Mijn Series +

The Shield - Seizoen 1 (2002)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Shawn Ryan
met Michael Chiklis, Walton Goggins en CCH Pounder

Detective Vic Mackey geeft leiding aan een team agenten dat zeer succesvol is in het bestrijden van misdaad. Ze werken alleen wel volgens eigen regels, op zeer controversiële wijze en ze schuwen een keiharde aanpak niet. Commandant David Aceveda is het jongste districtshoofd, die niet blij is met de werkwijze van Mackey en hem eigenlijk liever ziet gaan dan komen. Het enige dat hem tegenhoudt zijn de zeer goede resultaten van het team en de invloedrijke vrienden van Mackey.

1. Pilot
  8. Cupid & Psycho
  9. Throwaway
  10. Dragonchasers
  11. Carnivores
  12. Two Days Of Blood (1)
  13. Circles (2)
Een van de beste series ooit , I love Vic Mackey.

avatar van Donkerwoud
Wat wispelturig begin van een serie die met elk seizoen weer wat beter zou gaan worden. Wel zet het Vic Mackey meteen op de kaart als één van de meest intrigerende rouwdouwers van begin 2000. Misschien heeft hij niet de gelaagdheid van een Tony Soprano, maar zijn heerlijk rechtlijnige moraal maakt hem tot een zeer amusante lead.

Nog 1,5 jaar wachten en we kunnen deze serie eindelijk in HD kijken.

avatar van Dida
Hopen dat deze HD versie ook in Nederland te verkrijgen is.

avatar van ZAP!
Donkerwoud schreef:
Vic Mackey ... intrigerende rouwdouwer ... amusante lead.
Ik weet niet precies waarom, maar ik vond hem totaal niet intrigerend of amusant, eerder irritant. Ik weet niet meer precies wat ik hiervan gezien heb, dus afvinken en stemmen zit er helaas niet in. En dit ga ik ook niet weer vrijwillig opzoeken, hd of niet...

avatar van Donkerwoud
Een stoere, opgepompte man die boeven slaat? Herinner me zelfs een keer met het wetboek als wapen. What's not to like?

Maar ik ken het gevoel: zo heb ik Kiefer Sutherland in 24 nooit kunnen waarderen.

avatar van ZAP!
Ach, misschien toch eens een keer opnieuw checken...
'24' heeft mij nooit kunnen boeien, maar dat lag niet echt aan Kiefer.

jakkepoes
Tijdens een periode van langdurige ziekte heb ik deze serie achter elkaar uitgekeken. Voor mij is het één van de allerbeste series.
Aangezien ik zelf een soortgelijk beroep heeft boeide het me zeer.

Ijzersterke politieserie die vooral vanaf aflevering 3 als een sneltrein door raast zonder ook maar een moment aan kracht te verliezen.
Origineel , rauw en realistisch alles afspelend in de donkere buurten van Los Angeles, Michael Chiklis speelt Vic Mackey op sublieme wijze, deze prestatie heeft die sindsdien niet meer kunnen evenaren.
Geef de serie 3 afleveringen de tijd en je bent zit er aan vast en je kijkt zo een heel seizoen in 1 dag uit. Absolute aanrader en echt een van de sterkste series die ik ken . 5*

Een originele politieserie omdat voor het eerst een stel corrupte cops de hoofdrol speelde. Vic Mackey en zijn Striketeam zijn de schrik van alle criminelen in het (fictieve) Farmingtondistrict in Los Angeles. Ze hebben een hoog arrestatiepercentage omdat ze bendes, dealers en pooiers in hun zak hebben tegelijk worden ze ook door veel criminelen gehaat. Hoewel Mackey en zijn team bij veel collega's goed liggen hebben ze ook vijanden onder hun met name de rechercheurs Wyms en Wagenbach en hun commisaris Aceveda. Het striketeam moet dus voortdurend op hun hoede zijn. De opzet lijkt enigzins op Chicago PD maar beide series zijn toch wel heel anders. Hank Voight is een goede cop die bereid is om over grenzen te gaan om uiteindelijk gerechtigheid te brengen. Vic Mackey en de Striketeam zijn gewoon criminelen met een badge die ook wel eens misdadigers oppakken. Beide series lijken weinig op elkaar maar delen wel dat ze steengoed zijn.