• 8.985.835 stemmen

Het Goddelijke Monster (2011)

1 seizoen

Alternatieve titel: De Monstertrilogie

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: België

Ontwikkeld door: Rik D'Hiet

Met onder meer: Joke Devynck, Michel van Dousselaere en Johan van Assche

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: zondag 4 september 2011

Eerst uitgezonden op: één (België)

Plot Het Goddelijke Monster

Het Goddelijke Monster toont de ondergang van een machtig Vlaams ondernemersgeslacht in een land dat na een lange reeks schandalen in een diepe crisis verzeild is geraakt. De aanleiding is een jachtongeluk waarbij het hoofdpersonage, Katrien Deschryver, haar man doodt. Ongewild geeft ze daarmee het startschot voor een reeks tragikomische ontwikkelingen, die haar familie meesleuren in een onontkoombare neerwaartse spiraal.

logo tmdbimage

Elvire Deschryver

Madeleine Deschryver

Meningen over Het Goddelijke Monster

zondag 17 september 2017
Het Goddelijke Monster seizoen 1 Die slechte ontvangst had meer te maken met het feit dat dit lang niet zo toegankelijk was als die zondagavond programmeringen op één doorgaans zijn. En verscheidene scènes in bepaalde milieus werden niet gewaardeerd door het grote publiek. Puik acteerwerk, knappe serie. Al kan ik de vergelijking met het bronmateriaal niet maken. Mogelijk een zegen.
avatar van Boenga

Boenga

dinsdag 5 juli 2022
Het Goddelijke Monster seizoen 1 -- De voice-over die nogal wat toelichting moet geven. -- De ex-minister die nog max drie maanden te leven heeft, maar als een superspion alles onopgemerkt vanuit de bossen en parken en tuinen kan volgen. -- De overdosis sterfgevallen. -- De geesten van de overledenen die overal aanwezig zijn en commentaar geven. -- De bij momenten bedenkelijke pogingen om West-Vlaams dialect te praten. -- Katrien (Joke Devynck) die geen zinnig woord kan uitbrengen, maar die nadat ze (letterlijk) net niet tot stof en as is opgebrand, weer helemaal een normale vrouw wordt. -- ... -- En last but not least: de bizarre tegenstelling tussen enerzijds het nodige bloot - een portie SM inbegrepen - dat voor een 16+ zorgt, en anderzijds een portie overacting en onrealistische scenes die de indruk geven dat je naar een serie voor de lagere school zit te kijken. Het personage van de onderzoeksrechter (Marc Van Eeghem, RIP) is gewoon te belachelijk voor woorden. De drie bijna-bejaarde zussen zijn uit een Bassie en Adriaan-filmpje geplukt. De BRT/BRTn/VRT heeft goeie dingen gemaakt. Deze hoort daar niet bij.