Mijn Series +

Easy - Seizoen 2 (2017)

ontwikkeld door Joe Swanberg
met Aubrey Plaza, Michael Chernus en Judy Greer

Deze eclectische anthologieserie volgt diverse inwoners van Chicago door een doolhof van liefde, seks, technologie en cultuur. Neem een kijkje in het leven van de koppels die in deze bruisende stad wonen. Elke aflevering volgt een ander koppel, terwijl je soms koppels uit eerdere afleveringen terug ziet komen. Alle scenes in de serie zijn "semi-geïmproviseerd".

1. Package Thief
  2. Open Marriage
  3. Side Hustle
  4. Spent Grain
  5. Conjugality
  6. Prodigal Daughter
  7. Lady Cha Cha
  8. Baby Steps
Uitstekende serie met op zichzelf staande afleveringen over verschillende mensen in Chicago. Iedere aflevering heeft zijn eigen en originele verhaal over diverse onderwerpen. Oprechte personages, compromisloos en een frisse cast met naturel acteerwerk. Hier en daar komen wat personages voorbij uit het eerste seizoen. Joe Swanberg is een veelzijdige schrijver/regisseur. Met gemak 4.0 sterren.

avatar van Robbie.T.
De show borduurt verder op het concept van seizoen 1 en weet het iets beter uit te werken dit tweede seizoen. Het blijft allemaal erg oppervlakkig en op de momenten waarop verdieping, achtergrond, motief, etc. getoond kan worden, gebeurt daar te weinig mee: óf de aflevering eindigt dan net, of er wordt gekozen voor de gemakkelijke uitkomst. Jammer, want er wordt genoeg aandacht besteed aan de opbouw. De afleveringen zijn ook zeker niet allemaal even sterk (met aflevering 7 en 8 als dieptepunten voor mij en 2,3 en 6 als de beteren) en ik kan me goed voorstellen dat dit geen serie voor iedereen is. Hippe bedoeling, flink inspelend op de huidige tijdsgeest en generaties en overall misschien een klein beetje pretentieus.

Overall: 3,5* (een hele magere 7)