ad

Met onder meer: Dakota Johnson, Ethan Hawke en Milla Jovovich

Releasedatum: 3 september 2014

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Cymbeline

"Kings Queens Soldiers Bikers War"

Koning Cymbeline, de leider van de Briton Motor Club, botst met de corrupte Romeinse politie. Ondertussen overleeft zijn stralende maar ongehoorzame dochter Imogen een aantal aanvallen op haar eer en haar leven. De tweede vrouw van Cymbeline haat de mooie dochter van haar man doordat ze weigert met haar zoon Cloten te trouwen. In plaats daarvan trouwt ze in het geheim met de knappe Posthumus.

imageimage

avatar van schram101

schram101

Totale gekte in de trailer. In de stijl van Sons of Anarchy. Lekker!

Gelukkig gewoon R-Rated trouwens. Zoals het hoort.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Lijkt mij wel wat, vele bekenden gezichten passeren de revue, ik ben benieuwd.

avatar van tattoobob

tattoobob

Jep mij ook

avatar van dope

dope

Moderne Shakespeare of hoe heet zoiets? Tis in ieder geval niets voor mij! Heb me anderhalf uur geërgerd aan het taalgebruik...

avatar van Number23

Number23

Ik kwam er niet doorheen, dit gebeurt me normaal nooit. Dit soort verhalen moeten op het toneel blijven en nooit op het filmdoek. Maakt niet uit hoe goed de cast is, ik kan het niet aanhoren.

avatar van konynewortel

konynewortel

Kan het verhaal niet beoordelen want heb hem na een kwartier al afgezet!! Dat middeleeuws taalgebruik verpest de hele film! Om gek van te worden

avatar van SPT

SPT

Verschrikkelijk plot, niet alleen door dialogen die zich kenmerken door een zeer formeel en ouderwets taalgebruik, maar vooral doordat er maar wat onzin wordt uitgekraamt. De - toch niet onbekende - cast weet zich hier totaal geen raad mee, en kan het niet overtuigend overbrengen. Het is zonder twijfel één van de slechtste films die ik ooit heb gezien.

avatar van Waku

Waku

Als ik de trailer zie en de namen lees wie hier aan meedoen kan ik mij bijna niet voorstellen dat dit echt zo wangedrocht is. Worden wij met die trailer dan echt zo op het verkeerde been gezet?

De kritieken zijn vernietigend ieder geval hier op MM..

• 20912 berichten

Een van de slechtste film van het jaar wat een bagger.

avatar van joolstein

joolstein

Ik sluit me aan bij de mensen hieronder! Tjonge, dit viel niet mee! De film Romeo + Juliet (1996) met o.a. Leonardo DiCaprio was een fantastische bewerking van Shakespeare.Deze film moest waarschijnlijk ook zoiets worden. Maar faalt op alle fronten! Oke, het verhaal kan niet anders dan goed zijn maar door dit niet aan te passen aan de tijd waar het in speelt is alles erg krampachtig. Ethan Hawke,Ed Harris en Milla Jovovich zijn grote namen en slecht spelen doen ze niet. Het lijkt helaas dat ze meer in een toneelstuk spelen dan in een film. En dat is waarschijnlijk dan ook het grote manco van deze film!

Op de film poster staat een mash-up van Son of Anarchy en Game of thrones maar ikzelf zie hier niets van!

avatar van Wim Vink

Wim Vink

Het is me nog nooit overkomen maar deze extreem waardeloze kxx film heb ik na 20 minuten afgezet. Dat ze zoiets durven te maken. Ik werd helemaal gestoord van het " taalgebruik" . VRESELIJK.

Had de Blu-ray gekocht en dacht een goede/mooie film te zien. Zonde van het geld

Wim Vink

aka The Godfather Of Dutch Horror

avatar van blurp194

blurp194

Shakespeare.

Niet zijn bekendste toneelstuk, en misschien ook met recht - er rammelt nogal wat aan het verhaal. En in de vertaling naar het filmscript zijn ook wel wat onhandigheidjes geslopen. Maar als je daar overheen kijkt is er meer dan genoeg om te waarderen in deze versie. Voorwaarde is dan wel dat je accepteert dat de dialogen in Shakespeare-stijl zijn, en dat de moderne setting hier en daar wat wringt.

Kom je daar doorheen, dan is het wel een erg mooi visueel sprookje, en - zoals wel vaker met Shakespeare-verfilmingen - veel beter geacteerd dan je op basis van de namen op de titelrol zou verwachten. De cinematografie is goed - ook beter dan je zou verwachten, en de soundtrack lag me goed in het oor.

Jammer wel dat de critici de film geen kans willen te lijken geven - ik las er een die kennelijk een slordig gemaakte kopie bekeken had, en klaagde dat het beeld zo slecht was dat hij de acteurs niet herkende. Schrijf dan niks op, zou ik denken. En wat ik ook niet heel erg begrijp is dat er hier geklaagd wordt over dat het een toneelstuk lijkt - of dat het taalgebruik niet 'gewoon' is. Dat weet je toch van te voren als je de naam van Shakespeare ziet, lijkt me.

Maar goed, ik vond het een prima film, niet de sterkste ooit in het genre - maar dat was het toneelstuk in de originele vorm ook niet. Visueel evengoed prima in orde. Jammer dat ik daar kennelijk alleen in sta.

Tarkus

Deze film is eigenlijk in één woord samen te vatten: Bagger !!

Een verhaal van Shakespeare plaatsen in deze tijd, moet eigenlijk wel kunnen.

Maar maak het dan helemaal eigentijds en niet met de antieke Shakespeare-stijl dialogen.

Net als velen ergerde ik me er dood aan.

En ze dragen zeker niet bij tot het welzijn van de film, integendeel, ze maken er een doodsaaie boel van, vervelend tot en met.

En de vele grote namen in deze film kunnen de boel ook niet redden.

Men zou voor het bekijken van deze film betaald moeten worden in plaats van ervoor te betalen, want het is weg gegooid geld.

Voor mij dus een van de grootste miskopen die ik heb gedaan, zonde van het geld !!

avatar van Noodless

Noodless

Kort : vreselijk !

Ik ben al helemaal geen fan van Romeo + Juliet (1996) , maar deze bewerking is een zeer zware dobber om door te komen. Er zit nu eens niks in de film wat de moeite is. Daarom 1/10