Mijn Series +

Overspel - Seizoen 3 (2015)

Nederland

ontwikkeld door Remmelt Remmelts
met Sylvia Hoeks, Kees Prins en Fedja van Huêt

Amsterdam, 2011. De jonge fotografe Iris Hoegaarde is acht jaar getrouwd met Pepijn van Erkel, een succesvolle Officier van Justitie. Dan wordt ze tot over haar oren verliefd op Willem Steenhouwer. Willem is niet zomaar iemand, maar hij blijkt de advocaat van de dubieuze vastgoedmagnaat en tevens vader van zijn vrouw Elsie te zijn: Huub Couwenberg. Pepijn van Erkel is ondertussen met deze Huub Couwenberg namens het OM in een juridisch gevecht verwikkeld. Iris en Willem weten dit aanvankelijk niet van elkaar en beginnen een hartstochtelijke affaire.

1. Een Sterke Zaak
  7. USB
  8. Net Als Vroeger
  9. Schuld
  10. Een Dure Prijs
Fijn seizoen, jammer van het einde....

avatar van Dogie Hogan
Na 2 seizoenen van follow-up serie Klem en deze serie herzien te hebben, valt de wijze van mobiliteit van hoofdpersonage "Iris" in Overspel erg op. Van de hele cast in Overspel zien we in alle seizoenen hoe en waarmee ze zich verplaatsen van A naar B, behalve van "Iris". Een enkele keer zien we haar in een trein of taxi: tevens afwijkend vervoer t.o.v. de andere personages. Overspel en Klem spelen zich in Amsterdam af, en in Klem zien we bijvoorbeeld dat de kids overwegend per fiets naar school gebracht worden; in Overspel alleen scènes op schoolplein. Pas in 3e seizoen enkele korte scènes waarbij genoemde Iris naast haar op de stoep fietsende zoon loopt. Geeft klungelig, onprofessioneel beeld door snelheidsverschillen. Waarom fietst Iris niet naast zoon naar school, alsook in Klem gebeurd bijvoorbeeld. Kan de vertolkster niet fietsen en/of autorijden en is het scénario hierop aangepast?

avatar van Dogie Hogan
macady schreef:
Fijn seizoen, jammer van het einde....
In elk geval op Blu-ray verkrijgbaar. Met opvolgende serie "Klem" is dat nog steeds niet gebeurd.