• 8.224.705 stemmen

Met onder meer: Iain Armitage, Zoe Perry en Lance Barber

Release datum: 25 september 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Young Sheldon

Young Sheldon volgt een 9-jarige Sheldon Cooper, tijdens zijn schooljaren in het oosten van Texas. Hij probeert om te gaan met de wereld om hem heen, terwijl zijn familie met hem moet leren omgaan. Sheldon Cooper wordt verkeerd begrepen door zowel zijn familie, buren als klasgenoten. Hij ontdekt dat je er in dit kleine dorpje weinig aan hebt als je op jonge leeftijd de meest geavanceerde rekensommen en wetenschappen kan uitleggen.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Young Sheldon seizoen 5?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Young Sheldon

NRT

maandag 10 december 2018
Young Sheldon seizoen 1 Heb het nu volledig gezien. Ik vond het wel een verrassing. Dacht nooit dat ze een serie alleen rond een jonge Sheldon konden laten draaien. De moeder speelt gewoon haar rol zoals het moet. Dat zusje, de oma, de broer en de vader vind ik af en toe hilarisch. Mijn held in de serie is wel Billy Sparks (de vader wordt trouwens gespeeld door de acteur uit Mike and Molly). Altijd grappig als iemand denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden, maar heel domme dingen doet en zegt.
avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

maandag 14 september 2020
Young Sheldon seizoen 1 Na bijna een half jaar is het me dan toch gelukt om door seizoen 1 heen te komen. Ik ben een fan van The Big Bang Theory (nouja, de eerste 5 jaar ofzo) en zeker ook van het personage Sheldon Cooper, briljant vertolkt door Jim Parsons, die in Young Sheldon wel de voice-over is. Maar alles draait dus om een jonge Sheldon en zijn familie. En dat is ondanks dat Chuck Lorre hier ook de boel produceert enorm wennen. Het leuke aan TBBT was de chemie tussen Sheldon en zijn vrienden, maar hier met het gezin Cooper komt alles gewoon anders over. Het is een braaf, net gezin waarbij alleen zijn oma een beetje pittig is.

Maar ik vind eigenlijk geen enkel personage nou echt interessant of grappig. De humor is ook tam en flink minder intelligent als in TBBT waar ik geregeld echt moest lachen in de eerste jaren om gênante momenten, ongemakkelijke dialogen en absurde momenten. Sheldon is wel zichzelf en zijn nerdgedrag en wereldvreemde afwijkingen zitten er al in, maar het is hier gewoon niet zo leuk, al doet dat jochie het best overtuigend. Wel zitten er de nodige referenties naar zijn latere ik uit de andere serie in, maar verder is dit vrij stand-alone om te zien. Al kan ik me niet erg voorstellen dat je dit kijkt als je TBBT niet hebt gezien. Ik wacht maar even met seizoen 2 en 3, die komen misschien ooit nog wel bij mij aan bod.

Krappe 3*