• 8.985.308 stemmen

Ontwikkeld door: Lisa Rubin

Met: Naomi Watts, Billy Crudup en Sophie Cookson

Datum van release: vrijdag 30 juni 2017

Plot Gypsy

Jean Halloway is een therapeute uit Manhattan, New York. Haar leven lijkt perfect; ze heeft een goedlopende praktijk en is getrouwd met Michael. Jean houdt er echter intieme en gevaarlijke relaties op na met de mensen uit de levens van de patiënten die ze behandelt. De grenzen tussen haar privé- en professionele leven beginnen te vervagen en ze belandt in een wereld waar de krachten van lust en realiteit op een desastreuze manier dreigen te botsen.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. The Rabbit Hole

30 juni 2017 (58 minuten)

De New Yorkse therapeut Jean Holloway heeft genoeg van haar getrouwde leventje in een voorstad van New York. Ze ontwikkelt een geheime fascinatie voor de ex-vriendin van een patiënt.

2. 2. Morgan Stop

30 juni 2017 (54 minuten)

Terwijl 'Diane' en Sidney elkaar leren kennen, werkt Jeans patiënt Claire haar op de zenuwen en komt haar nieuwe patiënte Allison in een neerwaartse spiraal terecht.

3. 3. Driftwood Lane

30 juni 2017 (46 minuten)

Jean verrast Michael met een avondje uit in de stad. In Connecticut zorgt Dolly's verjaardagsfeest weer voor gespannen verhoudingen met de supermoeders.

4. 4. 309

30 juni 2017 (50 minuten)

Terwijl Jean haar band met Sidney versterkt, ontdekt ze de waarheid achter Rebecca's verhuizing en doet ze er alles aan om Allison te helpen, die van streek is.

5. 5. The Commune

30 juni 2017 (53 minuten)

Jeans nieuwe, geheimzinnige kant wekt Michaels argwaan. Sidneys frustraties komen tot een uitbarsting en een bezoek aan Rebecca's nieuwe huis leidt tot een openbaring.

6. 6. Vegabond Hotel

30 juni 2017 (47 minuten)

Na een intense avond uit met Michael is Jeans geheime identiteit weer in het gevaar. Een onverwachte bezoeker verergert de oplopende spanningen op het werk.

7. 7. Euphoria

30 juni 2017 (51 minuten)

Terwijl Michael en Alexis drankjes achteroverslaan in een hotelbar in Texas, maakt Jean haar agenda vrij om zich voor te bereiden op de 'volledige Sidney-ervaring'.

8. 8. Marfa

30 juni 2017 (57 minuten)

De geruchtenmolen op kantoor brengt Michael in een lastig parket. Door een verzoek van Claire staat Jean met haar rug tegen de muur. Sidney zet een uitdagende stap.

9. 9. Neverland

30 juni 2017 (47 minuten)

Jean beseft dat haar patiënt haar heeft voorgelogen. Als Dolly repeteert voor haar toneelstuk, krijgt Jean te maken met haar afkeurende moeder en een onschuldige Sidney.

10. 10. Black Barn

30 juni 2017 (54 minuten)

Jeans werelden dreigen met elkaar te botsen als Sam zijn verloving viert. Michael doet een schokkende ontdekking en een persoon uit het verleden duikt weer op.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Bij mij gaan altijd alle registers open als Naomi Watts in beeld verschijnt. Ik laat alles vallen en kan alleen maar kijken. Wat een vreselijk mooie vrouw. Nu nog proberen om de serie inhoudelijk ook te volgen. Moeilijk, moeilijk...

Ja, ik zie haar ook graag. De opzet van de serie klinkt ook intrigerend; ik mis nog een 'The Sopranos' of 'Mad Men' met een foute vrouw.

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Vanaf vandaag beschikbaar op Netflix. Gaat op mijn 'to watch list'! Mocht iemand de serie gezien hebben straks, laat vooral een recensie achter: ik ben erg benieuwd.

tattoobob_mm

Net 2 afleveringen gekeken.....wel aardig.

Tis nog niet echt heel spannend allemaal maar mijn gevoel zegt dat dat nog gaat komen.

En Watts is een mooie vrouw waar nog niet aan gesleuteld is en ze speelt top.

Een serie die wel het kijken waard is.....maar je moet wel van dit genre houden.

avatar van eppo349

eppo349

Tot nu toe (3 afleveringen) veel onderhuidse spanningen. Genoeg om te blijven kijken.

avatar van eppo349

eppo349

Om uiteindelijk te eindigen in een hoop onrealistisch gedoe van mensen die om elkaar heen draaien....

avatar van Flopmop_mm

Flopmop_mm

Alle afleveringen gezien. Schitterend!

tattoobob_mm

Aflevering 6 gehad.....erg onder de indruk van Watts.

avatar van scorsese

scorsese

Aardige serie met uiteraard een uitstekende rol van Naomi Watts (ze draagt het geheel met gemak). Eem origineel verhaal dat wel te lang door gaat en het einde is in vergelijking met de rest van de serie te afgeraffeld.

tattoobob_mm

Erg jammer....vond het een boeiende serie met puik acteerwerk van o.a Watts.

avatar van Joeri_000_mm

Joeri_000_mm

Interessante serie, leuk concept en een mooie rustige opbouw.

Een bijzonder boeiende serie. Watts speelt ijzersterk. En wat een prachtige vrouw is het toch.. Ik vind de menselijke psyche sowieso erg interessant en als dat wordt gecombineerd met relationele problemen dan heb je mijn aandacht. Vooral hoe mensen omgaan met het gedrag van een kind, van een partner. Wat doe je? Hoe ver ga je? Aflevering 7 is wel de sterkste van dit eerste en helaas gelijk laatste seizoen. Hoewel het verhaal wel redelijk af is vond ik. Al met al een dikke aanrader.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Gaat het tempo na de eerste aflevering wat omhoog? Die zag ik gisteravond, inhoudelijk best intrigerend, maar mijn hemel, het ging allemaal wel erg traag en vond veel dialogen bovendien stroef.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Neen. Tempo blijft ontzettend traag, al wordt het allemaal wel net even wat spannender tegen het einde (om vervolgens als een nachtkaars uit te gaan).

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Dank. Dan richt ik me op andere series, want mijn hemel wat vond ik het traag.

Geweldige serie die helaas geen vervolg krijgt. Idee is mooi en uitdagend uitgewerkt.

Naomi Watts is mijn favoriete actrice, maar ook Sophie Cookson is hier geweldig.

Beiden hebben ook een mooie chemistry met elkaar. Mis hem niet deze serie.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Een psychotherapeute met een zekere mate van bindingsangst en verveling met haar huwelijksleven raakt geobsedeerd met het leven van bepaalde cliënten van haar. Zo erg dat ze zich actief ermee gaat bemoeien. Interessant idee en concept. Ook de uitwerking is prima en de cast levert goed werk af. Met het enigszins langzame tempo vd ontwikkelingen had ik geen moeite en vond ik niet storend. Er wordt gewoon de tijd genomen om alles te vertellen. Waar ik wel vreselijk veel moeite mee heb is het einde: het zwakste deel vd serie. Vooral omdat er geen seizoen 2 is gemaakt. Vraag me af waarom eigenlijk niet; de recensies die ik gelezen heb waren voornamelijk positief. En het was zeker geen flop.

avatar van lang pee

lang pee

Wat een oervervelende serie, het beste slaapmiddel ooit voor mij, even opzetten en heerlijk slapen. Zelfs Watts kan deze ellende niet redden. Er gebeurt gewoon niet genoeg. Ik raad Fervet eens aan om Gypsy review in te tikken bij Google en dan te zien dat de meeste het maar niets vinden en terecht. De reden waarom er geen tweede seizoen is, is duidelijk, er was gewoon niet genoeg boeiend verhaal aanwezig en de meeste kenners vond het eerste seizoen al doffe ellende....