ad
  • 8.088.502 stemmen

The Team - Seizoen 1 (2015)

Show titel: The Team

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 22 februari 2015

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Team

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. Aflevering 1

Drie prostituees in Antwerpen, Berlijn en Kopenhagen worden dood aangetroffen. Ze werden alle drie in hun linkeroog geschoten en missen één vinger. De moorden gebeurden steeds enkele uren nadat ze bezoek kregen van een Belgische journalist...

2. Aflevering 2

De Litouwse miljardair Marius Loukauskis wordt gelinkt aan de zaak. Hij wordt ervan verdacht de aanvoerder te zijn van een internationaal crimineel netwerk, dat zich bezighoudt met mensenhandel en dwangarbeid.

3. Aflevering 3

Journalist Jean Louis blijkt aan een boek te werken over Loukauskis en zijn criminele handelsactiviteiten. Hij interviewde de vermoorde prostituees vlak voor hun dood. Ze bleken ooit te hebben getuigen tegen Loukauskis...

4. Aflevering 4

Pooier Theo Janke en zijn dochter worden vermoord. Het net sluit zich rond miljardair Loukauskis wanneer het spoor van de twee moorden naar Bruno Koopman leidt, de persoonlijke veiligheidsverantwoordelijke van Loukauskis.

5. Aflevering 5

Terwijl ze onderweg is om Iris Gabler te ontmoeten, wordt Jackie door een gemaskerde man aangevallen en beschoten. Ze geraakt zwaar gewond. Harald en Alicia komen naar Berlijn, maar kreeg steeds de deur tegen hun neus. De identiteit van de schutter blijft onbekend.

6. Aflevering 6

Wanneer de Deense politie bij de illegale kippenboerderij arriveert, staat het gebouw in lichterlaaie. Veel dwangarbeiders komen om in de vlammen. Het meeste bewijsmateriaal gaat letterlijk in rook op. De sleutel om Loukauskis te klissen zit in de noties van Jean Louis

7. Aflevering 7

Loukauskis glipt door de mazen van het net. Maar het team verspreidt een internationaal aanhoudingsbevel tegen hem. Ze stuiten op bewijzen dat Loukauskis de dochter van Iris Gabler verkracht heeft, toen ze amper veertien jaar oud was.

8. Aflevering 8

Hoe meer het team verneemt over de manieren waarmee Loukauskis mensen in de slavernij dwingt, hoe duidelijker het wordt hoe effectief zijn organisatie werkt. Uiteindelijk duikt Loukauskis onder op het Belgische platteland...

avatar van Jordy

Jordy

afleveringen zijn helaas niet doorgekomen, zou iemand dit via een correctie in orde willen maken? bedankt

• 20893 berichten

Jordy schreef:

Ingestuurd

avatar van joolstein

joolstein

Ik begrijp dat de correctie dus al is ingestuurd? Anders kan ik het wel doen? Ik had toch al op het lijstje staan om in te dienen.

• 20893 berichten

joolstein schreef:

Is dus ingestuurd

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

Jordy Heb net de correctie goedgekeurd maar komt nog steeds niet door. Hij blijft ook in de correctielijst staan.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Spannend maar wel regelmatig onlogisch, daarom een 3,5. Qua verhaallijn lag ons dit wel.

avatar van Erikpol_mm

Erikpol_mm

DjFrankie schreef:

Sluit mij hier bij aan. Door de spanning blijven kijken maar het is wel onlogisch. En het einde

best matig.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Iets beter dan het vervolgseizoen maar ook hier, het werkt gewoon niet, het is te veel, het is te chaotisch, het is te veel van de hak op de tak, en te veel verschil qua acteerprestaties, verhaallijnen, ... .

avatar van panax

panax

spannende serie ,

en in verschillende talen !!

Pinguin#13

Twee afleveringen gezien en… mwah.

Men kiest duidelijk voor het spektakel: het moet snel gaan en er mag wat actie in komen.

Maar dat is zooo pover en maakt alles ongeloofwaardig.

Vooral de twee stoethaspels die een skilift nemen met camera's, om 'ongemerkt' bij een huisje in de Alpen te komen. En dat waterboarden op een strijkplank… plus weer een onnozele 'ontsnapping' met dito achtervolging… Of die flik die in dit belangrijke dossier niet eens een minuut de tijd neemt om het drietal fatsoenlijk te briefen, want 'hij moet weg'. ????

Al snel sloeg de meter door naar ergeren. Wat ook een soort van vermaak is.

Pinguin#13

Laat ik dan ook maar wat clichés boven halen: de scenaristen nemen véél te veel hooi op de vork, met zoveel twists en bij de haren gesleurde nevenintriges (de computerspecialiste die klappen krijgt van haar man) dat het belachelijk wordt.

De neukscène in het park van Lukauskis met zijn ex was wel een triest dieptepunt…

Maar wel blijven kijken.

Pinguin#13

UIteindelijk toch wel nét een voldoende.

Slecht:

De cliché 'slechteriken' met Loukauskis en diens ex die overacteren tot nieuwe hoogtes verheffen.

Té veel nevenplots, die te veel aandacht vragen en uiteindelijk de geloofwaardigheid aantasten.

Onze Deense flik lijkt dan nog de normaalste, maar die heeft dan natuurlijk wel iets 'gehad' met Jackie… én een dochter van 7 die hij uiteindelijk ook niet te zien krijgt of dat dat al vergeten lijkt te zijn.

Alicia heeft een zwaar alcoholische moeder (gaap) en een zus die tippelt.

En Jackie… ach.

En dan is er nog de Deense computerwizzard die door haar vriend afgetroefd wordt…

Té veel hooi op de vork, wat voor een magere en soms onnozele uitwerking van de kernplot leidt.

Ook ronduit slechte regie: de 'zombieslaven' die her en der verspreid staan op het fabrieksterrein: slechte, overacterende figuranten en een scène die aangrijpend zou moeten zijn, maar eerder op de lachspieren werkt.

Het momentje waarop Bianca en Max even een fotogeniek potje gaan neuken aan de rand van een bergmeer stinkt naar oubollige stationserotiek (of zoiets). SLECHT.

ALLE seksscènes met Lukauskis, de laatste was echt wel de ergste.

Wat me dan toch nog beviel:

Niemand ontsnapt! De boeven krijgen hun verdiende loon. haha.

Max wordt niet echt betrapt, want dat hangt wel constant in de lucht… De ontknoping deed zijn best om toch niet al té voorspelbaar te zijn.

En natuurlijk, dé ster van heel de reeks: het prachtige kapsel van Jackie.

En oh ja: mijn Linkeroever.