Play It to the Bone (1999)

Drama / Komedie

geregisseerd door Ron Shelton
met Antonio Banderas, Woody Harrelson en Lolita Davidovich

De ochtend van "The Fight of the Century" zitten Joe Domino en Hank Goody, de organisatoren van het nevenevent, met de handen in het haar: voor 6 uur 's avonds moeten ze twee boksers vinden en in Las Vegas krijgen. Uiteindelijk komt Domino in een gymclub in LA bij de oudere boksers Vince en Cesar terecht. Ze sluiten een deal: er ligt voor elk 50.000 dollar klaar en een sportief extraatje voor de winnaar, indien ze tijdig in Las Vegas geraken. Er is echter één detail dat Vince en Cesar verzwijgen voor Domino: ze hebben beiden een ongelofelijke vliegangst. Ze roepen dan maar de hulp van Grace in, Cesars vriendinnetje en Vince's ex, om hen in haar Oldsmobiel 442 convertible uit 1972 naar Las Vegas te voeren.

Cool dat omschrijft deze film het best....gewoon leuk om te zien....WooDy en Antonio spelen PERFECTO!...

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Goede film zeg. Het eerste deel van de film is een beetje een road-movie, waar ik normaal niet zo gek op ben. Er zitten echter voldoende leuke wendingen in (onder andere met Lucy Liu) om de film interessant te houden. Het tweede deel van de film, de bokswedstrijd, is erg spannend en mooi gefilmd. De film blijft regelmatig erg grappig en er komen nog wat beroemdheden voorbij (als zichzelf), 3 en een halve ster.

Road gedeelte niet echt veel aan maar boksen wel goed gedaan. Ik vond dat de film nog niet echt was afgelopen.

avatar van Armin
Inderdaad: "COOL" !! ***1/2

avatar van Cheiz
Belachelijk slechte film.. Ik heb me echt mateloos zitten ergeren aan het waardeloze gevecht in de ring. Ik kan me voorstellen dat het voor een leek misschien leuk is om te zien, maar voor iemand die enigszins ervaring heeft met boksen, of vechtsporten in het algemeen, is dit wel een heel triest gevecht.

Cicero
Koele film voor een regenachtige zaterdagavond, lekker wegzakken op de bank met een zak Doritos en een fles Fernandes. Grappige rollen van Harrelson en Banderas. * 2,5

When a man builds a thousend bridges and sucks one cock. To the world hes not a brigebuilder, hes a cocksucker.

Jammer alleen van het liefdesverhaal, Die zooi heeft al zo veel films 0.5 ster afgepakt

3 sterren

avatar van moviegirl
Deze film is erg leuk, vooral omdat Antonio Banderas in mee speeld

Nomak
Leuke film met goede acteurs. Moet je gezien hebben.
3 sterren

avatar van metaledje
mooie film
ik weet niet wat het is maar ik moet altijd lachen als ze die koppen inzoomen, en dan zo'n vuist er tegenaan en dan de reactie van die kop 3.5*

kArIzMa_TuRk
leuke banderas en Harrelson filmpje. wel leuk voor een keer. heb me wel vermaakt..3*

avatar van Castor Troy
Na afloop vroeg ik me zelf af: Waar heb ik eigenlijk naar zitten kijken???

avatar van pjutter
Na afloop vroeg ik me zelf af: Waar heb ik eigenlijk naar zitten kijken???

had ik precies het zelfde

de begin begon best leuk, maar toen de roadtrip iets te lang ging duren dacht ik al wel dat die titelfight er nooit aan kwam,
ook het gelijkspel tussen banderas en harrelson was te voorspelbaar.

De rol van Lucy Liu was ook enorm overbodig?!!?

Leuke wegkijker. Niets hoogdravends Woody Harrison overtuigd me zelden en dit was een van zijn betere rollen.
3 sterretjes van Merlijns sikje

avatar van jwpriemis
Cheiz schreef:

Mee eens , maar ik heb toch wel van de film genoten .

avatar van tommykonijn
Ik vond er eerlijk gezegd niet heel veel aan, Woody Harrelson en Antonio Banderas acteren hun rollen goed maar op de een of andere manier boeit het verhaal me niet erg, geen super slechte film maar ik vind het eigenlijk niet echt een geweldige film. Vooral omdat Komedie in het genre staat en ik heb niet echt kunnen lachen dat valt dan een beetje tegen (vind ik).

Leuke wegkijkfilm die meer weg heeft van een roadmovie dan van een vechtfilm. Verwacht geen schuddebuiken van het lachen, maar meer een glimlachfilm met op zijn tijd wat meer hilarische momenten. Gevecht is mooi in beeld gebracht, maar had graag wat meer mooiere fotografie gezien, dan enkel het dorre woestijnlandschap dat Nevada rijk is. ideaal voor als er een avondje niets op de tv is of een natte zondagmiddag.

avatar van DragQueen
Leuke komedie, met prima rollen van banderas en harrelson. ze hebben een goede chemie in deze prent, en zorgen voor wat hilariteiten. verder een onderhoudende roadmovie annex buddymovie. 2,5 sterren.

avatar van mrron
Goede boksfilm. Vergelijk hem alleen niet met ROCKY want daar tipt deze niet aan.

Film is neigt toch meer naar drama dan naar komedie want echt veel te lachen viel er niet in deze film. Het trage verhaal is eigenlijk niet echt bijzonder en weet ook nauwelijks te boeien. Het is dat Antonio Banderas en Woody Harrelson (het boksgevecht tussen beiden was overigens intens triest) best leuk opdreef zijn in deze film want anders was het sowieso niet veel soeps. Visueel zag het er overigens best aardig uit, althans de omgevingen in en rond Las Vegas. Leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet. Film mocht ook wel een half uurtje korten zijn want twee uur is veel te lang voor een film als deze.

avatar van Carl
het genre film wat ik moeilijk kan plaatsen onder een kopje. het heeft wel wat komisch maar is geen komedie. het heeft wel wat dramatisch maar is ook geen drama. Het neigt nog het meeste naar een roadmovie. desondanks vond ik het een genot om naar te kijken. Boksscenes hadden misschien iets korter gemogen.

leuke wegkijkfilm heb me prima vermaakt.

Een roadtrip naar Vegas en men is op weg naar een bokswedstrijd. Het verhaal bestaat volgens mij uit circa 3 regels, maar de uitwerking vond ik erg leuk en niet langdradig.

Bijna de hele film bestaat uit opnames van een autorit, tijdens welke rit flarden van beelden uit het verleden de vertellingen van de hoofdpersonen ondersteunen. De boksers vertellen hun ervaringen uit bv het verleden aan hun reisgenoten: de beste vriend en een dame (lover van beiden).
Het heeft wel iets, die beperkte lokatie en 3 acteurs in de auto. Men leert elkaar weer beter kennen, praat en ruziet. Onderweg voegt zich tijdelijk nog een 'dame' bij het stel en dat levert weer wat troubles en ruzies op.

Na de rit volgt de (langdurige) bokswedstrijd in Vegas, prima gefilmd en spannend.
Dit is een film die ik graag wilde afzien, de moeite waard. Voor een volgende keer zijn de dialogen nog steeds interessant, schat ik in.

Een pakkende mix tussen een buddyverhaal, een roadfilm en een komedie over half om half aan de kant gezette boksers, die het publiek en hun manager al verschillende keren teleurgesteld hadden. Een verhaal over vriend- en vijandschap, eerzucht en drift dat, hoewel regelmatig clichématig en niet al teveel diepgang had, toch niet de geijkte paden betrad. De film was bruut, voor het merendeel amusant en een beetje tragisch. De beide hoofdrolspelers Harrelson en Banderas speelden geweldig.

avatar van Marvinleeaday
Best een leuke film, alleen duurde wat mij betreft de bokswedstrijd zelf (veel) te lang.