Mijn Series +

The Last Ship - Seizoen 2 (2015)

Actie / Drama

ontwikkeld door Steven Kane en Hank Steinberg
met Eric Dane, Rhona Mitra en Adam Baldwin

Wanneer een wereldwijde pandemie 80 % van de aardse bevolking uitroeit, moet een eenzaam marinevaartuig een manier vinden om de mensheid van uitsterven te behoeden.

1. Unreal City
  11. Valkyrie
  12. Cry Havoc
  13. A More Perfect Union
avatar van mrdig
Nu met dit seizoen bezig (t/m ep 4), blijft toch een heerlijke foute Amerikaanse serie. De stars & stripes wappert elke aflevering meerdere malen door het beeld. En een kapitein die zo awesome is dat hij mensen niet direct troost maar zwijgend en stoer met zijn handen over elkaar er naast gaat staan. In een totaal verloren wereld blijven vechten voor de grondwet van de USA. Mensen die juichen als een jet over het schip vliegt. Een kanon die met slowmo in beeld komt. Oneliners als 'give me something to shoot!' etc etc... Heerlijk fout, ik blijf kijken.

avatar van jordandejong
Inderdaad schaamteloos patriottisch, maar wel een héél erg lekkere actieserie. Vooral seizoen 2 blinkt daar in uit. Overigens ook een heerlijk stel characters, met de 'evil' scientist 'Niels' en die shitload aan bad-asses: Tex, Wolf, Ravit, Carlton Burk en natuurlijk Cap'n Chandler himself. Adam Baldwin blijf ik wel een vervelend acteur vinden, met zijn ene gezichtsuitdrukking. Dit seizoen heeft ook een fijne balans tussen actie op het schip en op land, waar het in seizoen 1 nog wel eens wat eentonig werd op het Navy schip.

avatar van mrdig
Ja Wolf en Ravit zijn prima toevoegingen! En Adam Baldwin heb ik soms ook wat moeite mee, komt ook doordat ik hem nog altijd zie als het toch wel ietwat sullige karakter in Chuck (John Casey).