Mijn Series +

Oorlog / Drama
Miniserie, 479 minuten

ontwikkeld door Geoff Burrowes
met Paul Hogan, Andrew Clarke en Megan Williams

Anzacs volgt een groep jonge Australische soldaten die meevochten in de Eerste Wereldoorlog van 1915 tijdens de strijd om Gallipoli tot en met de uiteindelijke veldslag met de Duitse aanvalstroepen in 1918. De Australische soldaten behoorden tot de zogenaamde ANZAC, Australia and New Zealand Army Corps, en werden ingeschakeld om de Britten bij te staan tijdens de oorlog. De mannen maken geweld, vriendschap en verlies mee.

1. The Great Adventure
  2. The Big Push
  3. The Devil's Arithmetic
  4. Fields of Fire
  5. Now, There Was a Day
Een uitstekende oorlog mini serie vol drama en oorlogsgeweld. Zeer zeker de moeite waard. Ik heb deze serie in bezit en heb hem 2 of 3 jaar geleden opnieuw gekeken en wederom genoten. 2 jaar later kwam de 10 delige mini serie Vietnam (1987) uit, een top productie, rauw, brutaal en met heel veel oorlogsgeweld. Nicole Kidman speelde hierin ook een klein rolletje. Deze ga ik binnenkort denk ik maar even weer kijken. Vietnam is nog niet ingevoerd in de database.