen pakken. Ook het feest zelf weet de film geen redding meer te brengen.

Sisters is een doorzichtige en flauwe film geworden, die zelfs het vrouwelijke publiek niet zal weten te bekoren. De poging om geestig uit de hoek te komen met een grote dosis onderbroekenlol mislukt faliekant. Met veel gillen, springen, hysterisch gedoe en vooral vloeken denkt de film op sommige punten een vrouwelijke variant op The Hangover te zijn, maar dit niveau wordt nergens gehaald. Tel daarbij de hoogst irritante rol van Bobby Moynihan en je zal moeite hebben om de film tot het einde uit te zitten. Dat deze film de Nederlandse bioscopen niet wist te halen is dan ook zeer terecht. We kunnen alleen maar hopen dat dit een eenmalige misser was van Moore en we Poehler en Fey snel weer beter in vorm zullen zien.

Redelijke film over twee zussen die een feest geven in hun ouderlijk huis net voordat het verkocht is. En dat is meteen het hele verhaal van deze comedie met meer dan genoeg flauwe grappen, waar ik stiekem toch vaak om moest lachten. Amy Poehler en Tina Fey doen het opnieuw leuk samen, en het is dan ook voornamelijk om hun aanstekelijke spel dat deze film nog een nipte 3.0 sterren krijgt.

Vermakelijke film

Best geinig.

Echt heel spannend is het niet, dit type middelbare leeftijd mensen willen weer jong zijn/feestje films zijn bijna een genre op zich. Uiteraard ontspoort het een en het ander en bladibladibla, voor het verhaal of het moraaltje hoef je deze film absoluut niet te gaan kijken.

Gelukkig werkt de combinatie Fey/Poehler hier wel en zitten er enkele geinige scenes in. Het type humor dat je de laatste 10 jaar wel vaker ziet in Amerikaanse comedies, maar aardig uitgevoerd en dankzij aardige bijrollen van Rudolph, Cena en Barinholtz gewoon best goed te pruimen.

Zeker niet de grappigste film die ik ook gezien heb en er zijn ook voldoende momenten die helemaal niet werken, maar het heeft vermaakt en voelde niet eens zo overdreven lang aan, ondanks dat 110 minuten eigenlijk te lang is voor een films als deze. Laat ik maar naar boven afronden dan.