• 8.985.200 stemmen

Alice in Borderland (2020-2024)

Fantasy / Sciencefiction | 3 seizoenen

Met onder meer: Kento Yamazaki, Keita Machida en Tao Tsuchiya

Oorspronkelijke taal: Japans

Release datum: donderdag 10 december 2020

Plot Alice in Borderland

Ryohei Arisu, een lusteloze, werkloze en door videogames geobsedeerde jongeman ziet een vreemd licht en bevindt zich plotseling in een mysterieuze lege versie van Tokio, samen met zijn twee beste vrienden. Ze ontdekken al snel dat ze in deze wereld in het ene gevaarlijke spel na het andere moeten strijden om te overleven.

Meningen over Alice in Borderland

avatar van Threeohthree

Threeohthree

donderdag 25 maart 2021
Alice in Borderland seizoen 1 Wisselvallig, Zoals mijn voorgangers vermelden zijn de eerste 4 aflevering echt subliem. Het is een soort Japanse mix van Saw en het Braziliaanse 3%. De games zijn een stuk bruter dan in 3% en iets minder rauw dan Saw. De eerste 4 episodes is dit echt een heerlijke combinatie. De games zijn high pace en intensief waardoor de episodes werkelijk voorbij vliegen. Echter na episode 4 komt er iets meer verhaal en filosofisch gebrabbel tussendoor waardoor de pacing opeens volledig zoek is. Episodes duren plots nét iets te lang, we krijgen flashbacks, monologen, en veel bombastische violenmuziek waar eerder in de serie vooral de games centraal stonden. Alice in borderland is daarom echt enkel geschikt als binge-materiaal gezien het dan makkelijker als geheel te zien is. En in z'n geheel is het een prima vermakelijk tussendoortje van ongeveer 200 calorieën. Het stilt de trek voor een paar uur, maar er moet nog wel een fatsoenlijke maaltijd gegeten worden. 3.5*
avatar van james_cameron

james_cameron

dinsdag 21 februari 2023
Alice in Borderland seizoen 1 Spannende, mysterieuze japanse Netflix-serie over een soort parallelle wereld, waarin inwoners van een grotendeels verlaten Tokyo moeten deelnemen aan een grote reeks sadistische spellen om te overleven. Het Escape Room/ Saw-achtige uitgangspunt is niet bepaald vernieuwend, maar werkt wel. Tenminste, wanneer de serie zich focust op de spellen. Alles daarbuiten is nogal melodramatisch en weinig boeiend. De personages spreken ook niet bepaald tot de verbeelding. Goed gemaakt en onderhoudend, maar na de eerste paar afleveringen zakt de boel flink in, waarna het niet helemaal meer goed komt. Hopelijk is seizoen twee beter.
avatar van Black Math

Black Math

vrijdag 8 oktober 2021
Alice in Borderland seizoen 1 Gekeken omdat dit in hetzelfde straatje als Squid Game zou moeten zijn, maar dit is toch een stuk matiger. Deze serie heeft enkele melodramatische momenten, zoals in de tweede en in de laatste episode, waarin we speeches zien die emotioneel zouden moeten overkomen, maar over de top aanvoelen, en waarbij de serie alle (geveinsde) scherpzinnigheid laat varen. Ik ben niet onder de indruk van hoe men de hoofdrolspeler in de tweede aflevering laat overleven, noch van hoe doortrapt het spel in de laatste aflevering zou moeten zijn. Deze serie belooft een "wauw, wat een vindingrijkheid" gevoel, maar maakt het niet waar. 2*.

Nixon17_tv

woensdag 20 oktober 2021
Alice in Borderland seizoen 1 Het is achter mekaar raak met slechte beslissingen maken, rare emoties op verkeerde momenten, erg ongeloofwaardig op die manier. Soms weten mensen ineens heel erg veel over de situatie soms lijken mensen er al maanden of jaren te zitten en te hebben overleeft andere keren kan dat weer niet. Het zit al met al niet goed in elkaar. Ik heb hem wel afgekeken omdat het "maar" 10 afleveringen waren maar een tweede seizoen zou ik overslaan.