• 8.251.842 stemmen

Rich Man, Poor Man (1976)

1 seizoen

Met onder meer: Nick Nolte, Peter Strauss en Susan Blakely

Release datum: 1 februari 1976

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Rich Man, Poor Man

De serie is gebaseerd op het boek Rich Man, Poor Man van de Amerikaanse auteur Irwin Shaw en beschrijft de geschiedenis van de immigrantenfamilie Jordache vanaf 1945 tot eind jaren zestig. Centraal staan staan de rijke Rudy en de arme Tom Jordache. Beide broers zijn verliefd op dezelfde vrouw, de mooie Julie Prescott. Julie is hopeloos verliefd op Rudy maar trouwt aanvankelijk met een ander. Hoewel beide broers hun weg vinden in het leven zijn geen van beide gelukkig.

Acteurs en Actrices

Meningen over Rich Man, Poor Man

avatar van Lebarron

Lebarron

woensdag 12 augustus 2020
Rich Man, Poor Man seizoen 1 Een van de beste dramaseries in de geschiedenis van de tv over de belevenissen van de gebroeders Tom en Rudy Jordache. De twee broers verschillen als dag en nacht. Rudy is de serieuze studiebol die duidelijk weet waar hij naar toe wil en de juiste stappen zet om er te komen. Hij wordt uiteindelijk senator. Tom is een vrijbuiter die het pad des levens bewandeld zonder plan en alles neemt zoals het komt. Hij heeft allerhande baantjes van bokser tot matroos. Tijdens zijn werk als matroos zal hij zijn nemesis Anthony Falconetti ontmoeten. De serie is gebaseerd op het gelijknamige boek van Irwin Shaw en kon rekenen op een goede cast met Nick Nolte en Peter Strauss in de hoofdrollen en bijrollen van Ed Asner, Bill Bixby en Susan Blakely. De meest memorabele bijrol is voor William Smith als Falconetti, een van de ergste bullies ooit in een tv-serie.

Pinguin#13

woensdag 12 augustus 2020
Rich Man, Poor Man seizoen 1 Yep, hiervoor plakten wij destijds als snotneus elke zaterdagavond aan het scherm. Wat een teleurstelling toen Nolte na één seizoen ut de serie verdween. En wat was ik bang van Falconetti, één van de engste slechteriken uit mijn tv-geschiedenis. Brrr…