Mijn Series +

9-1-1 - Seizoen 1 (2018)

Drama / Actie

ontwikkeld door Ryan Murphy, Brad Falchuk en Tim Minear
met Angela Bassett, Peter Krause en Connie Britton

9-1-1 onderzoekt de ervaringen van de politie, ambulancepersoneel en brandweerlieden die onder hoge druk moeten werken. Onder de meest extreme omstandigheden komen zij terecht in beangstigende, schokkende en hartverscheurende situaties. Daarnaast hebben zij natuurlijk ook nog een eigen privéleven. Het is dan ook vaak lastig om dit werk te combineren met hun eigen leven. Onder andere agente Athena Grant, commissaris Bobby Nash en brandweerman Evan "Buck" Buckley riskeren elke dag weer hun eigen leven om dat van anderen te kunnen redden.

1. Pilot
  7. Full Moon (Creepy AF)
  8. Karma's a Bitch
  9. Trapped
  10. A Whole New You
Een goede serie. Het eerste seizoen draait echt om de ernstige situaties, die dagelijks gebeuren. Maar toch leer je langzaam de personages en hun omgeveing kennen. Het tweede seizoen is naar mijn mening beter opgebouwd! Dat seizoen heeft 18 afleveringen.
De makers hebben een goede cast samengesteld.

avatar van renzoroy
Aardige serie, maar het is wel wat over the top. Dit brandweer team maakt constant de meest extreme situaties mee. Sommige dingen vind ik ook wel wat onrealistisch, zoals dat Chimney nog leeft na dat auto ongeluk waar die een stalen spies in zijn hoofd krijgt. Maar toch kijkt de serie leuk weg en is het verder zeker niet slecht, maar het in vergelijking met andere Ryan Murphy series (AHS, ACS, Pose, Feud, Scream Queens en Glee) is deze wel iets minder

Fox antwoord op NBC's succesvolle Chicago drieluik: Fire/PD/Med. 9-1-1 maar omdat het 1 serie is die alle 3 de first response units doet het sterk denken aan de NBC serie Third Watch. Het unieke element aan deze serie is echter dat een 9-1-1 callcentermedewerkster feitelijk de anchor vormt van deze serie. Deze persoon is de schakel tussen de persoon in nood en de first responders. Deze eigen touch maakt dat het geen complete rip-off is van Third Watch of Chicago Fire en daarom gewoon goed te bekijken is voor trouwe kijkers van die andere series. De rescues zijn prima maar de meeste characters zijn een beetje oppervlakkige charicatures in vergelijking met Third Watch of Chicago Fire maar gelukkig werd dit beter in het tweede seizoen. De cast kent een paar bekende namen als Connie Britton(Spin City) en Angela Bassett. In latere seizoenen komen daar ook nog Jennifer Love Hewitt en voormalig MMA-vechtster Ronda Rousey bij. Inmiddels heeft de serie ook een spinoff gekregen: 9-1-1:Lone Star met Rob Lowe en Liv Tyler in de hoofdrollen.