Mijn Series +

Joling & Gordon over de Vloer - Seizoen 1 (2005)

Alternatieve titel: Geer & Goor

Nederland
Reality

ontwikkeld door John de Mol
met Gordon Heuckeroth, Gerard Joling en de stem van Rinie van den Elzen

Diva's Gerard Joling en Gordon verruilen hun luxe leventje om kennis te maken met het harde werken. Zo verblijven ze in hun eerste weken op een varkensboerderij, in het circus en in een parenclub. Ze maken kennis met de mensen die zich met hart en ziel inzetten voor hun werk en leren ondertussen meer over hun vak. Het harde werken verandert al snel in gekreun en geklaag van de beide heren.

1. Beestenboel
  2. In het Circus
  3. Vijf Sterren
  4. Seks en Strings
  5. Kampers
  6. De Seniorenboot
  7. Slapen met de Vissies
  8. De Palingvissers
  1. De Compilatie (special)
avatar van tommykonijn
Velen zullen het met me oneens zijn, maar ik vind dit hysterische duo echt schitterend. Toen dit net uitkwam in 2007 heb ik als 10-jarige al meegekeken met mijn ouders en ik kon er altijd hartelijk om lachen. Ik keek zelfs iedere week uit naar de volgende aflevering. Toen ik de serie later nog eens terugkeek, kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk bijna de helft van alles wat dit tweetal uitkraamt destijds niet gesnapt heb, maar toch vond ik het een erg grappig programma. Dat vind ik overigens nog steeds. De humor is veelal wat simplistisch, maar toch leuk omdat het zo spontaan gebracht wordt. En ondanks dat Gerard en Gordon al tig keer (en momenteel wéér) overhoop gelegen hebben, is de chemie tussen beiden erg sterk. Mijn favoriete afleveringen van dit seizoen zijn die op de seniorenboot en in de dierentuin. Daar passeren hilarische situaties de revue. Eén van de weinige stukjes reality-tv die ik altijd gevolgd heb en, indien er nog een vervolg komt, zal blijven volgen.