• 8.985.921 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Andrew Davies

Met onder meer: Rose Williams, Crystal Clarke en Kris Marshall

Release datum: zondag 25 augustus 2019

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

• NPO Start Bekijk via NPO Start

Plot Sanditon

Charlotte Heywood is een levendige en impulsieve vrouw. Na een ongeval met een paard wordt ze door de onvermoeibare projectontwikkelaar Tom Parker naar Sanditon gebracht, een vissersdorpje dat zichzelf opnieuw probeert te ontwikkelen als badplaats. Eenmaal daar ontmoet ze een vreemde selectie van lokale bewoners, waaronder talloze potentiële minnaars, wiens fortuin afhangt van het commerciële succes van Sanditon.

Charlotte Heywood

Captain Declan Fraser

Meningen over Sanditon

Movsin

zondag 21 november 2021
Sanditon seizoen 1 Twee elementen beheersen deze serie : geld en liefde. En wat blijkbaar de bovenhand haalt komt ge te weten in de laatste, dramatische aflevering. Laatste aflevering die trouwens de deur wagenwijd openzet voor een tweede seizoen die ik al te graag zal bekijken want nr 1 is wel een meevaller. Charlotte is een jong, pienter, idealistisch meisje, zich van geen kwaad bewust die in een high-society-wereld terecht komt waar heel wat niet zo netjes, correct, liefde- en respectvol verloopt. Een goed verhaalde en fotografisch mooi in beeld gebrachte serie, waarin ook de geslaagde en uiteenlopende karakterinvulling van de personages kan bekoren in een knap geschetst tijdsbeeld. Het kan echter niet ontkend dat het acteerwerk van hoofdactrice Rose Williams een belangrijke pluspunt is. Een mooie, charmante verschijning die beslist nog van haar zal doen spreken. Naast haar zijn ook de anderen zeer goed in hun rol in deze op en top Britse serie over de zo graag in beeld gebrachte negentiende eeuw.

Blair Waldorf_mm

zondag 14 juni 2020
Sanditon seizoen 1 BBC kwaliteit wat we gewend zijn. Jane Austen startte het verhaal, Andrew Davies voltooide het. Davies is een grootst scenarist en weet er een venijnige maar ook charmante vertelling van te maken. Prima cast met Rose Williams als heldin. Heerlijk!