• 8.985.673 stemmen

The Shield - Seizoen 1 (2002)

Show titel: The Shield

Ontwikkeld door: Shawn Ryan

Met: Michael Chiklis, Walton Goggins en CCH Pounder

Datum van release: dinsdag 12 maart 2002

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime

Plot The Shield

Detective Vic Mackey geeft leiding aan een team agenten dat zeer succesvol is in het bestrijden van misdaad. Ze werken alleen wel volgens eigen regels, op zeer controversiële wijze en ze schuwen een keiharde aanpak niet. Commandant David Aceveda is het jongste districtshoofd, die niet blij is met de werkwijze van Mackey en hem eigenlijk liever ziet gaan dan komen. Het enige dat hem tegenhoudt zijn de zeer goede resultaten van het team en de invloedrijke vrienden van Mackey.

Afleveringen Seizoen 1 (2002)

1. 1. Pilot

12 maart 2002 (45 minuten)

Terwijl het "Strike Team" op harde wijze de straten onder controle probeert te houden, probeert David de corrupte Vic te pakken met behulp van Terry. Ondertussen onderzoeken Dutch en Claudette de moord op Nancy Reborg.

2. 2. Our Gang

19 maart 2002 (45 minuten)

Interne zaken onderzoekt de dood van Terry, maar David begint zijn eigen onderzoek. Ondertussen onderzoeken Claudette en Dutch de gewelddadige overval op een churro-leverancier.

3. 3. The Spread

26 maart 2002 (45 minuten)

In een grootschalig onderzoek naar de dader wordt iedere verdachte behoorlijk aan de tand gevoelt. Tijdens het onderzoek wordt er echter iets ontdekt wat een nog grotere zaak oplevert. Ondertussen proberen Claudette en Dutch een man te vangen die vrouwen verkracht met als doel zich voort te planten.

4. 4. Dawg Days

2 april 2002 (45 minuten)

Mackey doet pogingen om een vredesakkoord tussen rivaliserende rappers te sluiten. Ondertussen vindt David een machtig bondgenoot in Jorge Machado.

5. 5. Blowback

9 april 2002 (45 minuten)

David dringt erop aan dat Vic geüniformeerde politie meeneemt om een Armeense drugsbende op te pakken. Tijdens het zoeken naar gestolen drugs, ontdekt Mackey dat zijn zoon autistisch is.

6. 6. Cherrypoppers

16 april 2002 (45 minuten)

Wanneer het lichaam van een jonge prostituee is gevonden, krijgen Dutch en Claudette de hulp van de FBI om de moordenaar op te sporen.

7. 7. Pay in Pain

23 april 2002 (45 minuten)

Wanneer Mackey en Vendrell afspreken met een agent uit een ander district om een schietpartij te onderzoeken, heeft Vendrell een explosieve confrontatie met een verdachte vanwege racistische opmerkingen.

8. 8. Cupid & Psycho

30 april 2002 (45 minuten)

Beschuldigingen tegen het "Strike Team" zijn voorpaginanieuws en het team is opgesplitst in afwachting van het onderzoek. Mackey dreigt te onthullen dat officier Lowe homo is als hij zijn verklaring over het Strike Team niet intrekt.

9. 9. Throwaway

7 mei 2002 (45 minuten)

Een gevonden pistool in een berovingszaak zorgt voor complicaties voor het Strike Team.

10. 10. Dragonchasers

14 mei 2002 (45 minuten)

Mackey probeert Connie te helpen met het stoppen van het gebruik van crack in een wanhopige poging haar zoon te houden. Ondertussen volgt Dutch zijn instincten in een moordzaak en is Danny gebeten door een met hiv geïnfecteerde dader.

11. 11. Carnivores

21 mei 2002 (45 minuten)

Mackey en het Strike Team bemiddelen een geschil tussen Rondell Robinson en de Nation of Islam. Ondertussen zit David met bepaalde gebeurtenissen uit zijn verleden.

12. 12. Two Days Of Blood (1)

28 mei 2002 (45 minuten)

Terwijl Vic Gilroy te hulp schiet, steekt Dutch hier een stokje voor.

13. 13. Circles (2)

4 juni 2002 (45 minuten)

Agenten zijn na een nep "911" oproep in de val gelokt. Mackey en David moeten verrassend genoeg samenwerken om deze aanvallen te stoppen.

Een van de beste series ooit , I love Vic Mackey.

Wat wispelturig begin van een serie die met elk seizoen weer wat beter zou gaan worden. Wel zet het Vic Mackey meteen op de kaart als één van de meest intrigerende rouwdouwers van begin 2000. Misschien heeft hij niet de gelaagdheid van een Tony Soprano, maar zijn heerlijk rechtlijnige moraal maakt hem tot een zeer amusante lead.

avatar van Jack Bauer_mm

Jack Bauer_mm

Nog 1,5 jaar wachten en we kunnen deze serie eindelijk in HD kijken.

avatar van Dida_mm

Dida_mm

Hopen dat deze HD versie ook in Nederland te verkrijgen is.

Donkerwoud schreef:

Vic Mackey ... intrigerende rouwdouwer ... amusante lead.

Ik weet niet precies waarom, maar ik vond hem totaal niet intrigerend of amusant, eerder irritant. Ik weet niet meer precies wat ik hiervan gezien heb, dus afvinken en stemmen zit er helaas niet in. En dit ga ik ook niet weer vrijwillig opzoeken, hd of niet...

Een stoere, opgepompte man die boeven slaat? Herinner me zelfs een keer met het wetboek als wapen. What's not to like?

Maar ik ken het gevoel: zo heb ik Kiefer Sutherland in 24 nooit kunnen waarderen.

Ach, misschien toch eens een keer opnieuw checken...

'24' heeft mij nooit kunnen boeien, maar dat lag niet echt aan Kiefer.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Tijdens een periode van langdurige ziekte heb ik deze serie achter elkaar uitgekeken. Voor mij is het één van de allerbeste series.

Aangezien ik zelf een soortgelijk beroep heeft boeide het me zeer.

avatar van AustinTX

AustinTX

Ijzersterke politieserie die vooral vanaf aflevering 3 als een sneltrein door raast zonder ook maar een moment aan kracht te verliezen.

Origineel , rauw en realistisch alles afspelend in de donkere buurten van Los Angeles, Michael Chiklis speelt Vic Mackey op sublieme wijze, deze prestatie heeft die sindsdien niet meer kunnen evenaren.

Geef de serie 3 afleveringen de tijd en je bent zit er aan vast en je kijkt zo een heel seizoen in 1 dag uit. Absolute aanrader en echt een van de sterkste series die ik ken . 5*

avatar van Lebarron

Lebarron

Een originele politieserie omdat voor het eerst een stel corrupte cops de hoofdrol speelde. Vic Mackey en zijn Striketeam zijn de schrik van alle criminelen in het (fictieve) Farmingtondistrict in Los Angeles. Ze hebben een hoog arrestatiepercentage omdat ze bendes, dealers en pooiers in hun zak hebben tegelijk worden ze ook door veel criminelen gehaat. Hoewel Mackey en zijn team bij veel collega's goed liggen hebben ze ook vijanden onder hun met name de rechercheurs Wyms en Wagenbach en hun commisaris Aceveda. Het striketeam moet dus voortdurend op hun hoede zijn. De opzet lijkt enigzins op Chicago PD maar beide series zijn toch wel heel anders. Hank Voight is een goede cop die bereid is om over grenzen te gaan om uiteindelijk gerechtigheid te brengen. Vic Mackey en de Striketeam zijn gewoon criminelen met een badge die ook wel eens misdadigers oppakken. Beide series lijken weinig op elkaar maar delen wel dat ze steengoed zijn.