Mijn Series +

Eigen Kweek - Seizoen 1 (2013)

Belgiƫ
Drama / Komedie

ontwikkeld door Philippe De Schepper
met Sien Eggers, Dirk van Dijck en Wim Willaert

Eigen Kweek volgt de familie Welvaert, waarin boer Jos Quasi al zijn geld verliest na een verkeerde belegging. Hij besluit om met de hulp van zijn zoon een cannabisplantage op te zetten om zijn verliezen te doen compenseren. Zijn broer Frank laat ondertussen zijn Filipijnse vriendin Julita overkomen naar België. Al snel steken cultuurverschillen de kop op.

1. Een Interessante Investering
  2. Mijn Ma Was Mee
  3. Operatie Plukketuffers
  4. What Is That With the Washing Machine?
  5. Tot 7x70 Maal
  6. En Geen Flikken!
avatar van Vahnstad
Geniale serie. Mijn favoriete Vlaamse Serie. Mooi drama uit West-Vlaanderen dan nog (regio waar ik afkomstig ben) over een onderwerp dat me interesseert met een geestige ondertoon. Er komt trouwens een tweede seizoen! Dus ben al helemaal gehypet.

Das mooi mogen miniseries er nu wel op??

avatar van brawljeff
stinissen schreef:
Das mooi mogen miniseries er nu wel op??

Deze serie staat inderdaad als mini-serie op IMDB, maar seizoen 2 is in de maak, dus ik denk dat ze van gedachte zijn veranderd.

brawljeff schreef:

avatar van alexspyforever
Ik dacht dat er meer afleveringen van waren, heb ze allemaal via herhaling gezien. Ik kijk wel uit naar het nieuwe seizoen al betwijfel ik of het zo leuk zal zijn als dit. Het was mij vooral om de humor te doen en het Vervlaamste Engels van de familie.

Hetgeen ik nooit zal vergeten is wat de politiedame zei
otherwise I have to report you for working in the black

Heerlijke Belgische serie. Ik had alleen bij de laatste aflevering het idee dat ik naar een andere serie keek. Deze sloot niet aan bij de rest vond ik. Maar misschien was dat wel de bedoeling.

avatar van theo79
Eerste seizoen hiervan gekeken en dat was vrij goed te doen. Geen hoogvlieger maar wel vermakelijk genoeg om ook het tweede seizoen te willen gaan zien.

avatar van mcdaktari
Best wel een aardige Belgische serie. Wat ik me dan wel afvraag is, zijn die boertjes daar echt zo simpel als het in de serie gespeeld word? Bijvoorbeeld, die Frank, wat een simpele boer is dat toch zeg. Maar dat maakt het ook wel weer leuk om te kijken.

avatar van Mrs Bruce Willis
"You had enough space between the legs"?

Zelden zo gelachen, wat een heerlijke serie!

avatar van EMBV
Eigen Kweek is een Vermakelijke Belgische serie. Maar echt overtuigen dat het een topserie is, dat deed het niet. Inderdaad vermakelijk zoals Frank, de oudste zoon van Jos, die op aangeven van een collega-boer een Filipijnse vrouw liet overkomen. De confrontatie tussen de wereldvreemde boerenzoon en zijn 24-jarige vrouw leverde de grappigste momenten op.

Maaike Cafmeyer als Chantal is komisch om te zien. Haar kennen we vooral uit de serie Aspe waarin ze Carine Neels speelt. Haar uitspraken in Eigen kweek brengt je regelmatig aan het lachen. Het gestuntel met het Engels en Vlaams door elkaar gemengd is lachwekkend.

Eigen kweek geen top serie maar zeker wel het kijken waard.

avatar van hoffhaan
Leuk eerste seizoen. 3.0