• 10.590 nieuwsartikelen
  • 8.967.490 stemmen

The Virginian - Seizoen 1 (1962-1963)

Alternatieve titel: The Men from Shiloh

Afleveringen: 30

Speelduur: 1 dag en 14 uur

Ontwikkeld door: Charles Marquis Warren

Met: Doug McClure, James Drury en Lee J. Cobb

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Virginian

The Virginian speelt zich af aan het eind van de negentiende eeuw, rond 1890. Het hoofdkarakter uit de serie is de zwijgzame, geheimzinnige Virginian waarvan eigenlijk niemand zijn echte naam weet. De Virginian werkt op de Shiloh ranch. De eigenaar van deze ranch is rechter Henry Garth. De Virginian raakt telkens weer samen met zijn beste vriend Trampas betrokken bij allerlei avonturen.

Afleveringen Seizoen 1 (1962-1963)

1. 1. The Executioners

Hoewel sommigen aan zijn schuld twijfelen, wordt een man in Medicine Bow opgehangen wanneer een vrouw ontkent dat zij op dat moment bij hem was. Een vreemdeling arriveert in Medicine Bow en krijgt een baan bij de Shiloh Ranch.

2. 2. Woman from White Wing

Drie mannen, die ontsnapt zijn uit de gevangenis, komen naar Shiloh op zoek naar Garth. Een van die mannen blijkt de echte vader van Betsy Garth te zijn. Hier weet Betsy niets van. De man probeert zijn dochter terug te krijgen en een vergoeding te ontvangen. Hij is in de overtuiging dat de rechter hem een paar jaar geleden met opzet in de woestijn heeft achtergelaten.

3. 3. Throw a Long Rope

Een grootgrondbezitter beschuldigd van veediefstal ontsnapt aan ophanging door lokale ranchers geleid door Major Cass. De gebeurtenis wordt bijgewoond door leden van de Shiloh Ranch, waaronder de Virginian. De grootgrondbezitter raakt zwaar gewond en de Virginian helpt hem om door hem op zijn boerderij op rustige tijden te laten werken. Na een onderzoek naar de veediefstal, besluit de Virginian de man te verdedigen tegen de majoor en de andere veeboeren, waaronder Garth.

4. 4. The Big Deal

Garth heeft iemand op bezoek uit Zuid-Amerika die een belangrijk stuk grond heeft geërfd. Het ligt midden in het gebied van de Shiloh ranch waar veel vee over wordt getransporteerd. Als de erfgenaam hoort dat Garth belangrijke informatie heeft achtergehouden, zet hij Garth hiermee flink onder druk.

5. 5. The Brazen Bell

Een nieuwe leraar, Arthur Lilley, en zijn arrogante vrouw komen naar Medicine Bow. Arthur is een goed opgeleide man en zijn vrouw heeft vertrouwen in zijn nieuwe baan. Arthur ziet zichzelf echter als een lafaard. Hij denkt dat hij verantwoordelijk is voor de dood van een aantal studenten in een brand op zijn voormalige school in Vermont. Wanneer twee moordenaars uit de gevangenis ontsnappen en de leraar, zijn vrouw en de schoolkinderen inclusief Betsy Garth in gijzeling nemen, wordt Arthurs moed op de proef gesteld.

6. 6. Big Day, Great Day

Op 4 juli, Onafhankelijkheidsdag, zijn Garth, Steve en Trampas in Casper Wyoming om een bed voor Betsy op te halen. De rechter ontmoet een vriend die moet worstelen in een titelgevecht. Steve wordt smoorverliefd op een jongedame wat de nodige intriges oplevert.

7. 7. Riff-Raff

Trampas en Steve besluiten om zich aan te sluiten bij Teddy Roosevelts Rough Riders. Er ontstaat hilariteit als ze het op hun eigen manier willen doen. De Virginian komt opdagen en laat de "oosterlingen" zien hoe je polo op de westerse manier speelt.

8. 8. Impasse

De Virginian, Trampas en Steve vangen wilde paarden in de bergen om ze te verkopen aan het leger. De bende van Kroeger beweert echter dat het hun paarden zijn. Als Kroeger geen indruk op de Virginian maakt, probeert hij andere tactieken.

9. 9. It Tolls for Thee

Rechter Garth denkt dat geweld in het Wilde Westen op zijn retour is en creëert een breuk met de Virginian als hij een vechtpartij stopt waarbij de Virginian is betrokken. Als rechter Garth wordt ontvoerd bevrijdt de Virginian hem ondanks het feit dat de ontvoerders gewelddadig blijken te zijn.

10. 10. West

Trampas ontmoet drie aardige, gezellige mannen. Ze lopen een bende tegen het lijf met minder goede bedoelingen. Als ze aanbieden om achter ze aan te gaan krijgen ze een waarschuwing van de inwoners van het stadje.

11. 11. The Devil's Children

Tabby McCallum, de mooie maar wrede tienerdochter van Tucker McCallum, wordt verbannen van de Shiloh Ranch omdat ze "per ongeluk" een stier heeft gedood. Met de onbewuste hulp van van haar verloofde, Dan Flood, zet ze een serie tragische gebeurtenissen in gang.

12. 12. Fifty Days to Moose Jaw

Een oude cowboy en een "groentje" voegen zich bij de Shiloh drijvers voor een reis met een koe naar Moose Jaw, Canada. De oude en de jonge cowboy hebben plannen om in de toekomst runderen te gaan fokken. Het verhaal bereikt een hoogtepunt als blijkt dat een sheriff op zoek is naar één van de twee nieuwe vrienden.

13. 13. The Accomplice

Een oude vrouwelijke bankbediende die vindt dat het tijd is om voor zichzelf te zorgen, zegt dat Trampas een bankrover en moordenaar is om 10.000 dollar af te persen van de feitelijke dief. De Virginian is de enige persoon die hem kan redden van de strop van de beul.

14. 14. Man from the Sea

Een zeeman die naar Wyoming verhuist, ontmoet tweelingzusjes die met Trampas reizen. Wanneer hij op één van hen een oogje heeft, doet ze een tragisch verzoek aan hem dat niet alleen aan hem, maar ook aan Garth de ware aard van de relatie met haar tweelingzus openbaart.

15. 15. Duel at Shiloh

Bij het graf van een vriend herinnert Steve zich hoe de overleden man hem hielp bij zijn aankomst in Medicine Bow om te overleven en hem op te leiden als een cowboy. Hij leerde Steve ook met wapens omgaan. Omdat de man moeite had om zich aan de tijd aan te passen besloot Steve destijds om zich te melden bij de Shiloh Ranch.

16. 16. The Exiles

Terwijl hij probeert een man te vinden om Garth van een moordaanslag vrij te pleiten, reist de Virginian naar Montana waar hij betrokken raakt bij een zangeres die persoonlijke problemen heeft. Het blijkt dat ze elkaar kunnen helpen hun problemen op te lossen.

17. 17. The Judgement

Garth herinnert zich een bijzondere moordzaak uit zijn beginjaren als rechter in Medicine Bow . De familie van de veroordeelde man probeerde de inwoners te intimideren om Garth de veroordeling ongedaan te laten maken. Hierdoor kwam hij er alleen voor te staan.

18. 18. Say Goodbye to All That

Een Amerikaanse zwarte beer genaamd Moses brengt het gebrek aan respect naar boven dat een vader heeft voor zijn zoon. Wanneer de vader verlamd raakt in een gevecht met Trampas, zet hij de zoon aan om een duel aan te gaan met Trampas uit wraak. Trampas weigert het, maar dit blijkt niet te helpen..

19. 19. The Man Who Couldn't Die

Garth rijdt met een vrouw naar San Francisco, waarvan hij gelooft dat ze deel uitmaakt van een oplichtingstruc met een spoorwegdeal. Garth doodt een man waarvan hij gelooft dat hij er onderdeel van uitmaakt. Wanneer echter zijn lichaam niet kan worden gevonden, beginnen hij en anderen zijn gezond verstand in twijfel te trekken.

20. 20. If You Have Tears

Een vriend wordt er ingeluisd voor de moord op de echtgenoot van een vrouw in Montana. De Virginian en Trampas gaan erheen om de beschuldiging te onderzoeken. Ze geloven hun vriend die zegt dat hij onschuldig is, hoewel hij bij hen bekend staat als een vrouwenversierder.

21. 21. The Small Parade

The Virginian, Trampas en Steve helpen een vegetariër met een chimpansee die is opgepakt voor moord. Ze helpen ook een alleenstaande vrouw met een groep weeskinderen.

22. 22. Vengeance Is the Spur

Een rijke vrouw haalt de Virginian over om haar naar de badlands te brengen naar een bende die aangevoerd wordt door de vorige voorman van de Shiloh Ranch. Haar verhaal is echter niet de volledige waarheid. Ze wil daar een man doden vanwege haar dochter, maar wordt verliefd op de leider.

23. 23. The Money Cage

Een drietal oplichters richt zich op Medicine Bow met een oliezwendel. Wanneer een bankcrisis de bank bedreigt, komt er een grotere zwendelmogelijkheid op hun pad. De relatie van de leider met de dochter van de bankier doet hem echter besluiten het plan te wijzigen.

24. 24. The Golden Door

Een immigrant wordt gevangen gezet voor moord. De vooroordelen tegen hem maken het Garth moeilijk om hem te verdedigen. Hij wordt niet schuldig bevonden. Als er een andere man wordt gearresteerd voor het misdrijf, krijgt hij last van zijn geweten wanneer hij meer te weten komt over de Amerikaanse wetgeving.

25. 25. A Distant Fury

Ed Frazer keert terug naar Medicine Bow na drie jaar te hebben gezeten voor inbraak. Steve vreest voor zijn leven omdat zijn getuigenis cruciaal was toen Ed Frazer werd berecht. Frazers grootste interesse is geen wraak, maar hernieuwde kennismaking met Helen Blaine.

26. 26. Echo of Another Day

Trampas helpt een vriend die net vrij is uit de gevangenis. Hij krijgt meerdere mensen achter zich aan die de locatie van 50.000 dollar aan goud willen achterhalen die hij heeft gestolen. Hij wil het geld teruggeven, maar hij krijgt te maken met een meedogenloze partner van de overval die hem zal doden als het moet.

27. 27. Strangers at Sundown

Een bende outlaws lokt Garth en Betsy en verschillende postkoetspassagiers in de val op een tussenstation. De bende wil één van de passagiers te pakken krijgen, die de bende heeft verraden. De mensen praten over hun leven als de tijd verstrijkt en ze moeten beslissen om de man aan de bende over te dragen of niet.

28. 28. The Mountain of the Sun

De Virginian helpt drie vrouwen in het zuidwesten die hij ontmoet. Ze zijn onderweg naar de Yaqui-indianen. Ze willen zendelingen worden nadat de Yaqui's hun echtgenoten hebben vermoord. Onderweg krijgt de Virginian romantische gevoelens voor de jongste vrouw.

29. 29. Run Away Home

De Virginian en Steve zijn gedwongen om 40.000 dollar terug te brengen naar Medicine Bow omdat door een bankrun alle banken zijn gesloten. De Virginian moet een familie weerstaan die denkt dat een deel van het geld van hen is. Tevens moeten ze strijden tegen een dromerig weggelopen meisje.

30. 30. The Final Hour

Garth laat een controversiële kolenmijn openen met Poolse mijnwerkers. Een van hen is een mooie vrouw. Ze heeft een oogje op Trampas, maar één van de mijnwerkers en een vriend van Trampas heeft ook een oogje op haar haar. Als Trampas voor haar valt heeft dat tragische gevolgen.

avatar van Shaky

Shaky

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Toevoegverzoeken

Foxhollywood

Alle seizoenen van deze prima western serie in bezit. Was vroeger altijd op de duitse tv. Was vaste prik, altijd kijken. En nu af en toe weer een aflevering kijken.

avatar van nlkink

nlkink

Inderdaad een mooie serie. Speelt zich af in Wyoming, ruwweg tussen 1890 en 1899. Geen indianen dus, maar veel gedoe over wie wel of niet 'recht van overpad' (open range) heeft met verplaataen van vee.

Foxhollywood schreef:

Vandaag weer een aflevering gekeken.

stinissen (crew series)

Foxhollywood schreef:

Vandaag weer een aflevering gekeken.

Echt een top serie ik keek het ook altijd op de ZDF

stinissen schreef:

Echt een top serie ik keek het ook altijd op de ZDF

Yep, ik ook. Deze serie is voor mij dus eigenlijk een herziening, maar is net alsof ik hem voor de 1e kijk. Weet er geen snars meer van. Geld idem dito voor Bonanza, Gunsmoke etcetera. Is 45 jaar geleden dat ik al dat moois zag op de Duitse tv. Pure nostalgie. Heb vanavond nog een aflevering gezien van de westernserie Laramie, maar die is volgens mij nooit hier op de tv geweest.

De serie Laramie is volgens mij nooit uitgezonden op de Nederlandse tv. Toentertijd waren er trouwens maar twee netten. Gunsmoke ook nooit op Ned1 of Ned2 geweest. Die serie was (denk ik) misschien iets te typisch Amerikaans.

Rawhide, Bonanza, High Chaparral en The Virginian bleef je voor thuis.

Mooie tijd...

avatar van nlkink

nlkink

Laramie is in zijn geheel op Duitse televisie uitgezonden. Overigens ben ik net wat te jong om me daarvan iets te herinneren. Op de Duitse Amazon heb ik wel eens DVD's met een paar afleveringen aangetroffen.

Dat Gunsmoke nooit op de Nederlandse televisie te zien is geweest verbaast mij hogelijk. Dat betekend dus dat alles wat ik ooit heb gezien op Duitse televisie moet zijn geweest. Overigens is er in de jaren zeventig wel een keer een dubbele aflevering uit 1967 als avondvullende speelfilm op televisie uitgezonden.

The Virginian ken ik ook dankzij onze oosterburen. De serie is onder de naam Die Leute von der Shiloh Ranch uitgezonden ruwweg tussen 1972 en 1980. In de tweede helft van de jaren zeventig veel afleveringen gezien op de zaterdagnacht. In die periode kon je ook afleveringen zien van een relatie onbekende maar geweldige western serie Cimarron Strip.

Momenteel ben ik wat beperkt in mijn mogelijkheden om al die western series te bekijken; mijn regiovrije DVD speler is overleden.

Foxhollywood

In de afgelopen maanden weer een aantal afleveringen gezien van deze prima serie.