Mijn Series +

The Americans - Seizoen 2 (2014)

Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Joseph Weisberg
met Keri Russell, Matthew Rhys en Noah Emmerich

Philip en Elizabeth Jennings lijken typische Amerikaanse burgers, maar eigenlijk zijn het levensgevaarlijke spionnen uit de Sovjet Unie. Op het hoogtepunt van de Koude Oorlog hebben zij als doel de VS ten onder te laten gaan.

1. Comrades
  11. Stealth
  12. Operation Chronicle
  13. Echo
avatar van thomzi50
Eigenlijk hetzelfde niveau als s1, met een fijn tempo, goeie bezetting en een paar zeer memorabele afleveringen - en dit seizoen heeft als grote troef dat ik het slot echt bijzonder sterk vond. Ik ga daardoor meteen verder met s3.

Seizoen 1 was spannend, mijn interesse was meteen al gewekt, vooral hoe goed het dubbelleven in beeld is gebracht. Helaas is seizoen 2 voor mij van een ander niveau. Heb het volgehouden tot en met aflevering 8, maar vindt het eigenlijk al het hele seizoen redelijk eentonig.