• 8.978.927 stemmen

The Morning Show (2019-2024)

Genre: Komedie / Drama

Ontwikkeld door: Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Kerry Ehrin, Michael Ellenberg, Mimi Leder, Kristin Hahn, Lauren Levy Neustadter en Kerry Ehrin

Met onder meer: Jennifer Aniston, Reese Witherspoon en Billy Crudup

Release datum: vrijdag 1 november 2019

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+

Plot The Morning Show

Alex Levy runt The Morning Show, een populair nieuwsprogramma dat uitstekende tv-beoordelingen heeft en waarvan wordt aangenomen dat het het gezicht van de Amerikaanse televisie heeft veranderd. Nadat haar partner voor 15 jaar, Mitch Kessler, is ontslagen vanwege seksueel wangedrag, vecht Alex om haar baan als top nieuwslezer te behouden. Hiervoor moet ze de rivaliteit aangaan met Bradley Jackson, een aspirant-journalist die de plaats van Alex wil innemen.

Bradley Jackson

Mitch Kessler

Cory Ellison

Hannah Shoenfeld

Stella Bak

Laura Peterson

Charlie “Chip” Black

Christina Hunter

Meningen over The Morning Show

Suitehome

zaterdag 11 september 2021
The Morning Show seizoen 1 Met The Morning Show lanceerde Apple de streamingsdienst Apple TV+. De sterrencast is veelbelovend: Jennifer Aniston, Reese Witherspoon en Billy Crudup. The Morning Show (TMS) verwijst naar Amerikaanse ochtendtelevisie, gefinancierd door geldschieters die er zo hun eigen moraal op na houden. Dat levert een aantal verhaallijnen op die onder andere gaan over de vraag in hoeverre een eigenaar zich met de journalistieke inhoud van het programma mag bemoeien. TMS is meer drama dan comedy. Maar, met een beetje fantasie zou je het hysterische gedrag van presentatrice Alex Levy (Aniston) in de eerste afleveringen komisch kunnen noemen. Ze won er een Emmy-award mee. Ik vond het over-the-top. The Morning Show is gebaseerd op #MeToo. Co-host Mitch Kessler (Steve Carell) wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. In TMS schijnt het licht niet alleen op de vrouwelijke slachtoffers maar wordt ook het mannelijk perspectief belicht. Of zoals de executive producer van TMS in de serie zegt: 'de MeToo-beweging is een overdreven correctie van eeuwen slecht gedrag waar mannen als wij niets mee te maken hebben'. De toon is gezet. Eerlijk gezegd viel The Morning Show een heel klein beetje tegen. Hoewel het acteren in het algemeen goed is (Billy Crudup schittert) is TMS een op en top Amerikaanse productie; oppervlakkig, glad en weinig subtiel. Qua thema of setting vergelijkbare series als The Loudest Voice (over het leven van Fox News-oprichter Roger Ailes), het Britse Press en het Noorse Heksejagt/Witch Hunt, zijn stuk voor stuk beter dan TMS. Niettemin kijkt de serie vlot weg en is er volop stof voor een tweede seizoen.
avatar van james_cameron

james_cameron

zondag 3 oktober 2021
The Morning Show seizoen 1 Wanneer haar populaire medepresentator Mitch Kessler (Steve Carell) wordt ontslagen vanwege seksueel wangedrag, vecht Alex Levy (Jennifer Aniston) om haar baan als nieuwslezer te behouden. Sterk drama met uitstekende rollen voor zowel Aniston als Reese Witherspoon, al zijn het vooral de mannelijke hoofdrolspelers die indruk maken. Carell is hier geweldig, net als Billy Crudup als gladde maar gehaaide producer. De hoofdrol voor het #MeToo gebeuren doet aanvankelijk het ergste vrezen, maar al snel ontpopt dit zich als een scherp geschreven en intelligent uitgewerkte serie, vol geweldige dialogen en verrassende ontwikkelingen. Ik ben benieuwd hoe men zich herpakt in het tweede seizoen na de tergend spannende finale van deze eerste reeks.