Soul Boys of the Western World (2014)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door George Hencken

Het verhaal van de band Spandau Ballet, getoond als een reis door de tachtiger jaren en de decennia hierna. Hoe een klein groepje buitenstaanders in Londen de kijk van de wereld op muziek en mode veranderden. De film geeft niet alleen een sociale en culturele kijk op de tijdgeest, maar geeft ook weer hoe vriendschap ontstaat, wordt verloren en weer herwonnen.

avatar van JollyMira
Tja,ben al meer dan 30 jaar fan,dus Spandau kan niks fout doen bij mij.

Ik ben absoluut geen fan van die wat kitscherige 80s poprock, maar ik kan me voorstellen dat je er als fan wel blij van wordt.
Het is een aardig verhaal met heel wat oud beeldmateriaal uit het archief.