Mijn Series +

The Missing - Seizoen 2 (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Belgiƫ
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Jack Williams en Harry Williams
met Tchéky Karyo, Anastasia Hille en David Morrissey

In 2014 wordt op een kerstmarkt in het fictieve Duitse stadje Eckhausen een jonge vrouw gevonden die ineenstortte naar aanleiding van een appendicitis. Ze wordt geïdentificeerd als Alice Webster. Zij verdween in 2003 en is de dochter van een Brits militair die in Duitsland met zijn gezin gestationeerd is. Haar ouders bevestigen haar identiteit aan de hand van een polstatoeage in de vorm van een spinnenweb. Alice verklaart destijds te zijn ontvoerd door een zekere Kristian Herz en dat het Franse meisje Sophie Giroux ook een slachtoffer is. Rechercheur Julien Baptiste wordt door de Duitse politie hierover ingelicht omdat hij destijds het dossier van Sophie behandelde. Hoewel Julien ondertussen op pensioen is, verleent hij toch zijn medewerking.

1. Come Home
  2. The Turtle and the Stick
  3. A Prison Without Walls
  4. Statice
  5. Das Vergessen
  6. Saint John
  7. 1991
  8. The Mountain
5 sterren geef je niet zomaar.
Wat een fantastische serie!
Mooi verhaal, voortdurend spannend en prachtig gespeeld. Zeker zo mooi als het mooie eerste seizoen. Mijn vriendin vindt dat dit seizoen het eerste overtrof ?. Maar wat verschrikkelijk dat het alweer afgelopen is. Gaat dat zien!!

avatar van hoffhaan
Allereerst staat de verkeerde beschrijving bij seizoen 2 hierboven. Dit is namelijk de beschrijving van deel 1.
Erg goede serie. Uitstekend vermaakt. Je moet er wel bij blijven gezien het aantal keren dat er flitsen van het verleden worden getoond. Vandaag maar weer een paar delen kijken. 4.0

avatar van brawljeff
hoffhaan schreef:

Dat is de algemene seriebeschrijving, zo doen we dat bij alle series omdat het vaak lastig is om een los seizoen te beschrijven. Als je aflevering 1 van seizoen 2 aanklikt, kan je ongeveer zien waar dit seizoen naartoe gaat

avatar van Richiedoom
Als ik naar de acteurs kijk, klopt het dan dat dit een compleet nieuw verhaal is ten opzichte van seizoen 1? Zou ik ergens jammer vinden aangezien seizoen 1 nog een 'los eindje' had...

avatar van hoffhaan
Super serie, absolute aanrader.

avatar van MinoltaMan
Samen met mijn ega in 3 stukken uit gekeken, het verhaal heeft niets te maken met seizoen één maar is er zeker niet minder om!
Van de ene kant zat ik wel te wachten op een desperate vader die nog steeds achter zijn zoon aanjaagt, dus dit was in eerste instantie een verrassing.

De verrassing bleek een goede want ook dit seizoen steekt zeer goed in elkaar en is zo verslavend dat je de neiging hebt om het in één ruk uit te kijken!

Topklasse!

Wat een glansrol voor Karyo. Hoewel ik me moeilijk voor kan stellen dat er zoveel goedheid in iemand kan schuilen, weet hij me echt te raken.

avatar van 3 2 1 cut
Beide seizoenen bekeken en één van de betere series ! En beide delen zijn ook echt verschillend met maar 1 overlap: Julien Baptiste. Bij het tweede deel werd ik wel soms wat somber want het is echt diep ingrijpend wat er in een familie kan gebeuren.

Ik heb alleen nog 1 vraagje voor wie ook gekeken heeft: Wat was de reden dat Sophie/Alice bloemen legde op het graf van de soldaat John Reed ?

avatar van Miszmi
Op vrijwel alle fronten beter dan het eerste seizoen, alleen de acteerprestaties zijn gelijkwaardig en zo nu en dan wat minder dan in het eerste seizoen. Het verhaal sprak mij vanaf aflevering één al veel meer aan.

Het verhaal wordt goed opgebouwd, maar eigenlijk pas vanaf aflevering 5 echt spannend. De laatste vier afleveringen dan ook in één keer gekeken. Je kan dit seizoen dan eigenlijk ook verdelen in twee delen, het eerste deel is veelal achtergrondinformatie die belangrijk gaat zijn in het tweede deel. In het tweede deel worden (eventuele) vragen beantwoord en wordt er dieper naar de zaak gekeken. Ik kreeg wel even het gevoel van een soapserie toen Eve wederom zwanger bleek te zijn en Julien hallucinaties had. Gelukkig werd hier verder niet teveel aandacht aan besteed en was dat prima te overzien. Uiteindelijk had het verhaal rondom de tweede zwangerschap ook wel wat toegevoegde waarde.

De laatste aflevering springt er zeker bovenuit. Niet weer een einde met nog losse eindjes. Ik kon het ook wel waarderen dat ze Sam dood lieten laten gaan. Allereerst gedurfd, maar ook een stuk beter dan nog een gewetenstrijd tussen je zwangere minnares of je familie die weer bij elkaar is, als Gemma dat überhaupt nog had gewild. Dit einde gaf mij in ieder geval genoeg voldoening.

3 2 1 cut, ik vermoed zelf dat ze wist dat Henry voor haar is gestorven en dat ze als dank bloemen op zijn graf heeft gelegd. Ondanks dat Sophie aan het einde niet gered wilde worden, denk ik wel dat we kunnen concluderen dat dit uit pure angst is en dat ze diep van binnen juist hulp zocht. Mogelijk kan dat dus ook een reden zijn geweest om de bloemen daar neer te leggen, in de hoop dat ze mensen op een spoor kon brengen. Ik ga echter zelf uit van het eerste, maar zoiets is meer een kwestie van eigen interpretatie. Mogelijk zijn er ook mensen die er nog een hele andere reden voor kunnen bedenken.

avatar van james_cameron
Geweldige tweede reeks, heel anders dan de eerste, maar minstens zo indrukwekkend. Dit keer steekt alles als een puzzel vernuftig in elkaar en draait de plot meer om de gepensioneerde Julien Baptiste dan in de eerste reeks het geval was. Tcheky Karyo speelt hem in ieder geval prachtig. Zeer spannend en wederom emotioneel behoorlijk aangrijpend.

avatar van ZAP!
Ja, hopelijk komt deze nog eens voorbij op NPO of 'De Belg', of is ie al geweest...? Wel jammer dat James Nesbitt hier dan niet in zit, maar goed.

Wat een ongelooflijk verschil tussen serie 1 en serie 2.

avatar van Thomas83
Misschien wat minder realistisch dan het eerste seizoen, maar vanaf het begin al een stuk spannender, met echt ijzersterke twists. En intussen nog altijd veel aandacht voor al het persoonlijke drama voor de familie van het ontvoerde meisje. Ook de locaties zijn echt nog wat mooier en diverser.

In de laatste aflevering wordt alles weer op een bevredigende manier volledig uit de doeken gedaan. Ik kon geen foutje ontdekken volgens mij.

De enige wat zwakkere punten aan de serie vind ik die beschamende vrienden van Matthew en het op zich wel wat flauwe trucje van de hallucinaties van de zieke Baptiste, die een beetje een excuus zijn voor gedrag dat niet karakteristiek voor hem is. Van mij mag een derde seizoen er gerust komen. Met Baptiste uiteraard. Net aan een 4.0*.

avatar van ZAP!
Deels indrukwekkend (Abigail Hardingham speelt ijzersterk), maar dat gedoe in Irak (en nog wat details misschien) vind ik totaal niet 'gepast' / passend. Maar na 4 afl. is het nog geen uitgemaakte zaak.

avatar van joy4ever
Seizoen één was al dikke prima (behoudens het wat zwakke einde) maar seizoen twee tilt het geheel naar een echt hoog niveau. Het was echt genieten. Bijzonder sterk schrijvers- en acteerwerk. En wat een prachtige slotaflevering!

avatar van brawljeff
Laat hier alsjeblieft snel een vervolg op komen, want wat kijkt deze serie lekker weg. In tegenstelling tot de rest vond ik dit seizoen wel minder leuk dan het eerste seizoen. Ik vond de personages hier iets minder sympathiek en vond ook dat de personages hier wat minder ruimte kregen om echt indruk te maken. Het acteerwerk was wel weer zeer goed en Baptiste blijft een fantastisch personage.

Dit seizoen was een stuk complexer, maar het was goed om te zien dat ook hier de ontknoping weer erg bevredigend was. Het wisselen van locatie was een mooie zet. Ook het Duitse dorpje zorgde voor een unieke sfeer. Benieuwd of de prequelserie, dat zich in Amsterdam af moet spelen, dat ook heeft.

avatar van Epitaph
Seizoen 3 op Netflix, .... nog niets van op IMDb.

avatar van Simon Smith
Heet daar Baptiste toch? Lijkt me een spin off, helemaal geen seizoen 3.

avatar van ZAP!
Baptiste - Seizoen 1 (2019). Spin-off wordt het ook wel genoemd, maar anything goes wmb.

avatar van DjFrankie
Inderdaad nog beter als S1, en met heel veel plezier bekeken.

ZAP! schreef:
Dit, nog steeds, al is de Irak-periode onmisbaar voor het hele verhaal.

Maar het einde, waar Gettrick er zogenaamd heel slim vandoor gaat, maar wel naar een huisje dat op naam van zijn oom staat, hij er foto's van aan de muur laat hangen en Zwitsers geld laat slingeren, is me toch weer es te gortig.

Verder vind ik vooral de 1e vier afl. knap in elkaar geschreven. Acteerwerk van de hele cast is top, al zitten Eve en Gemma tegen het einde wel heel vaak 'sorry' en 'excuse me' tegen elkaar te zeggen...

Alle plussen en minnen in acht genomen, een halfje eraf, maar nog steeds voldoende.