ad

Release datum: 12 augustus 2016

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Get Down, The

The Get Down speelt zich af in het New York van de jaren 70. Centraal staat een crew van South Bronx tieners, die alleen elkaar hebben. We leren in de serie over het ontstaan van muzikale genres zoals hiphop, disco en punk.

Social Media

Meningen over The Get Down

avatar van legian

legian

zondag 29 januari 2017
The Get Down seizoen 1 Leuke serie met erg fijne muziek en een erg mooi sfeerbeeld van die tijdsperiode. De geboorte van Hiphop wordt hier mooi duidelijk gemaakt en hoewel het totaal niet mijn muziekstijl is, is het toch erg leuk en interessant om te zien. Daarnaast wordt het ook ontzettend knap gebracht.

Het grote minpunt van de serie zijn de extra verhaallijntjes die niet boeiend genoeg zijn. Het interessants zijn de momenten waarop Shao en Books met de crew aan de slag gaan. Mylene die wilt zingen, Shao die met de gangsters mee wilt/moet doen, en zo nog wat kleinere dingen weten allemaal een stuk minder te boeien (de momenten met Koch zijn bijvoorbeeld ongelofelijk irritant en behoren tot het zwakste deel). En dat is erg jammer want de setting en tijdsperiode zijn ongelofelijk interessant.

Aan het eind begreep ik dat er een tweede deel van dit seizoen komt (waarom werken ze tegenwoordig met opgedeelde seizoenen en waarom niet gewoon een seizoen 2? The Ranch deed dit ook al), dus misschien dat het nog wat beter komt met alle zijlijntjes die uitgegooid zijn. Voor nu een erg leuke serie met een heerlijke soundtrack.

james_cameron_mm

dinsdag 15 augustus 2017
The Get Down seizoen 1 Jammer van de slappe en vooral futloze tweede helft, anders was dit een prima serie geweest. Het begin is spetterend en virtuoos, vooral de lange, door Baz Luhrmann geregisseerde eerste aflevering. Muziek, camerawerk en vormgeving zijn allemaal van niveau en vormen samen een smakelijke en vooral energieke cocktail. Het is ook erg leuk om de verschillende plotlijntjes te volgen tegen de achtergrond van de opkomst van de hiphop- en rapcultuur in New York, aangevuld met funk en disco. Na verloop van tijd verliezen de meeste personages echter hun charme en begint het doorbijten te worden. Tegen het einde wordt de boel ook nog eens flink afgeraffeld. Jammer, want dit had heel wat potentie.
avatar van thomzi50

thomzi50

zaterdag 6 januari 2018
The Get Down seizoen 1 Helaas. Ik ben hier beduidend minder enthousiast over. Geen onsympathieke serie, maar wat stort het - zoals hierboven aangegeven - in elkaar, zeg. Alsof ze echt geen idee hebben wat ze moeten met de personages, en er sluipt ook iets merkwaardig kinderlijks in, vol losse eindjes, ongeloofwaardige en zelfs onuitgelegde wendingen en kitscherige dialogen. Sowieso: waarom ineens die cartoon-fragmenten erin brengen? De serie is ook los daarvan niet erg toonvast - dat is het voornaamste probleem dat ik had met 'The Get Down'. Er wordt een heel interessante periode belicht, ik houd bovendien ontzettend veel van deze muziek en de bijbehorende 'movements', maar het schommelt erg tussen een feelgood-verhaal, tussen een gelikte en geromantiseerde versie van vroeger en tussen iets meer rauws (de documentaire-beelden tussendoor); dat tweede vind ik veel interessanter, maar helaas heeft het eerste vanaf het begin de overhand - en ik voelde uiteindelijk teleurstellend weinig van de rauwheid die bij dit verhaal doet, de sfeer, de dreiging ook. Een gemiste kans.
avatar van thomzi50

thomzi50