MENU
Mijn Updates +

Film / Genres en landen / Gevangenisfilms

geplaatst op 12 april 2011, 11:30 uur, permalink
kappeuter schreef:
Wellicht deze:
Last Castle, The (2001)

Beetje late reactie, maar dat is hem. Thanks!

geplaatst op 13 april 2011, 12:48 uur, permalink
Interessant dat films met een gevangenis als setting vaak goede films opleveren: The Shawshank Redemption, The Green Mile, Papillon, Escape from Alcatraz, enz.

Een klein vraagje aan de experts hier, ik ben namelijk op zoek naar een bepaalde gevangenisfilm. Ik zag hem een paar jaar geleden op Film1, maar kon hem toen niet afkijken. Wat ik er nog van weet is het volgende: een man en een vrouw moesten de gevangenis in om een bepaalde reden, ik weet niet meer precies wat. Ze werden opgepakt op volgens mij een brug, een boot of een veerpont, iets in die richting. Het bijzondere aan die gevangenis was dat de directie alles kon controleren, zelfs je gedachten, en je werd dan ook gestraft (dacht met laserstralen) als je aan iets moois of leuks dacht.

Volgens mij was het geen hele geweldige film maar ik wil hem toch nog een keer zien om te weten hoe hij afloopt haha. Iemand die iets kan met de beschrijving?

Nomak
geplaatst op 13 april 2011, 14:32 uur, permalink
@ DonPeliculón

Waarschijnlijk Fortress.

geplaatst op 14 april 2011, 16:22 uur, permalink
Nomak schreef:
@ DonPeliculón

Waarschijnlijk Fortress.

Dat moet hem zijn, dank!

geplaatst op 10 augustus 2011, 17:21 uur, permalink
op #6 bij mij : Sciuscià (1946)

geplaatst op 9 september 2011, 14:38 uur, permalink
niet echt gevangenis maar wel gevangen gehouden
ik vond het een goede film

BOOT CAMP

met peter stormare (john abruzzi uit prison break)

Meneer Bungel
geplaatst op 9 september 2011, 19:57 uur, permalink

geplaatst op 9 september 2011, 23:23 uur, permalink
veel al genoemd waarvan Papillon, Midnight Express en SCUM is zeker een aanrader

Scum (1979)

Murder in The First speelt af in gevangenis en rechtzaal, met top prestaties van Kevin Bacon en Gary Oldman

Murder in the First (1995)

en dan heb je ook een reeks expoitatiefilms uit de jaren 70/80 over een gevangenis

Nu Ji Zhong Ying (1973)

Ilsa, She Wolf of the SS (1975)

Emanuelle Fuga dall'Inferno (1983)

geplaatst op 13 september 2011, 19:45 uur, permalink
Le Trou (1960) is een absolute aanrader!

geplaatst op 18 september 2011, 13:05 uur, permalink

geplaatst op 3 oktober 2011, 15:22 uur, permalink
ik ben opzoek naar film dat ik lang geleden heb gezien, en nog is terug wil zien..
Het gaat over twee vrienden( schermers) waarvan een getrouwd was en de andere was verliefd op zijn vrouw. De ene heeft zijn beste vriend in de gevangenis laten steken, en is heeft de vrouw van zijn beste vriend wijsgemaakt dat hij dood is en dat hij voor haar gaat zorgen etc.. Maar in de gevangenis heeft de man een tunnel gegraven om te ontsnappen.

Het speelt zich af ongeveer 100 jaar geleden als het niet langer is.. Vrienden konden beiden schermen en op het einde van de film hadden ze nog een gevecht met sabels en is diegene die in de gevangenis zat gewonnen.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en juiste informatie want het is heeeeel lang geleden dat ik deze film gezien heb.

geplaatst op 3 oktober 2011, 15:28 uur, permalink
Count of Monte Cristo.

geplaatst op 14 januari 2012, 1:07 uur, permalink

geplaatst op 1 oktober 2012, 8:30 uur, permalink
Carbine Williams (1952)
Moest hieraan denken, nadat ik Birdman of Alcatraz zag

geplaatst op 1 oktober 2012, 19:37 uur, permalink
En natuurlijk;

Lock Up

geplaatst op 29 december 2012, 9:54 uur, permalink

geplaatst op 14 april 2013, 0:28 uur, permalink
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een film gezien op net 5 geloof ik..
Het ging om meisjes (donkere amerikaanse meisjes) die vast zaten en vaak vochten met elkaar.
Een gevangenis bewaker ging sporters van hen maken en op het einde van de film deden ze mee aan een sport. Heel veel weet ik er niet van.

Weet iemand hoe deze film heet?
Ik hoop t wel!

X

geplaatst op 14 april 2013, 14:48 uur, permalink

geplaatst op 16 januari 2014, 22:42 uur, permalink

geplaatst op 16 januari 2014, 23:39 uur, permalink

geplaatst op 17 januari 2014, 1:54 uur, permalink
Vreemd dat hier deze nog niet is genoemd:
Celda 211 (2009) (Cell 211)

geplaatst op 2 maart 2014, 2:08 uur, permalink

geplaatst op 24 april 2014, 2:43 uur, permalink

geplaatst op 7 mei 2014, 23:56 uur, permalink

geplaatst op 9 september 2014, 12:03 uur, permalink
In De Site > Algemeen > Goeie gevangenisfilm? HELP!:

Hey allemaal,

Ik heb onderhand denk al 20 gevangenisfilms gezien en dat trekt me erg aan. Graag zou ik er nog wat meer bekijken maar kan niet zo goed meer wat vinden. Ik heb onder andere gezien,

The shawshank redemption
Green mile
Starred up (sprak me erg aan!)
Unduspi
R ( dikke film uit denemarken)
Pappilon ( franse gangster/gevAngenis)
Das experiment
Ascape fron alcatrez
The town
Stalag
Mean machine
Celda 211 ( erg goed !)
Un prophet
The escapist
The longest yeard
snatch
Cicade da deus
Animal kingdom
The departed
Boondock saints
Animal factory
Blood in blood out.

Ik heb er echt heel wat gezien maar ik weet zeker dat er nog meer zijn, kan jij mij lijstje bij vullen hoor ik het graag. Hoop ook dat ik de mensen beetje geholpen heb die ook van dit genre houden. Ik houd alleen niet echt van films onder 1975.. Hopelijk kan iemand mij nog helpen!

Mvg, rubess

kappeuter (moderator)
geplaatst op 9 september 2014, 12:06 uur, permalink
Rubess
Meer titels in dit reeds bestaande topic.
Zie ook Film >> Toplijsten en favorieten >> Beste gevangenisfilm

geplaatst op 10 september 2014, 13:49 uur, permalink
Boondock Saints, the Departed, Snatch, Cicade de Deus en the Town zijn toch geen gevangenisfilms?

geplaatst op 10 september 2014, 14:31 uur, permalink
mister blonde

Nee, dat zijn overduidelijk geen gevangenisfilms. Sterker nog, volgens mij komt er zelfs geen gevangenis voor in bovenstaande films en anders een enkele scène.

kappeuter

Is het niet beter om de betreffende gevangenis topics samen te voegen? Ik ben mij bewust dat voor het andere topic het woordje 'beste' staat, maar dat topic is inmiddels ook meer een opsomming van gevangenisfilms. De samenvoeging zal het allemaal ook wat overzichtelijker maken.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 12 september 2014, 9:52 uur, permalink
SDG030
Ik begrijp je punt, maar beide topics hebben een ander doel. Misschien wordt dit niet altijd goed nageleefd, maar daarom vind ik het geen reden om ze samen te voegen.
Je kan in het genre-topic alle gevangenisfilms noemen die in je op komen, terwijl in het andere topic je enkel je favorieten noemt. Dat kunnen in beide gevallen opsommingen zijn.
Het genre-topic is wat breder. Als je een film niet goed vond kan je 'm toch noemen, omdat die misschien wel interessant voor anderen is.
Zo zul je bij het favorieten topic vaker dezelfde titels tegenkomen en waarschijnlijk minder verrassende titels zien.