ad

Met onder meer: Doug McClure, James Drury en Lee J. Cobb

Release datum: 19 september 1962

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Virginian, The

The Virginian speelt zich af aan het eind van de negentiende eeuw, rond 1890. Het hoofdkarakter uit de serie is de zwijgzame, geheimzinnige Virginian waarvan eigenlijk niemand zijn echte naam weet. De Virginian werkt op de Shiloh ranch. De eigenaar van deze ranch is rechter Henry Garth. De Virginian raakt telkens weer samen met zijn beste vriend Trampas betrokken bij allerlei avonturen.

Seizoenen

Komt er een The Virginian seizoen 10?

Acteurs en Actrices

Meningen over The Virginian

avatar van nlkink

nlkink

donderdag 12 december 2019
The Virginian seizoen 1 Laramie is in zijn geheel op Duitse televisie uitgezonden. Overigens ben ik net wat te jong om me daarvan iets te herinneren. Op de Duitse Amazon heb ik wel eens DVD's met een paar afleveringen aangetroffen.
Dat Gunsmoke nooit op de Nederlandse televisie te zien is geweest verbaast mij hogelijk. Dat betekend dus dat alles wat ik ooit heb gezien op Duitse televisie moet zijn geweest. Overigens is er in de jaren zeventig wel een keer een dubbele aflevering uit 1967 als avondvullende speelfilm op televisie uitgezonden.
The Virginian ken ik ook dankzij onze oosterburen. De serie is onder de naam Die Leute von der Shiloh Ranch uitgezonden ruwweg tussen 1972 en 1980. In de tweede helft van de jaren zeventig veel afleveringen gezien op de zaterdagnacht. In die periode kon je ook afleveringen zien van een relatie onbekende maar geweldige western serie Cimarron Strip.
Momenteel ben ik wat beperkt in mijn mogelijkheden om al die western series te bekijken; mijn regiovrije DVD speler is overleden.
avatar van nlkink

nlkink

zaterdag 10 augustus 2019
The Virginian seizoen 1 Inderdaad een mooie serie. Speelt zich af in Wyoming, ruwweg tussen 1890 en 1899. Geen indianen dus, maar veel gedoe over wie wel of niet 'recht van overpad' (open range) heeft met verplaataen van vee.