• 8.985.489 stemmen

Joling & Gordon over de Vloer (2005-2007)

Reality | 3 seizoenen

Alternatieve titel: Geer & Goor

Genre: Reality

Ontwikkeld door: John de Mol en John de Mol

Met onder meer: Gerard Joling, Gordon Heuckeroth en Rinie van den Elzen

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: dinsdag 16 augustus 2005

Eerst uitgezonden op: Talpa (Nederland)

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Joling & Gordon over de Vloer

Diva's Gerard Joling en Gordon verruilen hun luxe leventje om kennis te maken met het harde werken. Zo verblijven ze in hun eerste weken op een varkensboerderij, in het circus en in een parenclub. Ze maken kennis met de mensen die zich met hart en ziel inzetten voor hun werk en leren ondertussen meer over hun vak. Het harde werken verandert al snel in gekreun en geklaag van de beide heren.

logo tmdbimage

Meningen over Joling & Gordon over de Vloer

vrijdag 11 mei 2018
Joling & Gordon over de Vloer seizoen 1 Velen zullen het met me oneens zijn, maar ik vind dit hysterische duo echt schitterend. Toen dit net uitkwam in 2007 heb ik als 10-jarige al meegekeken met mijn ouders en ik kon er altijd hartelijk om lachen. Ik keek zelfs iedere week uit naar de volgende aflevering. Toen ik de serie later nog eens terugkeek, kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk bijna de helft van alles wat dit tweetal uitkraamt destijds niet gesnapt heb, maar toch vond ik het een erg grappig programma. Dat vind ik overigens nog steeds. De humor is veelal wat simplistisch, maar toch leuk omdat het zo spontaan gebracht wordt. En ondanks dat Gerard en Gordon al tig keer (en momenteel wéér) overhoop gelegen hebben, is de chemie tussen beiden erg sterk. Mijn favoriete afleveringen van dit seizoen zijn die op de seniorenboot en in de dierentuin. Daar passeren hilarische situaties de revue. Eén van de weinige stukjes reality-tv die ik altijd gevolgd heb en, indien er nog een vervolg komt, zal blijven volgen. 4*
avatar van DragQueen

DragQueen

zaterdag 29 april 2023
Joling & Gordon over de Vloer seizoen 1 Heerlijke reality-serie. Ik heb vroeger werkelijk dubbel gelegen van de capriolen van Geer en Goor, en keek wekelijks uit naar weer een nieuwe aflevering. Velen verafschuwen het duo, maar ik vindt ze geweldig. En hoewel de heren vaak in de clinch liggen met elkaar, is de chemie en de daaruit vloeiende humor schitterend. Het levert afleveringen op van epische proporties. Helaas zijn niet alle drie de seizoenen even sterk. Je kon merken dat Geer en Goor er steeds meer tegenop zagen om vroeg hun nest uit te komen, laat staan klusjes te doen en / of elders te moeten slapen dan in hun eigen bed. Hoe het ook zij, destijds was het een kijkcijfer hit van jewelste. De heren hebben natuurlijk hierna door de jaren heen nog in vele formats samengewerkt en met elkaar overhoop gelegen, maar dit is wel een serie waar ik met plezier aan terugdenk. Ik heb het hele gebeuren zelfs nog op dvd. Misschien maar weer eens een keertje opzetten... Seizoen 1: 4 Sterren Seizoen 2: 3,5 Ster Seizoen 3: 3 Sterren