Mijn Series +

Het Goddelijke Monster - Seizoen 1 (2011)

Alternatieve titel: De Monstertrilogie

Belgiƫ
Drama / Komedie

ontwikkeld door Rik D'hiet
met Joke Devynck, Michel van Dousselaere en Johan van Assche

Het Goddelijke Monster toont de ondergang van een machtig Vlaams ondernemersgeslacht in een land dat na een lange reeks schandalen in een diepe crisis verzeild is geraakt. De aanleiding is een jachtongeluk waarbij het hoofdpersonage, Katrien Deschryver, haar man doodt. Ongewild geeft ze daarmee het startschot voor een reeks tragikomische ontwikkelingen, die haar familie meesleuren in een onontkoombare neerwaartse spiraal.

1. Het Einde van een Huwelijk
  8. Moederzorg
  9. Help Uzelf
  10. Eind Goed Al Goed

avatar van Donkerwoud
Ik vond de boektrilogie echt heel fijn om te lezen, maar de slechte receptie heeft me weerhouden om de TV-reeks op te pakken.

avatar van Esteban
Die slechte ontvangst had meer te maken met het feit dat dit lang niet zo toegankelijk was als die zondagavond programmeringen op één doorgaans zijn. En verscheidene scènes in bepaalde milieus werden niet gewaardeerd door het grote publiek. Puik acteerwerk, knappe serie. Al kan ik de vergelijking met het bronmateriaal niet maken. Mogelijk een zegen.

avatar van Donkerwoud
Dat klinkt wat genuanceerder. Al zie ik nog steeds niet hoe je de distinctieve schrijfstijl van Tom Lanoye recht doet met een televisie-productie. Maar misschien toch eens proberen!? Thanks.

avatar van Esteban
Wie niet waagt, niet wint. Al zit de kans er in dat het bij verliezen blijft. Ik weet niet hoe goed het bronmateriaal is, maar herkende wel de hand van Tom Lanoye. (andere boeken)