ad
  • 8.081.139 stemmen

Young Sheldon - Seizoen 1 (2017-2018)

Show titel: Young Sheldon

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 22

Datum van release: maandag 25 september 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Young Sheldon

Afleveringen Seizoen 1 (2017-2018)

1. 1. Pilot

De 9-jarige Sheldon Cooper is een uniek meesterbrein, die op deze leeftijd al de meest geavanceerde rekensommen en wetenschappen kan uitleggen. Hij ontdekt dat je hier weinig aan hebt als je opgroeit in het oosten van Texas.

2. 2. Rockets, Communist, and the Dewey Decimal System

Sheldon probeert een goede indruk te maken bij zijn moeder. Hij gebruikt een doe-het-zelf boek om te leren vrienden te maken, aangezien hij daar zelf niet goed in is.

3. 3. Poker, Face, and Eggs

George Sr. moet met spoed naar het ziekenhuis, waardoor Meemaw langs komt om op te passen. De kinderen gaan op avontuur om zonder hulp bij het ziekenhuis te komen.

4. 4. A Therapist, A Comic Book, and A Breakfast Sausage

Sheldon stikt bijna in een worstje dat hij bij zijn ontbijt eet. Hier ontwikkeld hij een angst voor solide voedsel en de magie van stripboeken.

5. 5. A Solar Calculator, a Game Ball, and a Cheerleader's Bosom

Sheldon heeft moeite om met zijn nieuwe populariteit om te gaan. Hij heeft een nieuwe manier gevonden om het football team te helpen door middel van statistieken.

6. 6. A Patch, a Modem, and a Zantac

Een aantal vertegenwoordigers van NASA bezoekt de school van Sheldon en en is niet onder onder de indruk van de wetenschapslessen. Sheldon probeert hen ongelijk te bewijzen.

7. 7. A Brisket, Voodoo, and Cannonball Run

De kinderen brainstormen over een manier om een familieruzie op te lossen. Meemaw weigert op een recept met George Sr. te delen.

8. 8. Cape Canaveral, Shrodinger's Cat and Cyndi Lauper's Hair

George Dr. doet een poging om zijn band met Sheldon hechter te maken. Hij neemt de jongens daarom mee op een roadtrip naar de lancering van een ruimteschip. Mary, Missy en Meemaw hebben een meidenweekend in de salon.

9. 9. Spock, Kirk and Testicular Hernia

George Sr. sluit een deal met Sheldon. De slechte cijfers van Georgie gaan er voor zorgen dat hij geen football meer mag spelen.

10. 10. An Eagle Feather, a String Bean, and an Eskimo

Sheldon verhuist naar Dallas om naar een school te gaan voor hoogbegaafde kinderen. Zijn familie kan maar moeilijk met zijn afwezigheid omgaan.

11. 11. Demons, Sunday School, and Prime Numbers

Mary ontdekt dat Sheldon Dungeons and Dragons aan het spelen is met zijn vrienden Tam en Billy. Mary maakt zich zorgen en stuurt Sheldon naar een zondagsschool.

12. 12. A Computer, a Plastic Pony, and a Case of Beer

Sheldon vraagt om een computer. Dit zorgt verrassend genoeg ook voor een fel argument tussen Mary en George Sr. over de familiefinanciën.

13. 13. A Sneeze, Detention and Sissy Spacek

Een griepepidemie teistert Medford. Sheldon moet extreme maatregelen nemen om gezond te blijven.

14. 14. Potato Salad, a Broomstick, and Dad's Whiskey

Mary begint te werken als secretaresse in een kerk en wordt daardoor de huwelijksadviseur van Jeff. Sheldon en Missy zijn voor het eerst samen een middag thuis.

15. 15. Dolomite, Apple Slices, and a Mystery Woman

Sheldon maakt vrienden met een welvarende man, die hem introduceert in een nieuw wetenschapsrichting. Mary en George zijn het niet eens over hoe ze Sheldon wat socialer kunnen maken.

16. 16. Killer Asteroids, Oklahoma, and a Frizzy Hair Machine

Sheldon krijgt te maken met een teleurstellend verlies tijdens de wetenschapsbeurs. Dit zorgt voor een drastische verandering in zijn leven.

17. 17. Jiu-Jitsu, Bubble Wrap, and Yoo-hoo

Sheldon wordt gepest door iemand waarvan hij het niet had verwacht. Mary en George zijn het niet eens over hoe ze met deze situatie om moeten gaan.

18. 18. A Mother, a Child and a Blue Man's Backside

Mary verbiedt Sheldon een volwassen stripboek te lezen. Sheldon besluit dat hij het zat is om bij Mary onder de duim te zitten en komt in opstand.

19. 19. Gluons, Guacamole, and the Color Purple

Sheldon voelt dat er op academisch vlak geen uitdagingen meer zijn op Medford High. Hij doet auditie voor een klas waar Dokter John Sturgis les geeft.

20. 20. A Dog, a Squirrel and a Fish Named Fish

De nieuwe hond van de Sparks terroriseert Sheldon. Er ontstaat een strijd tussen de Coopers en de Sparks.

21. 21. Summer Sausage, a Pocket Poncho, and Tony Danza

Sheldon is druk met het in de gaten houden van Meemaw's versterkende relatie met Dr. Sturgis. Geroge Sr. en Mary proberen om wat beter met hun andere kinderen op te schieten.

22. 22. Vanilla Ice Cream, Gentleman Callers, and A Dinette Set

Meemaw wordt gevolgd door twee mannen, waardoor Sheldon genoodzaakt is om in te grijpen. Meemaw moet daardoor nieuwe regels opstellen voor Sheldon.

avatar van Shaky

Shaky

Dit klinkt echt verschrikkelijk.....

Edit: ik heb zojuist de trailer gezien: dit kan niet anders dan dat het echt vreselijk is

Ajax&Litmanen1

Ik volg The Big Bang Theory al jaren, maar heb nou niet behoefte aan een prequel serie met een andere cast. De trailer is ook bepaald niet grappig.

Die Chuck Lorre snapt sowieso weinig van een serie fris houden. Latere seizoenen van Two and a half men waren niet veel, de nieuwste seizoenen van TBBT idem. En dan nu weer deze extra uitmelk-poging...

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

The Oceanic Six schreef:

Die Chuck Lorre snapt sowieso weinig van een serie fris houden.

Toch heeft Chuck Lorre altijd aardig succes gehad met zijn sitcoms. Behalve Two and a half man en Big bang heeft die ook Dharma & Greg, Mom en Grace under fire bedacht en is die schrijver geweest voor sitcoms als Roseanne en Mike & Molly. Dus ergens snapt die het wel

Ben het wel met je eens dat zijn sitcoms na een paar seizoenen erg minder worden. Vooral bij Mom had ik dat, daar werden ineens allerlei personages zomaar uitgeschreven zonder enige uitleg en werd heel het concept veranderd (in negatieve zin, naar mijn mening)... en ok, laten we niet beginnen over het vreselijke Disjointed

Young Sheldon is wel ok, niet bijzonder hoor. Wel grappig dat de dochter van de actrice Laurie Metcalf (die de moeder van Sheldon speelt in Big Bang) de moeder van Sheldon speelt in deze serie.

Ajax&Litmanen1

Ik had het ook over een serie fris houden, niet over een serie bedenken. Chuck Lorre heeft leuke series bedacht, maar de meeste van zijn series werden heel wat minder na een paar seizoenen. Dan moet hij toch weer terugvallen op clichés en zaken die de massa wil zien.

avatar van NRT

NRT

Ik vind de serie verrassend goed. Leuke personages. Vooral Sheldon zelf, maar ook de vader, het zusje en de wat dikkere pestkop zijn leuk om te volgen. En natuurlijk mag ik de oma ook niet vergeten. Leuke serie en... zonder lachband.

avatar van Shaky

Shaky

Eerste drie afleveringen op Comedy Central gezien vreselijk dit. Misschien dat ik in de toekomst nog een paar afleveringen de kans geef, maar vooralsnog kan ik er echt helemaal niks mee. Ik wacht met stemmen totdat ik wat meer afleveringen gezien heb.

avatar van NRT

NRT

Heb het nu volledig gezien. Ik vond het wel een verrassing. Dacht nooit dat ze een serie alleen rond een jonge Sheldon konden laten draaien. De moeder speelt gewoon haar rol zoals het moet. Dat zusje, de oma, de broer en de vader vind ik af en toe hilarisch. Mijn held in de serie is wel Billy Sparks (de vader wordt trouwens gespeeld door de acteur uit Mike and Molly). Altijd grappig als iemand denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden, maar heel domme dingen doet en zegt.

avatar van Daan258

Daan258

Vermakelijk, maar daar blijft het denk wel bij.

Het is zo'n serie die je gewoon ff tussendoor kijkt als er verder niets op tv is. Echt gelachen heb ik eigenlijk niet maar toch keek het prima weg.

Ajax&Litmanen1

Zijn er mensen die me wat meer meningen kunnen geven? Heb nu een aflevering of 5, 6 gezien. Is dit het niveau of wordt dit leuker? Het is me allemaal erg braaf en simpel. Het enige grappige is dat je de karaktertrekken van de oude Sheldon ook hier goed ziet in de jonge Sheldon, met bv aanrakingen, smetvrees en niet om kunnen gaan met sociale interactie.

Twijfel een beetje of ik hier drie seizoenen van ga kijken. Het zou nu een beetje rond de 2,5 of 3 sterren schommelen.

Ajax&Litmanen1

Na bijna een half jaar is het me dan toch gelukt om door seizoen 1 heen te komen. Ik ben een fan van The Big Bang Theory (nouja, de eerste 5 jaar ofzo) en zeker ook van het personage Sheldon Cooper, briljant vertolkt door Jim Parsons, die in Young Sheldon wel de voice-over is. Maar alles draait dus om een jonge Sheldon en zijn familie. En dat is ondanks dat Chuck Lorre hier ook de boel produceert enorm wennen. Het leuke aan TBBT was de chemie tussen Sheldon en zijn vrienden, maar hier met het gezin Cooper komt alles gewoon anders over. Het is een braaf, net gezin waarbij alleen zijn oma een beetje pittig is.

Maar ik vind eigenlijk geen enkel personage nou echt interessant of grappig. De humor is ook tam en flink minder intelligent als in TBBT waar ik geregeld echt moest lachen in de eerste jaren om gênante momenten, ongemakkelijke dialogen en absurde momenten. Sheldon is wel zichzelf en zijn nerdgedrag en wereldvreemde afwijkingen zitten er al in, maar het is hier gewoon niet zo leuk, al doet dat jochie het best overtuigend. Wel zitten er de nodige referenties naar zijn latere ik uit de andere serie in, maar verder is dit vrij stand-alone om te zien. Al kan ik me niet erg voorstellen dat je dit kijkt als je TBBT niet hebt gezien. Ik wacht maar even met seizoen 2 en 3, die komen misschien ooit nog wel bij mij aan bod.

Krappe 3*