Mijn Series +

Barry - Seizoen 1 (2018)

ontwikkeld door Bill Hader en Alec Berg
met Bill Hader, Stephen Root en Henry Winkler

Barry is een gedesillusioneerde inwoner van het Midwesten, die huurmoordenaar wordt op aandringen van Monroe Fuches, een oude vriend die hem gaat begeleiden. Barry wordt naar Los Angeles gestuurd om een jonge acteur te vermoorden, verstoort per ongeluk een acteerles en raakt besmet met het acteervirus op het moment dat hij een band opbouwt met leraar/goeroe Gene Cousineau en zijn studenten, inclusief een mooie vrouw met de naam Sally Reed.

1. Chapter One: Make Your Mark
  6. Chapter Six: Listen With Your Ears, React With Your Face
  7. Chapter Seven: Loud, Fast, and Keep Going
  8. Chapter Eight: Know Your Truth
avatar van peterjames777
Zeer vermakelijk! Fijne mix tussen misdaad en komedie met net wat meer nadruk op komedie. Door de mix van misdaad en komedie in combinatie met een mooie gelaagdheid van de karakters doet het me soms aan Better Call Saul denken (en een beetje aan Fargo en Breaking Bad). Bill Hader is geweldig.
Ik ben nu halverwege het prachtige tweede seizoen en tot nu toe overtreft die dit eerste seizoen.

Op de dag dat m'n HBO abonnement afliep zag ik per ongeluk de eerste aflevering van deze serie. De serie raakte me direct en daarom we hebben weer een tijdje HBO. Wat een geweldige combinatie van absurdistische humor gecombineerd met spanning. Soms is de combinatie bijna vreemd, maar het werkt uitstekend. Breaking Bad spookt ook bij mij met vlagen door m'n hoofd. Absoluut een aanrader!

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Yep leuke serie. De gezamenlijke scenes van Barry en NoHo Hank, hilarisch!

avatar van Roodezand
Erg flauw. Niet aan mij (ons) besteed.

avatar van large conscious
Ik zie geen vergelijking met breaking bad , maar des te meer met Dexter .
Barry heeft zelfs het shirt aan van Dexter .
Maar dit is ook zonder te vergelijken een waanzinnig goede serie .
Langzaam maar zeker ontwikkeld het karakter zich , maar ook Henry winkler speelt de de rol van zijn leven.
Het idee om het verhaal om een toneel klas te laten draaien is fantastisch .
Het einde van dit seizoen was er een om in te lijsten .
Seizoen twee starting NOW ,!
Dikke 5 sterren .