Mijn Series +

Terminator: The Sarah Connor Chronicles - Seizoen 1 (2008)

Sciencefiction / Actie

ontwikkeld door Josh Friedman
met Lena Headey, Thomas Dekker en Summer Glau

De serie gaat verder waar Terminator 2: Judgment Day ophoudt. Sarah en John zijn erin geslaagd om T-1000 te vernietigen. Hierna pleegt de Terminator zelfmoord om zo te voorkomen dat Skynet zijn technologie kan gebruiken. Sarah en John worden achtergelaten in een ingewikkelde en gevaarlijke wereld, waarin ze, als voortvluchtigen, geconfronteerd worden met de realiteit, waarin nog steeds een groot aantal gevaarlijke wezens/machines rondlopen.

1. Pilot
  7. The Demon Hand
  8. Vick's Chip
  9. What He Beheld
avatar van DVD-T
Een beetje een slowburner serie die zijn tijd neemt.

Misschien wel iets te veel tijd, met zijn 9 afleveringen is er niet veel tijd om iets te doen, dus moet je iets sneller zijn met plot punten, karakterontwikkelingen en onthullingen. Een serie die natuurlijk ook gebouwd is rondom het succes van de eerste twee Terminator films. Dus is het al moeilijk om dat te evenaren. Moet zeggen dat de serie dat ook niet echt probeert en iets eigens probeert te zijn. Het bevat wel elementen en personages uit de film waar naar terugverwezen wordt.

Wat de serie dus een beetje de das om doet is dat het te lang zijn tijd neemt. Waar je normaal met zo'n 12 tot 21(?) afleveringen werkt zijn het hier maar 9. Het is dan pas in de laatste 3/4 afleveringen dat de serie helemaal loskomt en naar een veel hoger niveau stijgt dan in de eerste 6/7 afleveringen. De ontwikkelingen beginnen mooie op elkaar aan te sluiten en ook op de films Boens personage bijvoorbeeld . Ook bevat het genoeg eigen ontwikkelingen die hier nog interessanter zijn dan in de recent uitgekomen film Terminator: Genisys.

Acteerwerk is zeer goed hier. Lena Heady is naast een prachitge dame een goede actrice en dat laat ze hier ook zeker zien. Dekker, hmm, moest even aan hem wennen. Brian Austin Green is erg op dreef en Shirley Manson zet een behoorlijk creepy personage neer. Maar degene die alle aandacht naar zich toe trekt is Summer Glau. Wat doet zij het goed. Met erg veel commitment en plezier.

Effecten zijn gezien het budget ook hoogstaand. Zowel visual als practical en make-up effecten. Allen nagenoeg perfect. De actie is zeer goed in beeld gebracht. Nog niet heel hoogstaand, maar zeker een plezier om naar te kijken.

avatar van The Oceanic Six
2 Afleveringen bekeken en besloten niet verder te kijken. Beetje cheap ondanks behoorlijke effecten en het plot lijkt me ook geen succes. En wéér een nieuwe Sarah en John, zucht.

Misschien ooit dat ik zin heb om verder te kijken.

avatar van Phantasm
Het begint allemaal vrij aardig, maar daarna zakt het steeds verder in, jammer.