The Marsh (2006)

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Jordan Barker
met Gabrielle Anwar, Justin Louis en Forest Whitaker

Claire Holloway (Gabrielle Anwar) is een licht overwerkte kinderboekenschrijfster die zichzelf een vakantie op het platteland gunt. Maar de geplande vakantie wordt een nachtmerrie als zij zich geconfronteerd met een bovennatuurlijke bedreiging ziet die zij het hoofd moet bieden als zij het weekend nog wil overleven.

avatar van riefenstahl
Langdradig en saai.
Tegenvaller en absoluut geen horror.

avatar van sandero16
De film was redelijk naar mijn mening. Er werd geprobeerd een spannend verhaal te creeëren, maar het werd wel ingewikkeld, en soms onlogisch.

De special effecten waren zeer goed. Ik vond het leuk dat er veel gebruik werd gemaakt van licht effecten. Ook de geesten die in de film voorkwamen vond ik geloofwaardig en maakten de film spannend.

Min puntjes vond ik het acteerwerk. Vooral die vrouw deed soms erg overdreven en gemaakt.

Conclusie: Leuk filmpje , maar zeker geen topper.

3 *

avatar van boozebelly

Het acteerwerk is wel in orde en de film heeft zo z'n sfeertje. Ook het verhaal(tje) steekt best origineel in elkaar. Alleen kan dit alles het gebrek aan echt goede spanning niet compenseren. Het kwam allemaal ook een beetje te veel als een rommelpotje op mij over en de film duurde voor mijn gevoel wat te lang. Noem het gerust "verveling".
Een beetje rare acteurs ook. Ik kan het niet echt goed uitleggen maar op Forest Whitaker na zitten er allemaal van die vreemde koppen op. Mensen die de film hebben gezien zullen ongetwijfeld begrijpen wat ik bedoel.

Helaas. 2,0*

Slappe hap deze Horror / Thriller. Dit soort films zijn al vaker gemaakt en ook wel beter. Deze film weet eigenlijk nooit echt te boeien en is zeker nergens spannend of eng. Qua uitvoering ging het eigenlijk nog wel (met name het visuele gedeelte), hoewel de cast m.u.v. Forest Whitaker te wensen overliet. De film keek zich opzicht nog wel redelijk weg en duurt gelukkig ook niet lang.

avatar van Goodfella_88
Gabrielle Anwar is alleen het kijken waard

avatar van Dying Rose
Standaard thrillertje.

Met zo’n typisch doorsneeverhaal weet je al dat je je aan niet veel moet verwachten. De cast is anders wel leuk. Whitaker kan sowieso niet veel mis doen en Louis is ook een fijne acteur (ook al speelt hij zeker niet de pannen van het dak). Anwar daarentegen heeft weinig te bieden, dus de film naar boven halen kan ze zeker niet. Ze blijft maar rondspartelen om wat dichter bij de A-listers te kunnen komen, maar ze zal altijd een tweederangs actrice blijven. In ieder geval heeft ze me toch nooit kunnen vermaken .

Het geheel is voorspelbaar en hierdoor nooit eng. Het hele vertelsel is ook al ontelbaar keer uitgemolken dat je geen hoge verwachtingen hebt. Het idee errond is al zo slap bedacht, wordt er nog eens een zwakke uitwerking tegenaan gegooid ook. Not done!

2.5* voor de twee mannelijke hoofdrollen. En dan ben ik nog mild.

avatar van Gang_Star
Een film met een bovennatuurlijke bedreiging, er zijn er al vele gemaakt, maar deze is toch ook best te doen. Het verhaal is niet al te best, maar gecombineerd met het sfeertje dat er in de film hangt is het nog best te kijken, ook al is het acteerwerk niet altijd in orde. Toch had de spanningsgraad beter uitgewerkt kunnen worden naar mijn idee, dan had de film misschien wat langer in menigeen geheugen kunnen blijven hangen vermoed ik zo.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

Clapboy
Een erg sfeervolle film met goed acteerwerk, mooie speciale effecten en Forest Whitaker.
De sfeer rondom het huis en moeras/bos waren erg mooi gedaan. Creepy sfeertje. Stijlvol en spannend.

avatar van Left4Dead
Kleine ontspanning, niet hoogstaand maar ook niet echt slecht te noemen.
Verhaal keldert wel naarmate het einde in zicht is.
Het is allemaal wel eerder gedaan op de manier en in deze style, origineel is het dus echt niet.
Voor een miezerige dag is het te doen, spannend wil het niet worden en de scares zijn ietwat te slap helaas.
Ach vooruit, 3**.