SnakeHead Swamp (2014)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Don E. FauntLeRoy
met Ayla Kell, Antonio Fargas en Dave Randolph-Mayhem Davis

Wanneer een vrachtwagen geladen met gevaarlijke genetisch gemanipuleerde slangenkopvissen verongelukt in de moerassen van Louisiana, lijkt het alsof er een lokale voodoo-vloek heeft toegeslagen. De 'vissen' werken zich snel op tot de top van de voedselketen en hebben nu hun zinnen gezet op de lokale bevolking. Toevallig zijn Chris Hardin en zijn vrienden er een weekend met bootverlof op het water.

avatar van Vascago
Voor een SYFY film behoorlijk goed. Acteerwerk kan er mee door, de visjes zien er overdreven maar toch aardig uit en ze hebben flinke honger. Het is best spannend nog ook. Dankzij de fijne speelduur is de film zeer makkelijk vol te houden en ik heb er iig van genoten.

Syfy kwaliteit, en dat is merkbaar. Plot ging nog wel (hoewel ik het eerder heb gezien), maar het acteerwerk was nou niet bepaald verheffend. Graphics waren matig.

avatar van jeroentjuhhhhh
Kan er mee door, ja. Maar er zijn zat Syfy titels die een stuk beter te verteren zijn. Vissen ogen wat lomp, levenloos en flauw. Toch een groot probleem wanneer al je credibility uit de cheesy CGI-actie moet komen. Maar verder -uiteraard dankzij de standaard formule- wel weer vlot vermaak met de typische dramatiek die volledig het water invalt. Alsmede de castmembers, die daarmee één voor één hun goedkope dood tegemoet vallen.

avatar van boozebelly
Slecht acteerwerk, slechte special effect's, slecht geluid, slechte verhaallijn... een low-budget gedrocht op alle fronten en wat het helemaal triest maakt is dat de film zichzelf ook nog serieus probeert te nemen.
Tijdje geleden dat ik zo'n misbaksel heb mogen aanschouwen.

avatar van Shaky
holy crap wat was dit??

avatar van Barry83
Syfy films zijn vaak zo ontzettend slecht maar toch kijk je ze op de een of andere manier wel altijd af