Mijn Series +

Okkupert - Seizoen 2 (2017)

Alternatieve titel: Occupied

Noorwegen / Zweden
Drama / Thriller

ontwikkeld door Erik Skjoldbjærg, Jo Nesbø en Karianne Lund
met Ingeborga Dapkunaite, Janne Heltberg en Henrik Mestad

In de nabije toekomst besluit de Noorse regering, zonder overleg met de omringende landen, al hun olie- en gaswinning stop te zetten om volledig over te stappen op duurzame energie. Daarop valt Rusland, met goedkeuring van de EU, het land binnen om de grondstoffen voor de rest van de wereld beschikbaar te houden. Wat een geweldloze, tijdelijke invasie zou moeten zijn, ontaardt al gauw in onrust en spanningen. Noorse burgers voelen zich in hun vrijheid aangetast en komen in opstand.

1. August
  6. Januar
  7. Februar - Del 1
  8. Februar - Del 2
avatar van AniSter
Zie ook mijn reactie bij seizoen 1.
Seizoen 2 houdt de spanning op hetzelfde niveau, misschien zelfs een beetje hoger. Erg goed vervolg op seizoen 1: dezelfde cast met hetzelfde topniveau van acteren. Iedere aflevering zo'n beetje een andere regisseur brengt wat variatie in de uitwerking, wat ook nodig is, anders gaat het vervelen. Ook na seizoen 2 blijft dit een van mijn topseries. Ben benieuwd wat seizoen 3 brengt.

avatar van DjFrankie
Blijft inderdaad een hele sterke serie. Ben benieuwd naar het laatste seizoen.