Mijn Series +

Verenigd Koninkrijk
Miniserie, 270 minuten

ontwikkeld door Paul Abbott
met Chloë Sevigny, Vincent Regan en Jonas Armstrong

Hit and Miss volgt Mia, een huurmoordenaar met een geheim: ze is een pre-operatieve transseksueel. Mia's leven komt in een neerwaartse spiraal wanneer ze een brieft ontvangt van een ex-vriendin die kanker heeft en waaruit blijkt dat Mia elf jaar geleden een zoon heeft verwekt. Ze wordt geconfronteerd met een moeilijke beslissing want ze krijgt de taak om voor haar zoon te zorgen, een keuze die haar dwingt om haar moordenaars instincten te mengen met haar nieuwe taak als moeder.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
Een miniserie die alles heeft , Liefde, Drama Harde actie etc. etc. en een glansrol van Chloë Sevigny als de transseksueel. Jammer dat ondanks de positieve reacties en de lovende kritieken het maar bij 6 afleveringen bleef.

avatar van ZAP!
Toepasselijke titel, helaas, want misschien bevat het wel alle ingrediënten, lang niet alles (ontwikkelingen, acties, personages) werkt. De strijd van Ben en Mia om een relatie op te bouwen vond ik dan wel sterk gedaan / neergezet.

Ik zag Sevigny eigenlijk wel zitten voor deze rol, maar toch werkte het niet zo voor mij. Op Imdb las ik dat het tevens een gemiste kans is om een heuse transseksueel in zo'n prominente rol te zetten, en daar valt wat voor te zeggen... maar met Sevigny heb je natuurlijk wel meer kijkers, waarschijnlijk.

3,0* en mogelijk nog es weer proberen.

avatar van ZAP!
Ik dacht dat ik 'm op 2,5* had staan, maar 3,0* is bij herziening (voorlopig) ook echt genoeg. Alles zo'n beetje al gezegd in mijn voorgaande review, behalve dat de laatste 3 afleveringen toch sterker waren dan ik me herinnerde. Het open einde is sterk, waarbij men zeker nog een vervolg in gedachten had... had van mij best gemogen.

Drie sterren is misschien niet erg veel, maar al met al is het zeker de moeite. En voor fans van Chloë verplichte kost.

-edit- Twee stemmen maar?!