ad
  • 8.080.479 stemmen

Iron Fist - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Iron Fist

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: vrijdag 17 maart 2017

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Iron Fist

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Snow Gives Way

Danny Rand keert terug naar New York nadat hij al vijftien jaar dood werd gewaand. Maar hij wordt niet bepaald ontvangen zoals hij had gehoopt.

2. 2. Shadow Hawk Takes Flight

Danny kan zijn draai niet vinden in zijn nieuwe omgeving. Colleen leert iemand een harde les. Joy stuurt een ongebruikelijk bericht.

3. 3. Rolling Thunder Cannon Punch

Joy bewijst dat ze een sluwe zakenvrouw is. Danny krijgt met een pijnlijke herinnering te maken. Colleen benut haar talenten goed.

4. 4. Eight Diagram Dragon Palm

Danny doet een schokkende ontdekking en een drastisch prijsvoorstel. De buitengewone activiteiten van Colleen gaan rond op het internet. Ward geeft een strenge waarschuwing.

5. 5. Under Leaf Pluck Lotus

Een verraderlijke drug teistert New York. Danny vraagt Colleen om mee te vechten. Claire ontdekt dat je creditcards op vele manieren kunt gebruiken.

6. 6. Immortal Emerges from Cave

Danny ontvangt een unieke uitnodiging. Colleen en Claire komen voor een lastige keuze te staan. Een bezorgde Joy spreekt haar broer aan.

7. 7. Felling with Tree Routes

De loyaliteit van Ward wordt op de proef gesteld. Danny ontdekt een criminele divisie. De mysterieuze Bakuto brengt een onaangekondigd bezoek aan de dojo van Colleen.

8. 8. The Blessing of Many Fractures

Danny gaat de confrontatie met zijn angst aan. Colleen ontmoet haar gelijke. Joy neemt een overhaast besluit. Ward kan de bewondering van zijn zus slecht accepteren.

9. 9. The Mistress of All Agonies

Madame Gao probeert anderen te manipuleren. Ward pakt zijn oude gewoonten weer op. Danny ontdekt dat hij als de Iron Fist nog steeds veel te leren heeft.

10. 10. Black Tiger Steals Heart

Danny is uitgeput door de gevechten en probeert met hulp van Bakuto er weer bovenop te komen. Het management van Rand wordt nogmaals opgeschrikt.

11. 11. Lead Horse Back to Stable

Claire benut haar improvisatievaardigheden. Colleen ontvangt tegenstrijdige informatie. Danny wil dolgraag meer dan alleen een vernietiger zijn.

12. 12. Bar the Big Boss

Ward krijgt een aanbod waaraan voorwaarden zijn verbonden. Davos pleit voor een extreme oplossing. Een dodelijk duel wordt persoonlijk.

13. 13. Dragon Plays with Fire

In een wanhopige zoektocht om zijn naam te zuiveren komt Danny achter een vreselijke waarheid, waardoor hij een nieuwe weg inslaat.

Iron_Fist

Zeer benieuwd wat dit gaat worden. Lijkt een beetje op Arrow, maar hoop dat het niet teveel een kopie wordt, want op Arrow was ik naar verloop van tijd ook wel op uitgekeken.

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Tot nu toe de eerste 3 afleveringen gezien, complete middelmaat wat mij betreft. De gevechten zijn mooi in beeld gebracht, maar veel meer positiefs kan ik er niet uithalen. Matig acteerwerk, maar vooral heel slecht geschreven met oppervlakkige personages, simpele dialogen, vreemde ontwikkelingen en grote plotholes. Vooralsnog is het nog wel kijkbaar, maar vraag me af voor hoe lang.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Ik vind het wel weer een prima serie. Niveau van Daredevil haalt het niet, dat is toch wel de beste Netflix Marvel serie maar zeker zo goed als Jessica Jones en Luke Cage. Met Harold en zeker Ward hebben ze ook juist twee van de interessantste personages.

Wel jammer dat Danny een beetje een naïve sukkel is, met een niet echt imponerende gave. Ook valt het een beetje dood op het einde, niet echt spannend of spectaculair.

Maar wel weer zin in The Defenders.

avatar van richiedoom

richiedoom

Vanaf daredevil zie je eigenlijk een dalende lijn in de Marvel Series en dat komt naar mijn idee met name door het feit dat de superhelden weinig interessant zijn. Want ja, Jessica Jones ging nog, Luke Cage is bulletproof wat nou niet bepaald een tot de verbeelding sprekende superpower is en dan iron fist.... Een loser die de hele serie door loopt te jammeren als een klein kind en maar heel af en toe een gouden handje kan oproepen die dan zogenaamd sterk is. Acteerwerk is behoorlijk matig en het script rammelt aan alle kanten. Ik heb dit puur uitgekeken omdat ik wel benieuwd ben naar de serie wanneer alles bij elkaar komt, maar echt goede hoop heb ik er dankzij iron fist niet op.....

avatar van jivesand

jivesand

Vergeleken met de Marvel films vallen series zoals Iron fist, Jessica Jones en Daredevil wat tegen. Natuurlijk is er een verschil in budget e.d. maar met een goed en spannend verhaal zou dit niet zo' n probleem hoeven te zijn.

Dit is helaas toch al de derde serie die ik vol goede moed begin, maar waarbij al snel blijkt dat allemaal wat traag en eigenlijk ook niet zo interessant is.